Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Har dere hoert om KARAL - 150 km fra Peru? Jeg her er helt besatt av dette magiske stedet. Jeg og Gorm blant annet saa en dokumentar om Karal, som Luis Eduardo Luna fra Wasiwaska.org har i sin PC - BBC dokumentar. Det var 1000 aar uten krig - noe som har virkelig fascinert antropologer o.l. Det er endel pyramider der og hieroglyfer i keramikk og steintavler o.l.

Karal Karal
hva befinner seg der?
Antikkens tid
Peace of love
Psychoactive plantceremonies
included in this marvellous society
Make Love not War
was their mentality
It blossoms in my heart
to this astonishing
discovery of lost civilzation
Den sovende antropologen i meg
har blitt vekket til live
jeg vil gaa i fotsporene til
Daniken,Hancock,Narby,Harner m/flere.

Jeg vil besoeke dette stedet en gang i fremtiden og oensker aa vaere med aa arrangere planteseremoni i omraadet som helt klart er et kraftsted. Og gaa mer i dybden av hvilke planter de brukte i seremonier og andre ting som eksisterte i dette samfunnet. Og naa har antropologer i Peru funnet flere og flere steder i Peru som til og med skal vaere mer unik enn Karal! Holy Macarena! Beautiful! :lol:

Jeg skal komme mer tilbake med bilder av Karal og hvordan komme seg dit hadde vaert saa fint aa ha kunnskap om. Jeg tror med buss fra Lima saa er det mulig aa komme seg dit. Macchu Picchu kan bleknes i sammenlikning. Eller likestilles. Det er nok mer riktig aa si.

Eneste jeg reagerte paa i denne dokumentaren var antropologenes holdning til psykoaktive planter eller hallusinogener som de kaller det for at de var "fulle" og festet.....i seremonier. Det er jo saa fjernt fra hva det egentlig er. De vet ikke hva de snakker om som jeg erfarer det. Det er ogsaa typisk for generell vestlig mentalitet aa se paa det som et rusmiddel og det var noe jeg reagerte sterkt paa. Det fikk ogsaa meg til aa humre og le.......men,men...en faar ha de holdninger til disse plantene som en vil.  8)

Her er det endel bilder.
http://www.pbase.com/locozodiac/locozodiac_099

Located 90 miles north the Pan American Highway from Lima, is the oldest pre inca civilization of America, 3000 years B.C. & 2,006 years AC, in total, 5,006 years old. Eight pyramids are found (1) Anfiteatro (2) Huanca (3) Galeria (4) Menor (5) Templo Mayor (6) Antigua (7) De la Cantera (8) El Altar. Works of restoration, preservation and tour through guides are being held daily. (37-44 Last Updates)
GjenopprettetMedlem
Inspirerende entusiasme, Dj Master of Ceremonies David-Roots,Earth,Brother of Medicine Herbs.

8) :w00t: :wub: