Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Se Shelley Yates fortelle om sin mirakuløse opplevelse og sitt prosjekt Fire the Grid på
http://www.youtube.com/watch?v=cqUAluDv ... ed&search=, eller les om det på dansk på
http://www.firethegrid.org/dan/home-fr-dan.htm. Bli med å meditere på glede og takknemlighet den 17.07.07 fra 13:11-14:11.
GjenopprettetMedlem
Takk for denne

GjenopprettetMedlem
Nå har jeg tatt meg tid og med noenlunde tolmodighet sett alle åtte deler av Shelleys foredrag. Hun gir en enkel vei til et lykkeligere liv basert på hvordan å oppleve hendelsene i hverdagen. Å være oppmerksomme og tilstede i nuet og å være takknemlige for opplevelsen. Hun gir et eksempel med noe så enkelt som en kopp te. Å virkelig nyte teen og å være takknemlig for nytelsen. Hun oppfordrer alle til å dele takknemligheten, enten stille i tanken eller ved å si det høyt. Si takk for nytelsen teen nettopp gav. Slik kan vi skape positive energier i oss selv og en positiv innstilling til livet. Ved å dele kan vi sende denne positive energien videre til andre og ut i universet.
Det enkle er ofte det beste.
Takk for innlegget Guro og jeg vil benytte sjansen til å si at jeg ofte mediterer over setningen fra Hans Børlis dikt du har i profilen din. Takk for at du delte denne med meg. I skogsvandringer tenker jeg på den, tier stille og hører skogen
Det er ikke lenge til den 17.07.07 kl. 13.11 - 14.11. Som Shelley sier.. hva har vi å tape på å bruke denne timen til å meditere over hva som gjør akkurat vårt liv verd å leve? Jeg har skrevet datoen i min kalender og vil prøve å få gjennmført dette i takknemlighet for de gode øyeblikk livet har gitt og fortsatt gir.
Takk igjen Guro og med den takken sender jeg ballen videre til dere andre her på sjamansonen. La oss meditere over det gode i livet denne timen.

GjenopprettetMedlem
Dette var sterkt!
Har inntrykk av at dette er svært seriøst, ( Undrer på hva Passopp sier...)

Har lagt den til i favoritter, og vil studere hjemmesiden ingående.
Og jeg vil definitivt være med den 17 juli kl.13.11!
Blandt kommentarene på You tube fant jeg denne, som kanskje burde få en egen plass under visdomsord;
Our deepest fear is not that we are inadequate.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light that most frightens us.
We ask ourselves, "Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?" Actually, who are
you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world...
As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.
-- Marianne Williamson
( Forfatter av bl.a. "Tilbake til kjærligheten")
GjenopprettetMedlem
Apropos:
"Aventura":
Blandt kommentarene på You tube fant jeg denne, som kanskje burde få en egen plass under visdomsord;
VÅR STØRST FRYKT
Vår største frykt
er ikke det at vi er utilstrekkelige.
Vår største frykt
er at vi er kraftfulle hinsides alle grenser.
Det er lyset i oss,
ikke mørket,
som skremmer oss mest.
Vi spør oss:
Hvordan er det mulig
at jeg kan være strålende, praktfull, talentfull, fabelaktig?
Egentlig; hva er det du ikke kan være?
Du er et barn av Gud.
At du leker ”liten” tjener ikke verden.
Det finnes ikke noe opplysende i det å vike
slik at andre mennesker
føler seg usikker sammen med deg.
Vi er født til å skinne.
Slik barn gjør det.
Vi ble født for å stadfeste Guds glans som er i oss.
Den finnes i alle!
Og idet vi lar våre lys skinne,
tillater vi ubevist andre mennesker å gjøre det samme.
Idet vi frigjøres fra vår egen frykt,
vil vår tilstedeværelse automatisk frigjøre andre!
- Nelson Mandela
GjenopprettetMedlem
"Guro":
Apropos:
"Aventura":
VÅR STØRST FRYKT
[....]
- Nelson Mandela
Kjære gode mennesker, jeg må få lov til å si at dere vet svært lite om Nelson Mandela hvis dere tror at han kan ha skrevet sånt New Age som dette! Men dessverre så har dette blitt tillagt ham på Internett, og millioner av mennesker forbinder Mandela kun med disse linjene, men det er altså en New Age-myte som det ser ut til å være umulig å stoppe. Det er minst tiende gangen det påstås her i "sonen". Jeg prøver meg igjen på en korreksjon. Se f.eks. disse innleggene, og klikk videre derfra:
http://sjaman.com/forum/http://sjaman.c ... 560#p58560
http://sjaman.com/forum/http://sjaman.c ... 561#p58561
De siterte linjene, her i norsk oversettelse, er av Marianne Williamson, som Aventura helt riktig har fått med seg!
Red.: Linkene korrigert!GjenopprettetMedlem
"Aventura":
Dette var sterkt!
Har inntrykk av at dette er svært seriøst, ( Undrer på hva Passopp sier...)
Passopp tar sommerferie fra og med i dag, den 28. juni 2007, kl. 09.45. På ubestemt tid. Går kanskje over i høstferie, juleferie, vinterferie og påskeferie. Så det blir ikke mer etterforskning på en stund.
"
Når hunden er borte, danser kattene på bordet."
Lev vel, alle saman, og dykk andre, òg!
GjenopprettetMedlem
Beklager! Men ordene er flotte uansett hvem som formet dem. Og det er budskapet til Shelly Yates også, uansett hvor hun har det fra ...
1. Gjør ingen skade
2. Gjør det du gjør med ærlighet og integritet
3. Finn det som gir deg glede i livet, og vær takknemlig
Hev din energi ved å:
1. Være bevisst
2. Være vennlig
3. Lytte til musikk som hever deg, gjør deg godt
Og hennes nær døden opplevelse, og mirakelt med sønnen er en fantastisk historie. Og prosjektet for moder jord og menneskeheten det samme!
GjenopprettetMedlem
Takk for svar! Som antydet så ringer min tofot-Pus på døra og står utenfor her med sin firehjuling om fem minutter, så jeg får ikke tid til å se på de linkene som denne tråden begynner med. Jeg har heller ikke sagt ett ord om dem, sjøl om Aventura synes å oppfordre meg til det. Slik du Guro refererer det ser det jo på mange vis bra ut! (Har riktignok hørt liknende før, mange ganger, i mange sammenhenger, så det er ikke så nytt da....)
Ønsker deg og alle lesere God Sommer!
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Takk for svar! Som antydet så ringer min tofot-Pus på døra og står utenfor her med sin firehjuling om fem minutter, så jeg får ikke tid til å se på de linkene som denne tråden begynner med. Jeg har heller ikke sagt ett ord om dem, sjøl om Aventura synes å oppfordre meg til det. Slik du Guro refererer det ser det jo på mange vis bra ut! (Har riktignok hørt liknende før, mange ganger, i mange sammenhenger, så det er ikke så nytt da....)
Ønsker deg og alle lesere God Sommer!
Nei, det åndelige budskapet hennes er ikke nytt. Men hun gjør der veldig enkelt.
Og prosjektet hennes for jorden og menneskeheten er veldig viktig! Og igjen veldig enkelt!
GjenopprettetMedlem
God sommar,Passopp! Og velkommen tilbake når sumarens sol-kult er over!
GjenopprettetMedlem
Var redd det skulle bli litt mye New-Age for deg...Passopp
Ønsker deg en herlig sommer!
Hilsen en uhelbredelig blandingsrase av en sjamanspire, som ikke klarer å uteslutte gode New Age vinklinger.

AdsBot [Google]
Takk for denne Guro
- her er det mat for både kristne, jøder, muslimer,
"new agere", "old agere" og what ever!
Enkelt ja - men det er hele vitsen.
Vi er alle en del av Kosmos,
alle skal kunne forstå - uansett hvor mange
hjerneceller vi er utstyrt med, jepp jepp jipp

GjenopprettetMedlem
"Guro":
Beklager! Men ordene er flotte uansett hvem som formet dem. Og det er budskapet til Shelly Yates også, uansett hvor hun har det fra ...
1. Gjør ingen skade
2. Gjør det du gjør med ærlighet og integritet
3. Finn det som gir deg glede i livet, og vær takknemlig
Hev din energi ved å:
1. Være bevisst
2. Være vennlig
3. Lytte til musikk som hever deg, gjør deg godt
Og hennes nær døden opplevelse, og mirakelt med sønnen er en fantastisk historie. Og prosjektet for moder jord og menneskeheten det samme!
Jeg er hjertens enig Guro. For meg er det ikke så viktig å ta stilling til om hennes informasjon kommer fra lysvesener eller andre guder eller Jesus for den del, så lenge budskapet er enkelt og lettfattelig slik som Shellys er det. Selv har jeg kommet frem til mye av den samme livsfilosofien gjennom andre kilder enn de Shelly Yates referer til. Hvor det kommer fra er ikke viktig, men budskapet er det for som Shelly påpeker. Mange bruker alt for mye til til å fokusere på alt som gikk galt og alt de ikke fikk eller alt de ikke greide, istedet for å tenke på alt som var bra, alt de fikk til, alt som gikk greit... og alt som fortsatt går greit
Om andre har sagt det før? Budskapet er så enkelt, lettfattelig og godt at det ikke skader om det gjentaes. Igjen og igjen fra hvilke kilde det enn måtte være.
Skal bli moro å se om jeg kjenner felleskraften når vi foksuserer på å sende vår livsglede inn i The Grid. Gleder meg

GjenopprettetMedlem
Hei Passopp.
Takk for dine fine innlegg og opplysende linker.
Og godt avbrekk fra forskning til deg. Det blir sikkert godt å fordøye og la infoen få tid til å synke inn i.
GOD FERIE
GjenopprettetMedlem
"Tåkedis":
For meg er det ikke så viktig å ta stilling til om hennes informasjon kommer fra lysvesener eller andre guder eller Jesus for den del, så lenge budskapet er enkelt og lettfattelig slik som Shellys er det.
Jeg er heller ikke så opptatt av hvem eller hva kilden til informasjoner lenger. Jeg lar ikke andre autorisere informasjon for meg lenger. Det spiller ikke noen rolle om kilden heter Bibelen, Aftenposten eller NN lenger, det som er vikitig for meg er budskapet og om jeg føler det resonerer med meg, gir gjenklang i mitt indre.
"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense." Buddha (536 B.C.-483 B.C.)
Anonymous
Helt enig. Kilden betyr ikke noe, kun det som resonnerer inni meg.
Til Passopp: Ha en riktig god ferie, det kan du nok trenge! Det var en utakknemlig, men viktig jobb du hadde tatt på deg.
GjenopprettetMedlem
Hei guro

gøy at du har lagt ut dette.. Jeg var ikke klar over det. Jeg prøver (har på en måte fått et kall) til og samle mest mulig folk til den 17.07 kl 13.11 på denne tråden(linken) på sonen
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 91.0 ..
på sjamanisme på houved siden. tror du har skrevet inn der..
La oss stå sammen den. 17. og heale moder jord
klem fra hans og monica
GjenopprettetMedlem
Jeg la ut lenken til "foredraget" fordi jeg synes det var spennende og ville dele opplevelsen. Jeg føler ikke noe "misjonskall" i forhold til å overtale folk til å være med. Det overlater jeg til den enkeltes valg.
Men jeg synes det er merkelig med den motbøren og vrangviljen og alle kreative misforståelser du har møtt i din tråd. Lurer på hva det egentlig er som skjer, hvorfor denne polarisering ... Jeg oppfatter dette som enkel, genuint, ufarlig, ukommersielt ... bare positivt. Men om andre velger å tolke det på andre måter så er jo det deres valg. Greit nok. Men jeg tolker dette til å være en oppfordring til å kjenne på egne livsglede, fokusere på å heve sin egen energi samtidig med andre - ikke så mye aktivt heale Moder Jord, eller sende henne energi. Jeg er fasinert av hvordan vi kan påvirker egen og hverandres energikropp. Og jeg tror vi kan skape et ekstra moment for felleskapet om vi jobber sammen. Og det kommer selvfølgelig ikke i stedefor en daglig praksis og annet selvhealings arbeid, men i tillegg. Jeg tror også det beste vi gjør for Moder Jord er å heale oss selv.
Men jeg har også åpent hus tirsdag, om noen har lyst til å være sammen med andre denne timen.
www.kokongen.noGjenopprettetMedlem
Sitat fra Guro
Men jeg synes det er merkelig med den motbøren og vrangviljen og alle kreative misforståelser du har møtt i din tråd. Lurer på hva det egentlig er som skjer, hvorfor denne polarisering ... Jeg oppfatter dette som enkel, genuint, ufarlig, ukommersielt ... bare positivt. Men om andre velger å tolke det på andre måter så er jo det deres valg. Greit nok. Men jeg tolker dette til å være en oppfordring til å kjenne på egne livsglede, fokusere på å heve sin egen energi samtidig med andre - ikke så mye aktivt heale Moder Jord, eller sende henne energi. Jeg er fasinert av hvordan vi kan påvirker egen og hverandres energikropp. Og jeg tror vi kan skape et ekstra moment for felleskapet om vi jobber sammen. Og det kommer selvfølgelig ikke i stedefor en daglig praksis og annet selvhealings arbeid, men i tillegg. Jeg tror også det beste vi gjør for Moder Jord er å heale oss selv.
Ja, jeg oppfatter det også sånn...
Det oppfordres ikke nødvendigvis til meditasjon... men fokusere på livsgleden; sette seg i en oppløftende sinnstemning, og sende ut glade og positive tanker...

GjenopprettetMedlem
Jeg er enig jeg og.. At jeg fikk et kall til og spre budskapet er en ting.. Men jeg ville da aldri tvunget noen.. Alle har sin frie vilje og vei, så alle gjøe som de vil.. Jeg er ikke fanatiker eller noe, slapp helt av.og ikke tro det..
Ville bare spre budskapet. og føler jeg fikk gjort det... når 1500 har vært innom tråden og noen kanskje nevner det videre, så om de ikke mediterer, så har de jo dagen i hodet. og tenker på det kl. 13.11 og er automatisk med.. Så ikke se på meg som noe fanatiker, bare litt over ivrig av og til. sorry .. Jeg er nybegynner og søkende. Og har heldigvis møtt masse fine mennesker her i byn som kan hjelpe osv..på sonen og
håper dere alle får en fin dag 17 juli. kl 13.11 idag det ja. må forte meg og legge meg
takk for dere bryr dere er alt jeg vil si
klem hans og monica
AdsBot [Google]
Jeg fikk denne oversettelsen til norsk på mail i dag, til deg som leser norsk best
Dyrebare Hjerter, siden begynnelsen av dette året har vi redegjort for det faktum,
at vår Fader-Moder Gud og Himmelens Kompani ga bud om at 2007 vil bli et år med enorm forandring.
Etter hvert som utrolige aktiviteter av Lys utfolder seg dag for dag, kan vi se den følbare
manifestasjonen av denne Guddommelige Planen. Disse aktivitetene av Lys,
forbereder Menneskeheten og Jorden på vår Oppstigning inn i de 5. Dimensjonale Rikene av Uendelig
Fullkommenhet.
Nå, den 17. juli, 2007, blir vi presentert for en Kosmisk Mulighet som er enestående i vår levetid.
På grunn av de mangfoldige aktivitetene av Lys som har funnet sted i løpet av de siste tiårene,
er Menneskeheten endelig i en posisjon hvor den kan antenne (fire) gitteret som
vil forene Guddommeligheten i hver eneste mann, kvinne og barn på denne søte Jorden.
Dette gitteret vil også gjenforbinde Menneskeheten direkte med vår Kilde,
Alt Som Er.
Dette gitteret har vært en fragmentert skygge av sitt opprinnelige potensiale i evigheter av tid.
Denne situasjonen har hindret Menneskeheten i å være fullstendig i stand til klart å fornemme
Menneskehetens Enhet eller å høre den stille lille stemmen i det indre. Som følge av dette,
har vår kommunikasjon med Rikene for Opplyst Sannhet og vår Fader-Moder Gud vært svært,
svært begrenset.
Hvorfor den 17. juli, 2007?
Vel – Lysvesenene har et uttrykk, "Kosmiske Øyeblikk kommer og Kosmiske Øyeblikk går".
De sier at hvis Menneskeheten overser eller går glipp av disse Kosmiske Øyeblikkene,
kan det gå tusenvis av år før muligheten vil bli presentert igjen.
Den 17. juli, 2007, er et Kosmisk Øyeblikk. På denne åndelige og hellige dag,
vil det være en bølge av Skapelses-Energi fra selve Hjertet til vår Allvitende,
Allmektige, Allestedsnærværende Fader-Moder Gud som vil stråle gjennom (blaze through) hele Skapelsen.
Dette Alt-Rådende, Allmektige Lyset vil forhøye energien, vibrasjonen og bevisstheten
til hver eneste fasett av Liv som noensinne ble pustet ut fra Guds Hjerte.
Gjennom den forente intensjonen til den kollektive bevisstheten til Lysarbeidere rundt omkring i verden,
vil denne formidable Skapelses-Energien også antenne (fire) gitteret og kople om (rewire) kortslutningene og
fragmentene som har forårsaket vår selvforskyldte og selvpåførte atskillelse fra Gud, så vel som fra hverandre.
Denne fasetten av den Guddommelige Planen blir avslørt for Menneskeheten av Shelley Yates.
Oversatt fra engelsk til norsk av Solfrid.GjenopprettetMedlem
Jeg er med, her også!

Håper så mange som mulig er med på å løfte energiene kommende time...

GjenopprettetMedlem
Da har jeg sittet å gjort noe jeg liker mens jeg nøt en kopp te og tenkte på alt jeg har å være takknemlig for i denne spesielle timen denne dagen den 17.07.07. Håper det gjorde Moder Jord noe godt
Med dette sier jeg god sommer til dere alle. Blir borte fra nettet en stund fremover. Hei så lenge