Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
This film investigates the controversy that surrounded Castaneda's book "Teachings of Don Juan" and explores tha practices of today's Yaqui Indians with Dr. David Shorter, who has spent the last decade working among them in Mexico. An investigative journalist claimed Castaneda had faked his fieldwork and that Don Juan was merely a figment of his imagination.
http://video.google.com/videoplay?docid ... igLzj_DJAQ
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
LØgen å sanning i samme snutt
av sånn blir det krutt
Castaneda er sin Gutt.
Litt rar den mannen som står der med hatten ute i ørkenen og sier at castaneda ikke er så god som han,som er hvit og troverdig.
og så viser han fine bilder av seg selv på siden av en EKTE sjaman.
Syns det lukter merskum av dette her.
Et menneske som klarer å endre bevisstheten på leseren
har erfaring med bevisstheten på en måte som leseren
kanskje ikke er "moden" for.
Akkurat som åndelige opplevelser.
Noen kan miste likevekten og bli sinte og gale på noe de har lest og lest og bare anet glimtet av enorme energier og muligheter
som rett å slett strir helt imot deres oppfattelse av virkeligheten.
Og så er det forfatteren som blir til en djevel å syndabock.
Fikk en sånn Christian American association against antichrist-drug propaganda følelse av å følge denne filmen.
ONE NATION UNDER GOD WITH JUSTICE AND LIBERTY FOR ALL-- BOLLOCKS
Boff

GjenopprettetMedlem
Boff selv Tele...
Grunnen til at jeg la inn denne idag er følgende
Våknet imorges - kaffe & pc - har rutiner

sjekker mailen først - så SONEN

Går som vanlig inn på loggen fra igår - finner sjaman.com - klikker på musa & vips

Suprise, suprise!!
Ser på skjermen - der er google video. Med hånden på hjerte kan jeg si at jeg er ny i pc-bransjen. Har hatt et 10-års opphold.
Jeg har aldri vært inne på google video noengang siden jeg fikk denne lap-top'n. Ble bare "litt ekstra oppmerksom" imorges,
og veien var ikke lang til å google på shaman. Første mann på lista av det som kom opp var akkurat denne filmen. Jeg så den
selvfølgelig før jeg la den inn her. Kjente ikke spesielt lukten av merskum, men så er også jeg en av dem som har lest noen av hans
bøker & likt det jeg har lest

eller kanskje jeg bare liker lukten av merskum
Få minutter senere blir jeg påmint denne tråden
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,8474.0
Ka du tru Teleterkji? Tilfeldigheter?
Loooooooove
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Takk for en veldig interessant film som utfyller og bekrefter mye av informasjonen jeg hadde funnet frem til ...
Sitat-smakebiter ( den ene eller andre små unøyaktigheten ber jeg unnskylde) :
En antropolog som er blant de som reagerer på turismen som er oppstått i kjølevann av bøkene:
" He had caused terrible danger for the people he went to observe "
" There are so many centuries of misunderstandings between native and modern people and he did not make things better, he made things worse "
Og det som ble sagt om forholdet til adoptivdatteren ønsker jeg ikke å sitere. Det holder med at det finnes i filmen ... Nokså ille.
Mye av adferden hans overfor kvinner minner om den svenske rettssaken Orre nevnte.
http://sjaman.com/component/option,com_ ... rdseen#newGjenopprettetMedlem
døde menn får ikke forsvare seg mot Mobben
Det likner litt på Aleister Crowleys uthenging i media som verdens ondeste mann på jorden.
Fordi han snakket om å endre bevisstheten via magiske midler.
Fordi han snakket om andre verdner og at denne virkeligheten er et skuespill satt i scene av en laboratorie-fiskert bevissthet.
New age blir av de kristne betraktet som en stor å farlig konkurrent til bibelen
ja,de går så langt som å tale i tunger å ralle å rister og ber om syndens forlatelse bare de ser et bilde av Timothy Leary som gliser mot dem.
Carlos Castaneda er rett å slett en konkurrent mot bibelen og selger sikkert mye bedre også
dette skaper en bekymringsverdi og organisasjoner som vil bekjempe denne endrede bevisstheten
som var det en sykdom.
(heksefrykten har mange former,ennu i dag) (bØ)
Jeg synes videoen hadde mange fine bilder,men la også merke med hollywood fingrene som skaper akkurat de rette effekter
som en eldre sympatisk mann som ikke forstår Castanedas Bevissthets endringer.
Mannen med hatt ute i ørkenen,hans hjem,sikkert der han bor mellom steinene.
Sønn av den store Cecil B. Demille (10bud) Hollywoods Far,kan en vel nok kanskje sie.
Som med en følelse av å være utvalgt til noe større,som å skyte med sine gull piler på alle med popularitet eller vind i seilene.
Fiction or non fiction Castanedas historier er døråpnere som få andre forfattere har klart å kopiere
fordi Castaneda stod ikke på utsiden å betraktet,han forteller innenfra å forteller på et språk
som den profane bevissthetstypen ikke helt makter å begripe å forklare.
Det finnes en "hemmelig" Castaneda bok,En ANDEN VIRKELIGHED",som jeg lånte på fjernlånsbiblioteket
den er på dansk,og går virkelig mere i detalj når det gjelder Castanedas innvielser via psykotropiske planter.
Blant annet en kraftfull røyke blanding av bl.annet Datura Meteloides(JIMSON WEED) og Psilocybe sopper (Teonanacatl)
som får Castaneda til å møte sin frykt ansikt mot ansikt,pust mot pust.
Don Juan gir pipen til Castaneda,og forlater han.
Når virkningen inntreffer er han ennu engang dødelig overbevist på at Don Juan er en gal gift morder,
men så får han se hva han trenger å få se.
Dette gjør han flere ganger,og er hver gang like sikker i sin dom: Don Juan hater gringoer og venter bare på å få spa ham ned bak huset sitt.
Og hver gang får han møte sin selvkonstruerte monster,uten noen rundt seg å klandre.
i en endret sjaman bevissthet forstår en dette språket
(kanskje det burde stått på forsiden av bøkene,med store svarte lett begripelige bokstaver,akkurat som på sigarett pakkene.
(kanskje er også dette som jeg sier et plagiat,et ekko fra fortidens store talere,som runget sin hæse røst ut blant folkemengden og festet blikket i alle som ikke lyttet med begge ørene,og gjentok gladelig så hæsrøstet at vedkommende våknet innenfra og ut,og fikk nye øyne å se utover med.)
(have a good timeout while barking around)
.