Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Google Adsense [Bot]
Driver å prøver å få til en skikkelig midtsommerfeiring her i Valdres. Tenkte på fra den 21-24 Juni (Om dette ikke skjærer seg med midtsommerfeiringen til NPF)
Tenkte på dager fulle av workshop, kveldsritualer, tromming og synging rundt bålet om kveldene - salg av varer som forskjellige har og masse masse mer.
Trenger frivillige som ønsker å stille opp på workshop, og eventuelt hva de ønsker å stille opp med.
Tenkte å ha mange workshop likt - slik at folk kunne være med på det de ønsker å lære mer om.
Beregner vel minimum en time pr workshop.
Tenk litt om du kunne tenkt deg å bidra med noe eller du kjenner noen som kanskje vil det? Kanskje du ønsker å stille opp med flere ting?
Vil også kjøre dette treffet slik at de med barn har mulighet til å være med også - så barn tillat!

Vil også bli endel workshop til de, som passer barn. Og at foreldrene bytter seg imellom til å være med barnaworkshopene.
Dette hadde vært morsomt å få til!!
Gi beskjed om du kunne tenkt deg å stille opp med noe på en slik sammenkomst?
Vet dette er lenge til, men trenger å vite hvor mange som ønsker å stille opp med noe for å få det igang og derfor er dette innlegget tidlig ute

Gi beskjed i denne tråden eller i pm til meg

Google Adsense [Bot]
Pris vil jeg komme tilbake til..Men presser prisene ned til det jeg klarer.
De som skal holde workshop har blitt fortalt at de må gjøre det gratis. For om alle skulle hatt betalt vill det blitt kostet såpass mya at det ikke hadde vært mulig å få det til.. Men til gjenjeld er det mulig å selge en hel masse varer der. Og en kan jo få opprettet en ny gruppe mennesker som en kan ha kontakt med. Pluss at det vil bli noen dager fulle av møter med nye spennende mennesker.. Og alle vil sikkert lære noe iløpet av helgen.
Foreløpig har jeg frivillige innen dette;
Indiansk sjamanisme, medisinhjul, pendulering, masser av trommereiser, kraftdyr, reiki, tarot, klarsyntmedium, transemedium, sjamanhealing.... Akkurat hvordan workshopene blir lagt opp vet jeg ikke enda - men det vil bli et stort og bredt spekter!
Og flere vil jo komme på
Oppdaterer denne tråden etterhvert, men håper dere virkelig har lyst til å komme...
Kanskje dere har ideer og innspill også? mottas isåfall med stooor takk

Google Adsense [Bot]
Og det skjærer seg altså ikke med sommertreffet til NPF..

Google Adsense [Bot]
Aldersgrense 16 år. Dere under dette må ha følge eller samtykke fra foresatte.

Sensis [Crawler]
"Foreløpig har jeg frivillige innen dette;
Indiansk sjamanisme, medisinhjul, pendulering, masser av trommereiser, kraftdyr, reiki, tarot, klarsyntmedium, transemedium, sjamanhealing.... Akkurat hvordan workshopene blir lagt opp vet jeg ikke enda - men det vil bli et stort og bredt spekter!"
Så spør jeg: Blir dette en messe for alt som kaller seg åndelig fra øst og vest og nord og syd? Hva mener du med et stort og bredt spekter?
Det er ikke sikkert at Sjamansonen det rette stedet der du skal plassere din PR for et stort og bredt spekter. For her er fokus på sjamanisme.
Lykke til med det du vil få i sving.
Ailo Gaup
Synoo [Bot]
Er det ikke nettopp det sjamanismen er? Et stort og bredt spekter?
transemedium, healing, trommereiser, medisinhjul etc etc er ikke det sjamanisme?
Sensis [Crawler]
Er reiki, tarot og medium sjamanisme?
Man kan vel komme i skade for å utvanne sjamanismen om man skal omfavne og inkorporere alt som dukker opp under ymse navn på den åndelige scenen.
Jeg kan også se det på motsatt vis.
At det meste på den åndelige scenen er sjamanisme, selv om mange utøvere i andre greiner og tradisjoner ikke vet det.
Synspunktet jeg har bygger på en sjamandefinisjon som dette: Sjamanisme er metoder for å skifte bevissthet, metoder for å nå kraft, helbredelse og ekstase.
Men den som vet om dette bør da kalle det som gjøres for sjamanisme. Da blir det man gjør satt inn i en referanse som sier meg at man vet hva man egentlig driver på med.
Tittelen gir som kjent signalet.
Jeg drar for øvrig et klart skille mellom en sjaman og et "transemedium" og "klarsyntmedium", som benevnes her. For meg er det forskjellige ting. Sjamanen er ikke medium i en slik forstand.
Sjamanen er det vedkommende er i kraft av seg selv, sitt sinn og sin årvåkenhet, og er ikke et trancemedium, der ett eller annet snakker gjennom vedkommende, uten at vedkommende trenger å vite hva som snakker og i blant også slett ikke husker hva som ble sagt.
Slik er ikke en sjaman.
Det betyr ikke at transemedium ikke kan være tilkoblet noe høyere. Men det kan også skje at et slik medium ikke er så. Hvem vet, når det skjer at selv mediummet ikke vet.
Dette er alt i alt for "ubevisst" til å være en sjaman, en som ser, en som vet.
For at et trancemedium skal bli en sjaman vil jeg si at vedkommende har mye arbeid å gjøre, mye ubevisst å bli kjent med og mange transformasjoner å gå igjennom. Vedkommende trenger ny innsikt i prosessen. Det skjer gjennom årvåkenhet, ikke ubevissthet.
Jeg får kløe på ryggen av for mye mediumisme, de tallrike åndene som kommer farende gjennom mediets hode og tiltroen til dette.
Når så er sagt vil jeg ikke drive diskusjonen inn i videre spissfindigheter.
Ailo Gaup
Google Adsense [Bot]
Det jeg tror når det gjelder slike treff er at alle "slag" kan møtes. Tror at uansett om du er en tarotlegger eller en som driver med transemedium eller en sjaman har godt av å komme ut blandt andre for å se - vite hva annet som skjer ute i verden.. Hvordan og hvorfor de som gjør andre ting gjør det...
En trenger ikke vanne ut sin sjamanisme selv om man er med på noe slik... Om man er en som driver med sjamanisme ville det vel ikke blitt utvannet ved å delta på et treff der en møter masse andre mennesker?
På slike treff kommer gjerne nye mennekser også som gjerne vil "snuse" litt på hva som finnes der ute... Og da vil vel alle føle de gir noe av seg selv?
Har vært på treff før med alle slag av alternative mennekser.(Også sjamaner) Det var utrolig lærerikt og spennende for alle parter..
Uansett hvilken vei du går tror jeg det er viktig å ikke få for store øyelapper foran øynene sine....
Men om det ikke finnes noen interesse for dette her inne så skal jeg selvsagt ikke plage dere mer med denne tråden....

GjenopprettetMedlem
Det er ikke det at det ikke finnes interesserte her inne. Det er heller ikke poenget.
Sjamansonen er viet til nettopp sjamanisme. Ailos poeng er at hvis man skal promotere aktiviteter her inne bør de i hovedsak handle om sjamanisme. Grunnen til dette er at ellers vil sonen ende opp som et hvilket som helst annet alternativt forum der en kan tørrprate litt om alt mulig.
Det er ikke intensjonen bak denne siden. Her er formålet å få fram det som er essensielt innen sjamanismen.

Dette har ikke noe med å gå med skylapper for øynene å gjøre, men å holde
fokuset på
intensjonen. Noe som faktisk er viktig lærdom innen nettopp sjamanismen

Google Adsense [Bot]
Beklager... Visste ikke at det kun skulle handle om sjamanisme her inne - så jeg beklager meg...
Og trekker meg stille vekk fra tråden.

GjenopprettetMedlem
"Monica":
Beklager... Visste ikke at det kun skulle handle om sjamanisme her inne - så jeg beklager meg...
Og trekker meg stille vekk fra tråden. ;)
Det er jo ingenting å bekage Monica, for etter statistikken så er
sjamanisme på 5. plass på dette forumet.
Så man kunne like godt kallt det for dikt forumet :w00t:
1. >Dine dikt 3995
2. >Generelt 3254
3. >Humor 2450
4. >Presenter deg selv 1699
5. >Sjamanisme 1684
6: >Plantelærere og urtesjamanisme 1411
7. >Visdomsord 1350
8. >Sjamanerfaringer 1152
9. >Healing 1096
10.>Drømmer og drømmearbeid 988
Mer Statistikk kan leses har:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... tion=stats
Samin

