Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Vil bare nevne denne siden her:
http://ld4all.com/
Jeg synes at slike drÞmmer helt klart kan kombineres med andre sjamanistiske teknikker. Kan brukes pÄ samme mÄte som en trommereise tror jeg. Hvis noen har erfaringer med slike drÞmmer, haddde det vÊrt gÞy Ä hÞre om.
Anonymous
Spennende saker.
Etter at jeg kjÞpte nytt hus i fjor hÞst drÞmte jeg at jeg var utenfor huset om natten (fÞr jeg hadde tatt over huset), himmelen var klar og det var mÄnelyst, bildene var sterke og klare som i virkeligheten. Jeg oppdaget at jeg kunne sveve og bevege meg inn og ut av huset, og jeg forsto at jeg drÞmte. Underlig en rÞd tynn strÄle kom fra verdensrommet og strÄlte inn i huset, jeg beveget meg gjennom strÄlen men fant ikke ut hva det var. Etter hvert tok bevistheten over, og jeg vÄknet. Jeg har senere tenkt at den rÞde strÄlen kom fra Pleyadene, men fÞler meg ikke sikker pÄ det eller pÄ hva den skulle representere.
Ved et annet tilfelle drÞmte jeg at jeg lÄ i en sort kiste, men dens vegger var ikke solide. Veggene var sorte og hadde grÞnne lyspunkt plasert i et rutenett pÄ alle flater (sett fra innsiden). Kista var avlang og kubisk, men enden over hode hadde ens spiss vinkel i forhold til flaten under ryggen. Jeg var bevist at jeg var i en drÞm og besluttet meg for Ä bevege meg ut av kista. NÄr jeg gled ut gjennom skrÄflaten i hodeenden kjente jeg det knitret i kroppen. Vel ute befant jeg meg i en Cartoon verden. En Cartoonfigur dukket opp. Her ble jeg fanget inn i drÞmmen igjen, jeg nappet tak i figuren, rundt halsen som i en hektisk tegnefilm og spurte figuren om hva faan er det som foregÄr her. NÄ var jeg fanget i min vanlige hektiske drÞmmetilstand som beveger seg fra det ene til det andre. I motsetning til begynnelsen, hvor jeg var bevist at jeg drÞmte, og hvor tempoet var mer hverdagslig.
Ved en tredje opplevelse befant jeg meg i senga hjemme, jeg oppdaget at et en sort kanal gikk vertikalt ned fra taket og inn i senga. Jeg stakk hodet inne i kanalen for Ă„ undersĂžke hva dette var. SĂ„ kom jeg til den underlige konklusjon at dette bare var pipa, jeg var fanget tilbake i min vanlige drĂžmmetilstand.
Disse erfaringene har vekket min interesse for lucid dreaming. Jeg har blandt annet begynt Ä bli oppmerksom pÄ drÞmmetegn. Etter at jeg vÄkner om morgenen husker jeg mange drÞmmeteng, under drÞmmen gjÞr de imidlertid ikke sÊrlig inntrykk pÄ meg. Forrige dagen drÞmte jeg at en stor tredukke snakket til meg, uten at dette brakte meg ut av fatning eller at jeg innsÄ at jeg faktisk drÞmte.
I Tibetansk BÞn tradisjon mener man at drÞmmetilstanden er lik Bardo, tilstanden man havne i etter at dÞden inntreffer. Om jeg har fattet de rett sÄ er Bardo en slags mellomtilstand (Passop! Korriger!). De betrakter det som viktig Ä kunne bevege seg bevist i drÞmmene, slik at man er forberedt pÄ Bardo.
gormii
GjenopprettetMedlem
Ser veldig spennende ut , Magnus
Har ikke tid til Ä lese sÄ mye mer nÄ....
men er veldig intressert i drĂžmmer
Takk for tipsetÂ

SEO Crawler
Spennende tema ja!Â
Jeg hadde ogsÄ en sÄnn vÄken drÞm hvor jeg vandret inni og utenfor et hus, et par mnd`er etter var jeg huseier...
Men nÄ er det en stund siden sist jeg vÄknet i en drÞm..sÄ takk for tips, Magnus!
GjenopprettetMedlem
Takk for link, Magnus, - spennende!
Er lagret under favoritter og skal leses senereÂ