Jeg fikk dette på e-post i dag. Har redigert for mindre feil.
Hvis noen som leser dette har tenkt å kjøre fra Oslo, er jeg interessert i å få sitte på.
Send meg da PM er du snill...
(Red: Mer informasjon her: http://www.buddhistforbundet.no/)
Vesak 2007
VESAK markerer Buddhas opplysning, fødsel og parinirvana. Denne viktigste av buddhistiske høytider markerer at vi alle har mulighet til å nå oppvåkningen gjennom å praktisere Dharma. Å praktisere Dharma er både gledelig, inspirerende, utfordrende og vanskelig. Derfor er det viktig at mange møtes regelmessig for å inspirere og hjelpe hverandre til å praktisere.
DETTE er en dag som samler alle buddhister på tvers av tradisjoner og ikke-tradisjoner. Det er en dag hvor alle er velkomne: barn og voksne, venner og bekjente. Det er lov å pynte seg, og ta gjerne med blomster, lys, røkelse eller andre gaver til Buddha.
ÅRETS feiring er lagt til Karma Shedrub Ling meditasjonssenter, fra kl. 17:00 torsdag 31. mai 2007.
PROGRAM
Torsdag 31. mai 2007:
Kl. 17:00 det serveres mat til de fremmøtte, meditasjonshallen åpnes for ofringer og tenning av lys.
Kl. 18:00 samling i meditasjonshallen. Tilflukt, sang, resitasjon, musikk, dikt, minneord m.m.
Kl. 19:15 premiere på film om førti norske buddhisters pilegrimsreise til de hellige stedene i India.
Kl. 20:00 avslutning
Vi oppfordrer folk om å ta med seg lys og ofringer som frukt og kaker som vi kan dele sammen etter at samlingen i meditasjonshallen er over. Te, kaffe og mat ordner vertskapet.
Hjertelig velkommen alle sammen!
Amalia Carli
For arrangementskomiteen
HVOR: Karma Shedrub Ling, Siggerudvn. 734, 1400 SKI (Boger busstopp).
MED BUSS: Oslo bussterminal kl. 16:09 til Boger 16:44 / Oslo bussterminal kl. 16:44 – Boger 17:14.
MED TOG FRA OSLO: Lokaltog mot Ski fra Oslo S 17.06 til Hauketo. Videre fra Hauketo 17:16 med buss nr. 504 mot Ski til stoppestedet Boger. Bussturen tar 25 min. Det tar ca 10 min. å gå til KSL, følg skilt.
RETUR: Buss fra Boger 20:46 til Hauketo og Oslo
MED BIL: E6 fra Oslo via Ryen, eller sørfra via Vinterbro: Ta av til Klemetsrud (skiltet med riksvei 155 til Klemetsrud, Holmlia, Enebakk). Ta riksv. 155 til venstre i rundkjøringen ved Klemetsrud mot Enebakk (ikke til høyre mot KTL). Ved Sværsvann Hydro-Texaco ta av til høyre mot Siggerud. Følg Siggerudvn. gjennom Siggerud- krysset, på svingete vei videre til Boger gård (skilt “Annen fare”, undertittel “Gårdstun”). Avkjøring til høyre, kjør rundt et lite rødt hus helt inntil veien, og langsomt uten å støve gjennom gårdstunet. Følg skilt mot høyre og kjør oppover skogsveien.
ARRANGØR: Buddhistforbundet / Karma Tashi Ling buddhistsenter.
Kontaktperson for arrangementet: Amalia Carli 93 26 11 12 / Siri Wingaard: 92 05 24 22.
Buddhistforbundet
Postboks 9340 Grønland
0135 Oslo.
Telefon/Fax: (+47) 22 11 32 96 E-post: informasjonALFAKRØLLbuddhistforbundetPUNKTUMno
Koordinator: Gordon Geist
Mobil: (+47) 99 517 999
DONASJON: Donasjoner til feiringen kan gis direkte på dagen eller settes inn på Buddhistforbundets konto, 1254.05.18465, helst merket “Vesak-donasjon”, Pb. 9340 Grønland, 0135 Oslo.
Red: Epostadresse spamsikret.