GjenopprettetMedlem
Må si at jeg ble overrasket over svarene Monica fikk av flere her inne.Jeg meldte meg inn her fordi jeg ønsket å lære mer om sjamanisme,men det er jo ikke bare det som foregår her. Det gjør ikke meg noe at det er både dikt,vitser og annet her. Tvertimot så viser det at det er høyt under taket her og det er jo fint. Hvis det er så at sjamansonen kun er for dem som er sjamaner eller går i lære for å bli det så har vel heller ikke jeg noe her å gjøre

. Har jo ikke noe å bidra med på den fronten,men nyskjerrig er jeg og jeg liker det jeg leser her inne.
AdsBot [Google]
Slik jeg oppfattet det, var det vel REKLAMEN som trigget administrator. Det er nok mange av oss her inne som sysler med tarot og lignende greier

men han ønsker ikke at vi brukes hans nettside for å reklamere for det, kanskje?
GjenopprettetMedlem
Mulig du har rett,men jeg oppfattet de to første svarene Monica fikk litt anderledes.Ble som sagt overrasket,men hverken sur eller sint av den grunn.

GjenopprettetMedlem
Skrev litt feil ..det var svaret til Ailo Gaup og Inger Lise jeg mente.
GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Slik jeg oppfattet det, var det vel REKLAMEN som trigget administrator. Det er nok mange av oss her inne som sysler med tarot og lignende greier
men han ønsker ikke at vi brukes hans nettside for å reklamere for det, kanskje?
Er enig med deg her Liljee.. men det står ingen plass at man ikke kan annonsere, og da har det lett for å oppstå missforståelser når man er ny her inne på sonen. Det er eneste under tråden "Hendelser" det ikke går an å skrive inn innlegg, men man kan skrive / lage en avstemning i den tråden..
Forstå det den som kan
Det som står under tråden "Tips og informasjon" er :
Legg ut tips og informasjon om bøker, filmer, musikk, nettsteder og annet du mener vi alle bør få glede av!
Så Monica handlet i god tro, og mente: "vi alle bør få glede av" et sommertreff.
Samin

GjenopprettetMedlem
Sånn jeg leser Monicas visjon, er det en helg med yrende spirituelt liv, uten å kjøre helgen for kostbar. Det er ikke mange spirituelle åpne tilbud, og det er ikke heller ikke mange som våger å ta et slikt initiativ. Når en er fersk er og ikke kjenner kodene, er det lett å trå feil. Jeg synes at det kunne være en post under hendelser som forteller om hva og hvordan en legger inn arrangement. Og så mener jeg å huske at ”sjamandagen” er lagt til midtsommer. Ellers må jeg si meg enig i det gode fokuset på sjamanisme.
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for innlegget ditt Monica...det var veldig interessant...ser ikke på inlegget ditt som reklame i det hele tatt men et inspill dvs ren info om hva de som er interessert i sjamanisme kan oppleve til sommeren og hva vi på sonen kan bidra med hvis vi har lyst til det...det er jo da et flott tiltak ?...slik jeg ser det har ditt inlegg helt klart noe å gjøre her på sonen...det inlegget har ihvertfall mye mer med sjamanisme å gjøre enn mye annet her

...slik sjamansonen fremstår i dag så er den full av gråsoner og det er høyt under taket...noe jeg personlig setter stor pris på selv om det det enkelte ganger blir vel lite med sjamanisme å gjøre (slik som vitser, dikt, "fantasitråder, om alternativmessen ("messer for masser" av Ailo etc").

...interessant å se at f.eks reikihealing ikke inngår under sjamanisme (fra Ailos sitat)...trodde healing som praksis var en bit som inngikk i sjamanismen og ikke hvordan man utfører healingen...

GjenopprettetMedlem
Slik er det bare

Synoo [Bot]
ja healing er sjamanisme, pendulering og spåing like så (men kanskje bare til en viss grad)
Åndekontakt/mediumskap. Ja i høyeste grad.
Dette er nå min mening. Alle må finne sin vei og sin sannhet. Ihvertfall så lenge det ikke skader andre. Og det gjør vel ikke dette forslaget?
GjenopprettetMedlem
"craftwolf":
Sånn jeg leser Monicas visjon, er det en helg med yrende spirituelt liv, uten å kjøre helgen for kostbar. Det er ikke mange spirituelle åpne tilbud, og det er ikke heller ikke mange som våger å ta et slikt initiativ. Når en er fersk er og ikke kjenner kodene, er det lett å trå feil.
Ja, nå må jeg jo si at Monica verken er ny eller "ikke kjenner kodene". Har møtt henne og andre på slike samlinger. Jeg har bare vært på et par - noen er kjedelige, mens andre gir deg et minne for livet (og nye bekjente). Er selv småbarnsmor, og slike helger kan ofte være en deilig unskyldning til å gå inn i dine egene tanker noen dager - uten mobiler, middager som skal være ferdig og sutrete menn med hodepine...

Jeg er igrunn litt enig med Ailos svar om at ting "grautes" sammen til tider. Jeg må si Ailo virker litt "ny og ikke kjenner kodene". Takhøyde og toleranse? For pokker: la nå folk få invitere hverandre!
Mitt tips: Lag heller en egen kategori med treff/møter.
Fagerhjul
Anonymous
Først litt kontekst:
På forumet er det ikke tillatt å legge inn reklame for arrangementer, uten å gå omveien om en av administratorene. Dette for å unngå at forumet blir en stor reklameplakat for alternativindustrien. Muligens står det ingen steder i klartekst, men når det ikke går an å legge ut informasjon selv under ”
Hendelser” burde det vel tromme noen trommer, tenker nå jeg.
Slik oppfatter jeg denne saken: En person starter en ny tråd med den hensikt å legge ut informasjon - eller egenreklame om du vil - om et arrangement innenfor alternativmiljøet.
Vedkommende får ingen respons. Likevel, eller nettopp derfor, fortsetter hun selv å dytte egenreklamen oppover med tilleggsopplysninger. Ikke en gang - men hele tre ganger. I tillegg opplyses det at tråden fremover jevnlig vil oppdateres med ny informasjon om arrangementet. Først da får hun respons fra av eieren av forumet. Etter en runde med motmæle - ber hun litt skøyeraktig om unnskyldning - men legger likevel ut en link til et annet nettsted senere. Det er mulig jeg tar feil, men i min verden er dette en framgangsmåte som tyder på at man er nokså dreven i gamet, eller i hvert fall litt freidig. Hvorom allting er, så var dette egentlig en liten ubetydelig tråd for meg. Vedkommende ber om unnskyldning, og ting var avsluttet.
Det er flere av svarene som dukker opp i etterkant som irriterer meg. Et av svarene provoserer meg så mye at jeg ikke klarer å legge tråden død selv om arrangementet kanskje allerede har fått nok reklame. Her er innlegget som provoserer meg så mye at jeg sitter på en søndag og skriver om dette:
Det er jo ingenting å bekage Monica, for etter statistikken så er
sjamanisme på 5. plass på dette forumet.
Så man kunne like godt kallt det for dikt forumet
Innlegget provoserer meg mest fordi det for meg er totalt respektløst (Hvis jeg prøver å være godmodig så er det kanskje svaret bare lite gjennomtenkt, men nå er jeg er ikke alltid særlig godmodig).
Akkurat nå er det bare irriterende at man på et så tynt grunnlag fastslår at vedkommende ikke trenger å beklage! Med hvilken rett gjør man det? Og hva baserer man i såfall dette på? Jo følgende funn; Forumet har mest aktivitet under dikt og da ”kan det like godt hete dikt forumet”. Se bare her: Her er vi en statistikk som viser at det ikke er sjamanerfaringer som er på topp. Så: Ha!! Ha!!! liksom.
Ha meg gjerne unnskyldt, men hva er dette for en kortslutning? Det er for meg en gåte at en som - i følge samme statistikk - har vært innlogget i nesten ni dager ikke har oppdaget at diktene her inne for det meste er hentet fra sjamanerfaringer. De fleste handler om sjeletap, sjelehenting, kraftdyr, naturopplevelser, Saivo-lengsler og opplevelser. Slik jeg ser det, er mange av diktene også viktige produkt av den enkeltes vandring på sjamanveien. – Gjerne en slags avkledning på veien inn mot egen kjerne. Det er derfor noe sjokkert jeg registrerer at det mulig å være her inne såpass lenge og unngå å få med seg at en viktig del av sjamanpraksisen (slik den forfektes på Sjamansonen) går gjennom bruk av kreative uttrykk – for eksempel gjennom diktning og/eller andre kunstneriske uttrykk.
Like gåtefullt synes jeg det er at flere ikke har registrert at humor er en viktig komponent innenfor Crazy-sjamanisme (som jeg mener å huske er den retningen som det hentes inspirasjon fra her inne?). Jeg vet at jeg har lest et sted i en artikkel, eller i en bok (men husker ikke hvor) at innenfor denne retningen bruker humor og vitser som et middel for eksempel til å myke opp stemninger. Og videre: at humor er en nødvendig egenskap hos en sjaman. Noe sånt.
Det oppfordres også i et av svarene at man bør tas hensyn til at folk er nye og dermed ikke skal vite bedre. Gjennom dette utsagnet insuerer man egentlig at slike hensyn ikke allerede tas! Dette er temmelig frekt! Synes nå jeg. Jeg mener - basert på egenerfaring - at man på Forumet tar hensyn til nybegynnerne og gir nye brukere et sjenerøst slingringsmonn. Tror personlig at det er derfor ”leketråder” av ymse slag har fått florere og hatt såpass lang levetid her inne. Eller årsaken til at jeg for eksempel har fått poste innlegg om et mausoleum. Eller at personene som startet denne tråden fikk mase såpass lenge om arrangementet uten at tråden ble klippet.
For meg er Sjamansonen og Forumet et fabelaktig tilbud der man bl.a. får tilgang til gode artikler, høre om og inspireres av andres sjamanerfaringer, spørre om opplevelser man lurer på og ikke minst lese om dikt skrevet av mennesker på sjamanveien. For ikke snakke om den hoppende gleden når man får respons på noe man har arbeidet med å få uttrykt. Innimellom kan man også le høyt eller riste sjokkert på hodet av tåpelige vitser når ting blir for alvorlig. Jeg ønsker at det skal fortsette i samme retning.
Dersom Forumet skulle bli et sted der alle innen det store alternativindustrien fritt kan legge ut informasjon om kurs og lignende arrangementer ville jeg personlig bli temmelig kvalm. Likeledes vil jeg finne det kjedelige eller altfor innviklet dersom det skulle bli for mye stoff om Tarot, stjernetydning, engler, kanalisering osv. osv. Det interesserer meg ikke. I hvert fall ikke ennå.
Arrangement som begynte denne tråden kan for alt jeg vet være et godt tiltak, men det er ikke poenget her. Hvis man skal tillate at det legges ut reklame for noen arrangementer som ikke er tydelig sjamanrelatert hvem skal avgjøre hvilke? Hvilke kriterier skal gjelde og hvem er det som i fremtiden i så fall skal bruke tid og krefter å skille de gode tiltakene fra de dårlige? Hvem gidder i så fall å sitte og bla seg gjennom side på side med reklame for å finne noe interessant stoff? Ikke jeg.
Jeg tror det kan være greit å se på seg selv som en gjest i en annens hus når man er medlem av et forum: Så lenge man er på besøk følger man vertens regler. Gjesten tar gjerne med gaver i form av egne bidrag, men det gir en ingen eierskap til huset. Dersom man ikke liker husets regler, interiør og/eller vertskapet så kan man jo slutte å gå på besøk. Man begynner i hvert fall ikke å ommøblere mot vertens ønsker. Det ville i så fall være frekt. Slik er det bare å være gjest - man oppfører seg deretter – synes jeg - enten man er sjaman eller ei.
(nei, jeg er ikke slekt med Jagland

