Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
... er mÄnen

hele 50.000 kilometer nÊrmere jorden enn normalt, og vil derfor fremstÄ pÄ sitt stÞrste i Är.
Spesielt hvis man ser mÄnen lavt over horisonten, vil den kunne vÊre litt av syn.

Fra: http://www.aftenposten.no/viten/article ... .ece  Dessuten:

Men himmelrommet har mer Ä by pÄ i helgen.
– Meteorsvermen kalt Geminidene er i disse dager tilbake med sitt Ă„rlige show av stjerneskudd og nĂ„r sitt maksimum lĂžrdag, forteller astronom Knut JĂžrgen RĂžed Ødegaard ved Universitetet i Oslo.
– Allerede de siste dagene har vi kunnet se meteorer fra svermen som har kommet inn i atmosfĂŠren. I dag ble det rapportert om et veldig kraftig stjerneskudd som var synlig pĂ„ ettermiddagshimmelen over Oslo-omrĂ„det. Tidspunktet tyder pĂ„ at det var en meteor fra nettopp denne svermen.
GjenopprettetMedlem
La merke til mÄnen allerede i natt! Det ble litt poesi av det:

Aldri i livet om jeg fÄr sove
i lyset fra den strÄlende fullmÄne
pÄ en mÄnestrÄle rider jeg
kraften er sterk
og oppsluker meg

osv., bla bla bla.
SÄ duppet jeg av sÄnn utpÄ morrakvisten. Ved halv fem-tida, tror jeg det var.
GjenopprettetMedlem
"Ofela":

SÄ duppet jeg av sÄnn utpÄ morrakvisten. Ved halv fem-tida, tror jeg det var.

Da stod jeg opp, etter Ä ha ligget og vridd meg alle veier, uten Ä fÄ sove.

Kom ned i stuen, og oppdaget et sterkt lys utenfor vinduet. Det var magisk. MÄnen var virkelig strÄlende, og kastet et trolsk skjÊr

over landskapet. Det gnistret i snÞen, som om det var strÞdd mange smÄ skimrende krystaller jevnt utover. Kom nÊrmest i

hÞytidsstemning, sÄ vakkert var det. EtterpÄ gikk jeg inn pÄ sonen, og plaget en annen morgenfugl.
Anonymous
:lol:
ja den trolske mÄnen, jeg tenkte pÄ det i gÄr hva skal jeg sette inn for energi mot fullmÄnen denne gangen  :)
sÄ kom svaret bare vÊre i nuet  :)
egentlig skulle huset vĂŠrt fuldt i dag etter planen
men her sitter jeg for fÞrste gang pÄ lenge i fred Ä ro alene Ä storkoser meg pÄ sonen  :eusa_dance:
det er fullmÄne folkens  :wub:
Ä akkurat nÄ i nuet er jeg friheta selv I love it  :idea:
GjenopprettetMedlem
"Bast":

akkurat nÄ i nuet er jeg friheta selv

Hun har et navn, oss mÄnegudinner imellom: http://www.joannabarnum.com/gallery/fantasy/artemis