Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Et klipp med Grof om holotropisk pusting.

Det første han sier er at den moderne vestlige industrisivilisasjonen er det eneste kjente samfunn i historien som ikke har verdsatt ikke-ordinære bevissthetstilstander... noe å tenke på..

Her er link (ca 3 og halvt minutt): http://www.veoh.com/videos/e121344cxB5k7G4?searchId=118408f339b884a4
GjenopprettetMedlem
Jøsses, det var interesant ..  takk for linken, jeg så det var andre filmsnutter der også, håper de er like interesante

Mvh jimango
Anonymous
Det sier mye om det vestlige samfunn som hovedsaklig ikke verdsetter såkalte bevissthetstilstander. Og det har Kirken og den rasjonelle vitenskapen en god del av skylden i. Og andre ting har også spilt inn i det.

Når man driver med yoga,meditasjon,spiritisme,sjamanisme o.l. så er jo bevissthetsendringer veldig vanlig og naturlig.

Holotropisk pusting som Stanislav Grof har vært med å utvikle er en kraftigere metode enn rebirthing. Og det er noe av det mest kraftfulle jeg har erfart som verktøy i ens åndelige arbeide utenom sjamantromming og plantehjelperene i seremonier. Holotropisk pusting jobber enormt mye med ens fortid og spesielt under fødselen - og gjenfødsel - fornye seg og løse opp i noe gammelt er jo veldig vanlig generelt sett i holotropisk pusting - noe av de kraftigste puste-teknikker som eksisterer her på Jorden.

Takk for linken! :respect:

BTW: Her har vi også en tråd hvor Holotropisk pusting har blitt debattert litt om:
http://sjaman.com/forum/index.php?topic=3747.0
GjenopprettetMedlem
Jeg har en kraftfull men litt farlig måte å puste seg inn mellom verdnene.
Jeg går ned på kne og puster kraftig inn og ut vel 10-15 ganger.
Så reiser jeg meg opp og holder pusten og nesa godt igjen.
Så går det ikke lang tid før man ser syner og faller overende i transe.
Sørg derfor å ha myke puter og madrasser rundt deg,om du får lyst å prøve.
I barneskolen var jeg helt frelst på denne teknikken,og tok den i bruk ute som inne.
Jeg har merket det under inntak av hellig sopp,at det er pusten som propellerer meg inn i åndelandet.
Gratis d m t    i  oksygenet? :respect: