Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har lest en god del av disse innvielsene i dag, og finner det felles at det i like stor grad handler om bevissthetsutvidelse som magiske innvielser. Når den rasjonelle fornuftstankegang opphves, slippes følelsene og de emosjonelle drømmebildene til, det som er vanskelig i etterkant er å formulere disse, sette dem inn et system av innvielser. For hver enkelts drømmearbeid og lysarbeid er individuelt, og parallelle og hyperparalllelle veier gjennom terrenget preges av subjektive fargeklanger- du er din egen opplevelse.
Så det er litt komisk å tenke på hvilke kamper som har blitt kjempet i uvitenhet:
Beretninger om anagogiske opplevelser i middelalderens teosofiske retninger kranglet om hvorvidt Gud var LUX (lys) eller kjærlighet. Komisk. For ekstaser og guddommelige visjoner er jo både lys og kjærlighet, lys og mørke, kamper som hver person opplever i sitt indre... Lys og kjærlighet er krefter som utløser menneskets kraft, og som følge av individuelle innvielser lærer vi hvilken vei der er lagt for oss. Hvilke gaver og oppgaver vi har.
SÅ: innvielser handler kanskje også om utvikling, etter lange perioder med innvikling.  (Iallefall for undertegnede)

Har lest en del om lynnedslag, og tenker at vi omgir oss med elektromagnetisk felt. Jeg har følt kall mot antimateriens kjerne, og har lekt med diverse krefter. Både av det gode og av det onde. Dualitetenes selvfølgelige tvangstrøye, før man slipper seg fri...i mitt henseende har det vært vanskelig å forene det åndelige med det hverdagslige, men det endte med et lynnedslag., Først fysisk, hvor jeg føler at det var en påminnelse om at jeg hadde arbeid å gjøre. Så skjedde det som en kundalinivekkelse, som igjen føltes som lynnedslag...av den mystiske sorten ( Har skrevet om det et annet sted i forumet...)
etter personlige innviselser føler jeg at jeg har gjennomgått en transformasjon, fra egosentrisitet til bevissthetssensibilitet, med muligheten til å se utover mitt eget lille univers og inn i det store...befolket med kraftdyr og englevesener, demoner og drager, alle bilder som bærer budskap...av en art som ikke bare kan være fiktiv.

Innvielse eller utvidelse, to sider av samme sak. For min del har innvielser tjent til en utvidelse av kraftfeltet, og bevisstheten om det ikke-fysiske har blitt større. Lys, eller foton, er energier som kan øke frekvensen, og innvielsene kan i dette perspektiv kanskje sammenstilles med DNA-aktivisering? Vi må jo interferere, og sjamanen har visst dette lenge før fysikken måtte stange i veggen. Anti-materie og subatomær fysikk viser at brahman, eller verdenssjelen egentlig bare handler om frekvenser av lys, og elektromagnetiske energi. Einstein visste at masse= lys opphøyet i energi...
Så innvielser må jo ha en effekt, hvor lyset og energiene øker i frekvens...og kan trenge gjennom "syk" materie for å rense den??
Healing blir i såfall en transformering av kraft/lysenergi fra en som har høyere frekvens enn pasienten? Når det gjelder innvielser, tror jeg de kan være en pådriver til å aktivisere disse prosessene, i lys av at en shaman er en såret healer som først healer seg selv.
SÅ fremtidens psykologi vil forhåpentligvis integrere lysarbeid i sin terapi...
Innvielser og frekvensøkning, høres litt kjedelig ut, men begrepene er bare teorien. Praksisen er noe helt annet. Heldigvis.
Men det poetiske språket som forteller om disse åndelige prosessene må også sees i lys av kvasivitenskapelige teoremer, for å snakke et språk som blir tatt for noe annet enn oppspinn og fantasi....bevissthetsutvidelse og innvielse må da dekke samme fenomen.

Så, hva har dette med sjamansime og innvielser å gjøre, vil du kanskje tenke?
Jeg vet ikke, bare tenker syntese, fordi vitenskapen har holdt nede hva naturmennesker alltid har visst-
ingenting trenger egentlig å forklares.
Men dagens verdenssituasjon for Moder Jord og menneskeheten krever at
flere må våkne opp, og dermed må vi forene uavhengige disipliner, tenke annerledes og integrerende istedenfor å kategorisere naturen....og se delene for helheten istedet for helheten med alle delene?

Disse beretninger om innvielser av sjamanistisk og mystisk karakter viser meg at jeg ikke er alene...takk.
Lys, kraft og kjærlighet.
Månestråle.

(Jeg er ikke noen fysiker, snarere en mystiker)=)
:wub:

Rotete, dette. Bare synes det er så deilig å lese om andres opplevelser, og deilig å lufte noen tanker i et forum som ikke stempler en som gal.
Anonymous
Nemlig! :eusa_clap:

Dette fikk du ned på en veldig "anstendig" måte...
Lettfattelig og oppløftende lesning...tusen takk, Månestråle. :wub:
GjenopprettetMedlem
:respect:
GjenopprettetMedlem
Er tilbøyelig til å være enig med deg i det meste her, det handler i aller høyeste grad om å utvide sin bevissthet. Jeg tror at det finnes en høyere makt, men den makten er for meg lys og kjærlighet, og ingenting annet. Jeg tror ikke at den kraften, samme hva du velger å kalle den, er til for å fordømme oss mennesker, snarere gi oss litt drahjelp på veien. For hvor kommer healingkraften fra? Ailo beskrev det godt i sin artikkel på forsiden om healing fra det høyeste.

Noen strøtanker med på veien fra ei som lurer og tenker på det meste. Ha en fin lørdag  :wub:
GjenopprettetMedlem
Fordømmelse og forsømmelse fikser vi fint selv...
men innvielser som utvidelser favner alle krefter vi godtar,
både av lyset og av mørket.
For himmelen er der for den som tørster :wub:
la det bli lys
bli illuminert

Men som shamanen så fint beskriver
er det ikke bare alltid en dans på roser.

Derfor vil utvidelsene og innvielsene kanskje synes skremmende¨
men ikke la frykten bli hemmende.

Lys og kjærlighet,
månestråle.-