Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Ramla over dette nettstedet. Om gnostikerne, dødehavsrullene, Nag Hammadi Library, Corpus Hermeticum og mer..

Nå er ikke jeg spesielt religiøs, men det er mye visdom der ;D

http://www.gnosis.org/library.html

Og det en ikke er enig i hopper en bare over :lol:

Inger Lise
W3 [Sitesearch]
"Og det en ikke er enig i hopper en bare over  :lol:"

Mye visdom i disse orda Inger Lise  :eusa_dance:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Takk for en fin link :idea:

Jeg kom over noe som jeg tror er viktig... men har litt problemer med å oversette det til norsk ::). Kanskje noen vil prøve seg.

Jesus said to John: Thou hearest of me suffering, yet I have not suffered; pierced, yet was I not smitten; hanged, but was not hanged; blood flowing from me, yet it did not flow. And in a word, what they say of me, these things I did not have; while what they do not say, those I have suffered. Understand me then as the slaying of a Word, wound of a Word, hanging of a Word, suffering of a Word, fastening of a Word, death of a Word, resurrection of a Word, and defining this Word, I mean every man!

Steinar
GjenopprettetMedlem
Tester herved mine engelskkunnskaper.. :razz:  Håper at folk her inne korrigerer meg hvis jeg er helt på jordet  :icon_redface: :lol:

"Jesus sa til Johannes: -Du hører andre si jeg lider, men jeg lider ikke. At jeg er gjennomboret, enda jeg er urørt. At jeg er hengt, men var ikke hengt. At blodet rant av meg, men det rant ikke.
Kort sagt, de tingene de sa jeg led av led jeg ikke under. Mens det de ikke satte ord på led jeg under.
Oppfatt/ forstå/ se meg da som, drapet av et Ord, skaden av et Ord, hengingen av et Ord, lidelsen av et Ord, fikseringen av et Ord, døden av et Ord, gjenoppstandelsen av et Ord og definisjonen av dette Ordet, i alle mennesker."

Jada, jeg VET at oversettelsen halter :moreevil: :exclaim:
Hvis dere føler at dere ikke er enige...følg mitt råd ovenfor :P
Værsgo neste... :o
SEO Crawler
hmm...

fin oversettelse, den funker for meg!  :beer:

synes det der var en skikkelig esoterisk liten tekst, "Ord"...

heftig!  Ordet - Logos.    Hvor kan man presse runene inn i disse tingene??
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Hvor kan man presse runene inn i disse tingene??

Spennende tanke :w00t:

Hender det ikke at man sammenligner det at Jesus ble hengt på korset med Odins hengoffer for å få kunnskapen om runer og seid? Eller husker jeg feil.. :o
SEO Crawler
"den hengte mannen" i tarot.

noe arketypisk der, enig med deg. egodøden for større kunnskap og kraft..

aaaahhh.  det er vel fint!  la oss stikke til skogs, overnatte på fjelltopper...hva som helst...det virker, oppskriften er gammel!

:beer:
GjenopprettetMedlem
Så denne på en god nettbokhandel "Inner Traditions" for litt siden...kanskje her snakkes noe om dette temaet...hvis noe skulle være interessert  :w00t:

http://www.innertraditions.com/Product. ... il&id=2127

"Shamanic Christianity"
The Direct Experience of Mystical Communion
By (author) Bradford Keeney

UuuuuulveMor
GjenopprettetMedlem
Legger inn en link direkte til denne siden. Thomas-evangeliet er spennende og interressant lesning ;D

http://www.gnosis.org/naghamm/gosthom.html
W3 [Sitesearch]
Er en spille film som går litt på thomasevangeliet "STIGMATA"

Kan ver verd å få med seg  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Takk for tips  :w00t: