Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Dytter opp.

Anonymous
Andbefales.
Næringsrik film å videreformidle.

GjenopprettetMedlem
Fantastisk

GjenopprettetMedlem
Oi! Fin film.
Har hatt lyst å de denne filmen siden jeg leste om den for noen måneder siden, - også er den HER gitt...

GjenopprettetMedlem
Fantastisk film, har nylig sett den flere ganger og nå får jeg se den enda fler

GjenopprettetMedlem
...det som står "tørt" i tusenvis av bøker er her ganske fancy (ganske glatt og amerikansk) produsert og lett tilgjengelig ...er du lei av å lese vil også jeg anbefale deg å se dette... men prøv å IKKE la budskapet drukne i en kryssklippet fancy produksjon...

GjenopprettetMedlem
Denne filmen likte jeg godt - blir nok å se den flere ganger!
GjenopprettetMedlem
Linkene virker ikke...

Anonymous
Jeg er veldig tiltrukket av "THE LAW OF ATTRACTION".
En illuminerende film - her er noen sitat-smakebiter:
"If you think about what is, the law of attraction gives you more of it."
" ... Anti-war movements ..and anti-terrorist acts .. create more war... Being pro-peace is the way to go." "Pushing against is adding to".
"Direct your thoughts based upon how they feel... This emotional guiding system helps you to monitor thoughts" - Esther Hicks
"When you visualize, dwell upon the end results... The feeling creates the attraction, not the image"
"You are the masterpiece of your own life"
"The mind is shaping the universe and the thing that is perceived"
Kjenner noen til Esther Hicks og andre som er involvert i denne filmen?
Takk for tipset!
GjenopprettetMedlem
awesome movie...
GjenopprettetMedlem
Enormt

GjenopprettetMedlem
Takk for linkene Ulvemor,
laster ned filmen i helhet og ser den da

Anonymous
Denne dokumentarfilmen fikk meg virkelig til å endre litt i mitt tankesystem og måten å se ting på - selv om en har forstått mye av det de sier fra før av så var det noe som de snakket om dette med med en holdning som en sender ut til universet om ofte å utfordre andres tanker og meninger. Det gjør at jeg blir hele tiden utfordret og må bruke energi på mye tull ball...så nå er jeg ferdig med å utfordre andre(meg selv). Nå står jeg for det jeg gjør og trenger ikke å bruke energi på å utfordre andres meninger så ofte. Enkelt og greit!
" ... Anti-war movements ..and anti-terrorist acts .. create more war... Being pro-peace is the way to go." "Pushing against is adding to".

Å utfordre andres tanker eller er nedsettende til andres tanker skaper mer konflikter og en vil også bruke mye energi - rett og slett energisløsing på tullball!
Veldig bra film!

GjenopprettetMedlem
Hmmm, ingen av filmene kommer frem...det står de ikke lengre er tilgjengelige...

GjenopprettetMedlem
Tuuuusen takk David....den må kjøpes:-)
Takk for tips Ailo...

Anonymous
Hvis en fokuserer ensidig på hvor elendig en har ang en depresjon eller en sykdom så sender en ut signaler om at en ikke skal bli frisk. Om man tror andre skal fikse et problem så sender man ut signaler om at man ikke ønsker endring. En må ta ansvar selv.
Om man prøver å finne inspirasjon til å bli frisk - metoder for å bli frisk. Og sender det ut - finne en symbol for å bli frisk - lage en symbol for å bli frisk - "FRISK"....og mediterer og fokuserer på dette i ditt sinn - visualisere dette og ikke fokusere bare mentalt på dette - men du skal virkelig føle at du blir frisk og da sender du ut til Universet om at du ønsker å bli frisk og den vil sende tilbake inspirasjon og måter en kan bli frisk på - en kan få ide om det på en eller annen måte.
Det samme gjelder å oppfylle sine drømmer. En kan jo kopiere et bilde av et reisemål eller lage symbol på dette så sender du jo ut til Universet at du ønsker å skape denne drømmen slik at den blir til virkelighet. Om man virkelig går inn for dette med hele sin "SJEL" - dvs ikke bare tenke mentalt - men FØLE at en skal klare dette så vil også Universet presentere løsninger i ens hverdag ang hva en skal gjøre for å klare å nå det målet.
Det er enkelt om man bare virkelig viser lidenskap og går inn for å realisere ting og tang - fokusere på å løse problemer istedenfor å grave seg ned enda lengre med å synes synd på seg selv eller ikke tror at sånn og sånn er mulig, men en sender jo ut signaler til Universet hele tiden om hva man egentlig vil i livet.
Denne The Secret filmen gir en tankevekkere i ens sinn helt klart. Og en må se på hva en sender ut av signaler til Universet - fordi alt som skjer i ens liv er selvskapt - en kan forandre på det om man virkelig VIL forandre på noe og tror at det er mulig. Å ha troen på noe er viktig helt klart. Tvil gjør at Universet tviler og ingenting skjer. Ting som en ønsker skal skje kan også ta sin tid. Å tegne symboler på hva man vil i livet og visualisere det og virkelig gå inn for det med hele sin sjel - via sitt tankesystem og følelser - er det som teller - å spille på lag med lidenskapen er det som teller. Og det kreves også MOT til virkelig å gjennomføre drømmer og ønsker osv. Og om man virkelig går inn for dette og da vil en få signaler om hvordan en skal bli inspirert til å nå sine mål,drømmer,ønsker osv.
Om man ønsker seg mer penger så gjelder det det samme - det kan dukke opp ting som gjør at en vil få "mer" penger....en bedre jobb kan dukke opp sånn plutselig som en ønsker seg eller det kan være andre ting som spiller inn som en får ide over....Det er jo en legende som heter "ånden i lampa" med Aladdin - 3 ønsker....i virkeligheten er ønskene ubegrenset og ånden i lampa er universet. Så handler det om å virkelig å vise at man ønsker noe i livet sitt og virkelig jobber i sitt sinn med dette på en eller annen måte. Lov om tiltrekningskraft skjer i aller høyeste grad!

AdsBot [Google]
Dette er føste gang jeg har ønsket å se
hele filmen. Jeg har prøvd å se den mange ganger. Tidligere har jeg tenkt at dette handeler bare om PENGER som det alltid gjør. Ønks deg rikdom!! Slitsome greier. MEN det er også noe som univeret kan gi utenom det materialististiske

GjenopprettetMedlem
Takk David for et flott innlegg! Dette puffet trengte jeg gett!
I en situasjon hvor en ofte er plaga med muskelsmerter, kommer man stadig ut av motivasjonen. I stede for å kansje gå aktivt inn for å bli bedre, slenger man ut ønsker å tror det skal skje noe, uten at man kanskje deltar å veldig aktivt selv.
Men jeg tror nok også, at man bør tenke seg nøye gjennom, hva man også ønsker seg.

Anonymous
Liljee,
filmens episode om penger krevde også en ekstra runde av meg. Nå ser jeg imidlertid filmens budskap som en befriende, morsom kommentar i forhold til den gamle kristne, puritanske holdningen til penger. Den kristne og da i senere tid særlig den protestantiske arbeidsetikken har jo bidratt til flere tabuer omkring penger.
Også på det området hjelper det tydeligvis å slappe av og ta andre kanaler i bruk..
Bruk det du h-a-r i deg og elsker og vil, gå ut fra det du allerede har gjort, se og skap og se hva som skjer. Sånn forstår jeg filmen.
masha
GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Dette er føste gang jeg har ønsket å se hele filmen. Jeg har prøvd å se den mange ganger. Tidligere har jeg tenkt at dette handeler bare om PENGER som det alltid gjør. Ønks deg rikdom!! Slitsome greier. MEN det er også noe som univeret kan gi utenom det materialististiske 
Ønsk deg rikdom! - Kjærlighet til alt er den ultimate rikdom (spør du meg)!
Det som er slitsomt er å løpe etter feks. penger - penger er ikke rikdom, bare et betalingsmiddel (noe man kan bruke for å bytte til seg det en trenger)!
GjenopprettetMedlem
hvorfor skal man se på dette?
det ser spekulativt ut!
ingenting kommer gratis.
de som ønsker seg innsikt må jobbe for den
alene, i mange år. Det er arbeid.
innsikten kommer ikke fordi man kjøper en dvd fra et tvilsomt amerikansk nettsted, som i det de spiller traileren på din computer, laster ned enmasse spyware på maskinen din.
Her kommer hemmeligheten min:
http://www.lavasoftusa.com/products/ad- ... rsonal.php
den gir deg ikke innsikt på en- to- tre. Men den er gratis, og renser maskinen din for reklamesnutter og spionprogramvare fra den kommersielle new- age bevegelsens ivrige salgsagenter. Nå, søk sannheten i ditt indre. Ikke på nett. Ikke på skjerm. Men inne, inne, inne.
Anonymous
Å se denne filmen etter en har meditert,drevet på med yoga, eller har vært med på psykoaktive planter seremonier eller trommereise eller danset noen kraftdans...så er det den perfekte timinga å se filmen. Fordi en er så åpen i alle chakraer og bevisstheten at når man ser denne Secret filmen så forstår man virkelig hva de snakker om og for meg var det MIND-BLOWING - å se denne filmen dagen etter et par seremonier de 2 dagene før der....fordi det gav meg noe hint og tips om hva jeg ikke burde gjøre og hva jeg burde gjøre. Så jeg ser det positive hva denne filmen kan bringe og det er en film som alle kan se som er interessert i det spirituelle eller er skeptiske. Alle kan få tankevekkere på sin måte som jeg ser det. Det er min mening.
Det er klart at denne filmen er typisk amerikansk - så overveldende og så fokuserer de på penger i starten angående hvordan få et lykkeligere liv osv...men en kan jo adoptere tankene som disse terapeutene,vitenskapsmenn,filosofier o.l. kommer med og skape det i sitt liv hva man ønsker og trenger. Og da snakker jeg ikke om materialistiske ønsker. Men det er ikke galt å ønske seg litt mer penger til å oppfylle noen drømmer. Fordi om man virkelig går inn for dette så kan det skje overraskelser