Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Voyage into the next dimension A German production with English voice-over this movie shows the various voyages to spirit healer around the world including interviews with healed patience.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5917926602GjenopprettetMedlem
Takk for denne! Her var det mange gullkorn og overbevisende eksempler på at vi trenger den medisinen som vi selv kan skape i samarbeid med Gudene....slik den dansende healeren avslutter filmen med å snakke om. Hun var forresten helt utrolig.....sterk! Med sin dansende, teatralske healing. Fylt av ånd og tillitt.
GjenopprettetMedlem
Hun dansende sjamaninnen hadde virkelig kontakt med de åndelige kreftene.
Moro å se hvordan tabuene til de andre sjamanene slo ut.
afrikaneren rømte da det ble for sterk kost for han.
Undrer litt etter denne filmen,finnes det kvinnelige sjamaner i afrika?
Eller har mannfolka kuet kvinnene slik at de ikke våger å vise kreftene sine.
GjenopprettetMedlem
Jeg delte denne filmen på et annet forum og der ble den veldig godt mottatt. Bl.a et par stykker som ble sterkt beveget av denne dansende/teatralske kvinnen og endte med tårer i kroken.
I SørAfrika har du Sangomaene og der spiller kjønn ingen rolle for slike sysler. Jeg var sammen med 2 kvinnelige og 1 mannlig Sangoma i et par uker i sommer og har også truffet et par av dem ved tidligere anledninger. Disse jobbet spesielt med vannåndene og blir kalt for Goggos

Maken til kontakt med forfedre og elementene har aldri jeg sett. Og jeg fikk lære litt av dem, veldig inspirerende. De sang, trommet og danset helende kraft og bønner ut i sfærene på en så lett, jorda, og deilig vennlig måte. Av disse 3 fra i sommer så var det den ene av kvinnene som var som en slags "leder"......den som hadde lengst fartstid/erfaring/åndskontakt......? Hun ville innvie meg til Goggo

.....noe jeg vurderer å dra ned for å gjøre. Kanskje neste vinter......

Dem jeg har truffet har vært skikkelig hengivne og nydelige folk, men også preget av sine sterke åndstradisjoner.......og sin kultur så klart.
I VestAfrika (har en datter med far fra Gambia) så brukes også mer tradisjonelle healere...såkalte Marabo's. Kvinner og menn. Det jeg fikk høre om vedr disse var at her foregikk en del mer grumsete greier og det virket som at folk der er litt mer redde for medisinfolka sine. Man kunne få kjøpe seg ulykke sendt mot andre man ville vondt. Og dette er desverre ikke unikt for det stedet. Men har også snakket med ei dame som selv har vært i kontakt med medisinfolk der og hun hadde fine ting å fortelle.
Jeg tror nok alle er mer eller mindre preget av de kulturer dem har sine røtter i. På godt og vondt. Ethvert sted har sine utfordringer. Og det var vel også flere enn den afrikanske mannen som reagerte på hva kvinnen i filmen gjorde. Jeg kan skjønne dem også...... det er skummelt med ting man ikke skjønner, når de er kraftfulle og går på tvers av innlærte tabuer. Vi har også våre i vår kultur.
Hun her fra Gambia ser ikke akkurat kuet ut synes jeg (dansen er der en stor og viktig del til hverdags og fest....og har sine helende elementer):
http://www.youtube.com/watch?v=R-DK-zVa4pMGjenopprettetMedlem
Thank you for sharing this beautiful video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5917926602
Mutch love to all of you!