)
Men nå ler vel Monika godt i skjegget (som hun trolig ikke har, hvis hun ikke alt har opplevelser av tvekjønnethet) Ihvertfall ler hun godt dersom hun mener at all reklame er god reklame…
Og jeg? Jeg tror jeg skal gråte fordi jeg har brukt av en søndag på å skrive dette altfor lange innlegget.
GjenopprettetMedlem
Ikke gråt nn. Innlegget ditt er veldig bra. Kunne ikke sagt det bedre selv.
Det eneste jeg reagerer på er mistenkeliggjøringen av Monicas motiver. Jeg tror rett og slett at hun er en ildsjel...
Ellers støtter jeg innlegget ditt 100%, særlig der du sier at vi alle er gjester i en annens hus...
Google Adsense [Bot]
Jeg er utrolig lei meg for at du føler det slik på den måten.. Du kjenner meg tydeligvis ikke - for jeg ler ikke av det..
Ang, den linken jeg la ut var ved spørsmål om andre hadde noen linker til andre alternative forum. Det ble først lagt ut tre eller fire linker og ble da spurt om noen visste noen flere om de kunne legge de ut.. Der var det da en jeg kjenner til som ikke var lagt ut og la den ut... Det var jo det spørsmålet var om...
Jeg synes denne tråden har blitt utrolig idiotisk og vil be en administrator eller moderator om å slette hele innlegget.
Jeg la ut dette innlegget i håp om at noen her inne kanskje kunne synes det var interessant - ikke for min egen del - men for andres del..
Jeg har lenge savnet noe slik - og bestemte meg for å gjøre noe med det.. Jeg har lagt inn dette innlegget på 4 andre forum - og kun her det ble veldig negativt tolket...
Beklager....
Håper denne tråden blir slettet straks..for ikke mening å lage mye vondt av en tråd...
Igjen beklager....
GjenopprettetMedlem
Jeg la ut dette innlegget i håp om at noen her inne kanskje kunne synes det var interessant - ikke for min egen del - men for andres del..
Det du vil sette i gang høres intressant ut. Jeg håper du får til arrangementet, og at mange kommer. Måtte dere få mange gode opplevelser på workshopene, og påfyll under disse godværsdagene til å overleve resten av året.
Jeg har forståelse for Ailos redsel for utvanning. Der er mye vann i alternativbevegelsen. Mye kommerst mammonjag. Mye overflateåndelighet. Imidlertid tror jeg ikke at du er en av disse. Grunnen til det, er at du skriver at du vil ikke ta betaling fra de som stiller opp. Du skriver at prisene skal holdes så lave som mulig.
Dette kan bety to ting a) du er en ærlig ildsjel som ønsker å lage et sommerarrangement til berikelse for andre eller b) du er en kremmer som lokker med billige priser, for deretter å snyte tilhørerne
Jeg har ikke selv forutsetninger for å vurdere a eller b. Men som sagt, utfra det du skrev så tror jeg mest på a. Hva som er rett, vet du bare selv.
Videre tør jeg si at jeg syns Ailo opptrer litt som Jesus i tempelet i denne tråden. Jeg har veldig respekt både for Ailo, for Jesus og for tempelet. Men det er jo tenkelig at noen ganger, når ilden flammer opp i sjelen, at man trenger å ta litt jord på, for ikke å få for mange huller i sjamanens teltduk så å si... Og det kan jo hende at noen av de varene som i sin tid ble brakt inn i tempelet var av god kvalitet. For derom tier historien. Jeg håper dere kommer til enighet til slutt. At arrangementet avholdes, og alle blir glade. Man har jo som sagt ikke mer moro enn den man lager selv. Og m.h.t. å lage moro, så viser trådstarter en god grunnholdning.
Samin viser at han er en god sjaman, da han opptrer som megler i denne saken. Og det å binde sammen menneskene, slik at de overlever med hverandre, er en av sjamanens viktigste oppgaver.
Løsningen her er kanskje å slette tråden. Og muligens å legge ut link til arrangementet under "hendelser", dersom det faller igjennom kvalitetskontrollen. Uansett hva som skjer, så ønsker jeg trådstarter lykke til med arrangementet. Dersom arrangementet faller utenfor kvalitetskontrollen, så kan du trøste deg med de to diktene som jeg har lagt ut på diktsidene under titlene "hør hvor det lyves", og "non serviam". De er skrevet av outsidere som ikke tjente mammon, og som fant styrke og kraft i det å være forvist fra det gode selskap. For det å stå utenfor kan også være en gave. Det gir kraft. Det er ikke alltid slik at makthaverne og mainstreamerne har rett. Mange ganger kommer de beste bidragene fra folk som holder til utenfor, og på siden av det gode selskap. Denne kraften får du med deg, dersom du må klare arrangementet uten å annonsere det her. Og det kan hende at det gir deg mer kraft enn å bli brakt inn i varmen. Husk at det er alltid de hardeste babyene som overlever. De som vokset opp med puter under armene, bukker gjerne under i første motebakke. Så ikke vær lei dere, noen av dere. Se heller på det dere føler som en gave, og som en innvielse som bringer dere nærmere innsikten