Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Ny film kommer den 7 desember. En Hollywood storsatsning ser det ut til. I denne filmen har alle menneskene kontakt med sine dyre ånder og heksene herjer på Nordlyset. Høres spennende ut. Se trailer her:
http://www.goldencompassmovie.com/GjenopprettetMedlem
Ser ut som det blir en kinodag den 7.des
RITA

GjenopprettetMedlem
*Notere* Kino den 7. Desember... søkke... den der filmen så bra ut... Akkurat i min kategori 
Anonymous
se her: det finnes en gammel tråd om bøkene filmen er basert på!
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... icseen#new
takk for traileren!
Bing [Bot]
Lovende film, og bøker. Til meg og mine sønner. 7 desember. gleder meg.

GjenopprettetMedlem
7 Desember er definitivt avsatt......til kinodag! Wow....denne gleder jeg meg til å se!

GjenopprettetMedlem
Artig nettside! For man kan ta en test og finne sin egen daimon (krafdyr). Jeg prøvde, og fikk en rev. Så ble jeg misfornøyd, og ville heller ha en annen daimon, og fikk en mus!
Og så går det an å bruke kompasset til å spå med!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hi, hi. Jeg fikk også en mus, en ganske søt en.
RITA

Anonymous
Snøleopard
Denne filmen må jeg visst se.
GjenopprettetMedlem
En vaskebjørn fikk jeg!

GjenopprettetMedlem
Filmen er notert!
Min Daimon ble Sereno, en gibbon (menneskeape).
GjenopprettetMedlem
Vaskebjørn her og

( morsomt )
GjenopprettetMedlem
Dere får se om dere kjenner igjen Bryggen i Bergen når dere ser den. For en tid tilbake filmet de i Bergen for at disse bildene skulle manipuleres og legges inn som bakgrunn i akkurat denne filmen...

GjenopprettetMedlem
Hmmm,Bryggen? Ja,ja....
Søt liten sjakal m/store øyre dukka opp her. Skal eg tru på det,tru?

Bing [Bot]
Jeg fikk en løve!!! Og min sønn fikk en ilder. herlig nettside, herlig film også tror jeg. Fyllt med håp og magi, og ja, jeg gleder meg til å bli som barn når jeg ser denne filmen. Kan drømme meg tilbake til 10-11 års alderen sammen med mine sønner.

AdsBot [Google]
Jeg var på verdenspremieren i går. Koste meg gjennom en fantasifull - og deilig barnslig film.
I filmen ble barns daimon (symboliserer sjelen) forandret i takt med følelsene deres,
mens de voksne hadde et uforandrelig dyr. Litt slik som i vår verden også

eller?
Min daimon ble foressten Aerodon (kråke).
GjenopprettetMedlem
Kom akkurat fra kinoen, og har kosa meg gjennom 1 time og 50 minutter med... -Noe jeg absolutt forstod. Sier bare; Bra film! Gleder meg allerede til de to neste.
Var rart å se at ganske uforklarlige ting, for mange, ble filmatisert. Tror nesten jeg må kjøpe boka... Vedder på at forfatteren passer rett inn her på sonen 
Ha en trivelig kveld dere 
GjenopprettetMedlem
var en knallfilm
Støv- sjekk ut tao, der man prøver å bli et med verdens støv
GjenopprettetMedlem
Knallfilm....anbefales på det varmeste! Budskapet i filmen gjør at jeg sitter fortsatt og sitrer, med hønepysj....(Gåsehud).
Skal ikke si mer!
Bare gleder meg til de neste filemen!

GjenopprettetMedlem
Säger till er som inte har läst dom - läs!
I triologin "Den mörka materian" möter man en schaman, änglar och häxor klädda i trasor av svart siden, vissa med älskare och en massa andra.
Det dricks och det röks och jag tycker kanske inte att detta är direkt några barnböcker (fast det beror på vilken ålder förståss).
Lyckliga er som inte läst dom ännu!
GjenopprettetMedlem
OJ!

Det så ut som en film jeg må se. (Snøleopard daimon på meg)
GjenopprettetMedlem
Det var en flott film og anbefales.
RITA

GjenopprettetMedlem
Anbefaler alle å lese triologien,
leste dem for noen år siden, kjempebra
Anonymous
Leste jo trilogien for flere år siden, men kommer på nye ideer og vinklinger for forståelsen stadigvekk. Skriver kanskje mer om det. Nå kvier jeg meg nesten litt for å se filmen siden jeg har så sterke bilder i meg av fortellingen fra før. (Se linken jeg la inn ovenfor)