Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hva musikk liker du og til hvilke anledninger?

Selv er jeg en mjusik-freak og har nokså stort sprang i musikk-smaken.

Noe av det bedre for meditasjon/avslappning/"la-tankene-gli-utover"/sove -musikk jeg har hørt er:

Pink floyd, må bare nevnes, her er det ingen over.  ;D
Enigma
Amethystium
Buddha bar-serien
Oliver Shanti & Friends
Dead Can Dance
Enya
Era
Shpongle

Vanskelig å kategorisere alt her, men har du noen yndlings-grupper som er verdt å nevne? Samme hva kategori da.
Anonymous
mine dvd favoritter Peter Gabriel Growing up-Eagles hell freezes over-U2 Go Home-Talking Heads stop making sense å selvsagt Pink Floyd  :biggrin: bast
GjenopprettetMedlem
Nå er jeg i musikk-inspirasjonsmodus igjen her, sitter og hører på Simon Posford, har mye bra.

Har også fått sansen for Massive Attack, som har utgitt mye bra musikk.  :eusa_dance:
Anonymous
Liker du Simon Posford, så bør du også sjekke ut mystery of the yeti serien... En annen godbit er Vibrasphere med Selected Downbeats vol 1 ;D Er jo så mye bra musikk :biggrin:

jeg er egentlig en alt-eter innen musikk. Bare det rører meg på ett eller annet vis er jeg solgt. Idag har jeg sitti å hørt på film musikken til The Village faktisk. Kjempe vakker, fin og rolig fiolin. Ellers går det i en del folkemusikk fra Sverige. De har ett par grupper som spiller veldig spennende, urnordisk musikk. Det gjør definitivt noe med meg  :)
GjenopprettetMedlem
Mystery of the yeti og Vibrasphere er nydelig å slappe av til. Har hørt noen timer på de ja.  :D

Det andre du nevner har jeg nok ikke hørt noe særlig av som jeg kommer på. Men liker det meste som er harmonisk. Sånn kommersiell radio-pop går ikke inn til meg, samt vikingarna/svensketopp og lignende hehe  :razz:
Anonymous
Aner meg at du har lukta en del på psy trance også  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Du aner nok rett der ja.  :biggrin:

Når jeg er i "psytrance-modus", tar psytrance'n tak i sjela mi og fillerister den slik at jeg omtrent må legge meg på gulvet og tilbe skaperne bak alt.  :respect:

En dag, når jeg er klar til å reise til neste dimensjon for godt, vil jeg høre på det beste av den beste psytrancen jeg har fått tak i.  :w00t:
Anonymous
Hehe  :w00t:
Det var en periode i livet mitt da jeg levde for trancen. Våkna, satt på musikk, dansa, miksa litt og så for å ta fart på dagen(med trance på øret selvfølgelig ;D). Arrangerte fester i skogen og levde for å lage fester og ha det moro. Det var vel det nærmeste jeg kom å bli hippie  :) Dro til Goa og levde livets glade dager...Sukk...
GjenopprettetMedlem
Ja, sukk, de gamle dager ja...  :eusa_dance:

Har du vært i Goa forresten, eller mener du Goa-musikkens indre?

btw: 2 minutes to midnight! (Iron Maiden rocker også  ;D)

edit: (hmm, hvorfor er klokka her 25 min. feil montro?, den skulle vært 23:58 nå)
Anonymous
Begge deler  ;)
GjenopprettetMedlem
Du tok hintet "Destination Goa" altså, hehe...  ;D Høres spennende ut, selv har jeg lyst å reise til India, om det blir Goa eller andre byer vet jeg ikke, men tiden får vise. Søramerika frister egentlig mer, men begge deler, ja takk.  :biggrin:

Inni Goa-musikkens indre er det heftig, det skal jeg inrømme. Har vært der en del ganger. Blir ganske taus av å oppleve slik ubeskrivelig "levende energi" (finner ikke andre ord). Er ikke bare tilfeldig generert musikk det der nei.
Anonymous
Hvis du skal til India er ikke akkurat Goa det første stedet jeg ville anbefalt nei. Jeg blei egentlig ganske skuffa. Minte meg om sydenferiene med mamma og pappa når jeg var liten. I tillegg så kjørte alle "hippiene" rundt på motorsykler bånn rusa... Dra heller til fjellene, der var det heftige energier  ;) Landsbyene og andre steder hadde også sin sjarm. Det som er så kult med India er at du finner alt der. Ørken, fjell, strender og skoger. Bare unngå de verste turistfellene, der er det hektisk...
GjenopprettetMedlem
Takker for tipset.  :)

Tilbake til temaet, har noen hørt Craig Armstrong? Dette er også sterk energisk beroligende og nesten grensesprengende innimellom.

Nevnte jeg forresten Amethystium, ja, det gjorde jeg. Enormt sinnsutvidende i meditasjons-sammenheng.