Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Til alle dere som er opptatt av meditasjon. Vi som bor i fjellandet Norge er så heldige at vi har tilgang på fjellhuler og grotter. Hvis du bruker naturen mye og leter villig, kommer du helt sikkert over ei hule som få andre vet om. Her har du det beste utgangspunktet for å få til den mest intense meditasjon. Det absolutt mørke, stillheten og lukta av stein. Du kan føle fjellets hjerteslag, nesten som barnet som kjenner morens puls. Du vil kjenne at tanken er fri og ånden sterk - og du vil fylles av energi og en vanvittig frihetsfølelse.
Til dere som leter etter et kraftdyr: Let inne i dere selv mens dere er fanget i hulens favn, da finner dere det dere søker.
Naturmennesket har brukt huler som bolig, men også som katedral for å nærme seg det åndelige. Dette er noe vi moderne mennesker har glemt - jeg også. Helt til jeg fant oppskriften i romanen Menneskejerven, en roman fra nåtid der hovedpersonen læres opp til å få kontakt med seg selv, åndene og omgivelsene - han læres opp av sørsame og sjaman Axel Kvitfjell. (menneskejerven.no)
Hilsen fra VINGE
Anonymous
Hei vinge

Jeg får virkelig lyst til å prøve en gang, det må være noe helt spesielt. Bortsett fra å sitte i totalt mørke, det skremmer meg litt.
Men ellers liker jeg absolutt tanken på det. Jeg var jo så glad i naturen som barn, jeg kunne sitte på en stein, og beundre alt det vakre rundt meg. Nå er det dessverre blitt sånn at jeg er altfor lite ute i naturen.
Francis [Bot]
Er en fin tanke ja å kunne sitte i en hule å meditere. Jeg er også veldig glad i naturen, og kunne som barn sitte ute i timesvis for å lytte til alle lydene ute fra naturen, studere skogen, steinene, fjera osv...Helt oppslukt! Husker jeg alltid ble så glad og takknemlig over alt som var rundt meg...

Jeg er nok blitt litt mindre flink til å ta meg tid til å sette meg ned over lengere tid ute for å lytte og se naturens skaperverk. Det er jo en fantastisk måte for å kunne koble av fra all stress og støy som surrer rundt oss hele døgnet. For å oppnå kontakt med seg selv og sitt indre...
Anonymous
Jo, hulesittning är starka grejer. Det anbefalles varmt.
GjenopprettetMedlem
Hei vinge.
Ja hulemeditasjon høres spennende ut.Aldrig tenkt på det før.
Er ei hule noen kilometer langt til skogs i omerådet der jeg bor.
Den har jeg vært i,perfekt laga av naturens skaperverk.Bakt inn i naturen på en trollsk måte,og den perpekte utsikten til et lite fiskevann.
I følge historien bodde det engang en Mann der.Mine tanker gikk til denne mannen da jeg satt i hula.Selv om han ikke fysisk var til stede kunne jeg nesten''føle'' hans nærvær.
Nei må nok dit igjen,kanskje jeg finner flere svar.
Men er også personlig fasinert av huler,sikkert fordi min bestemor på våres skogsturer i Finnmark viste meg huler dem bodde i under krigen.
En fin dag Fra Tara.

Nutch/CVS [Bot]
Siste januar var jeg i en hule med en venn. Vil laget bål der og så trommet vi sammen. Det var en stor opplevelse fordi under trommingen begynte hule- eller bergfolket å snakke med oss. Etter å ha delt erfaringene krøp vi i soveposen og nøt nærværet av åndene til neste morgen.
Astronomisk sett begynner høsten neste fredag (23.9.05) kl 0023. Vi er noen stykker som går ut den kvelden for å lage et rituale i en hule. Temaet til ritualet er høsten: å skille mellom det som visner å går tilbake til jorden og det som blir til lys og varme å forblir i kroppen og sjelen vår. Å skille mellom død og liv. Å finne en forbindelse mellom begge deler.
Ja, jeg er fascinert av huler. Jeg synes det lønner seg å gå dit!
Lykke til!!