Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
For omtrent et år siden hadde jeg en meditasjon som var spesiell.
Det er den eneste gangen jeg ikke ville våkne , når jeg var tilbake i stua mi - ble jeg skuffet.

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å tolke dette;

- Jeg kommer til et bål , det sitter flere eldre indianske kvinner rundt bålet og ønsker meg velkommen.
Jeg får en gave av hver av de ; 1. roseblader , 2. perler , 3. vanlige sorte steiner , 4. en stokk/stav , 5. en uglefjær, 6. en påfuglfjær og 7. en ørnefjær.

Så blir det som  det blusser opp ild rundt oss i en sirkel (utenfor bålet og rundt alle som sitter der ).
Jeg står der og føler takknemlighet og glede. Jeg hører trommer og begynner å danse.

...jeg skjønte ingenting av det på den tiden. Men følte det utrolig sterkt og ville ikke være tilbake i denne verden.
Jeg husker alle detaljer tydelig, og det gjør jeg vanligvis ikke på andre reiser.

Jeg mediterte på et senere tidspunkt - og spurte hva dette var . Jeg fikk til svar at det var min innvielse.
Jeg har ennå ikke fått svar på hva de forskjellige gavene betyr eller hva den sirkelen av ild skal symbolisere.

Er det noen som vil dele sine tanker med meg?

hilsen takknemlig og ydmyk  :wub:
Anonymous
Kan ikke utdype dette mye, men jeg tenker om uglefjær: visdom og om påfuglfjær: åpning av det tredje øye. Finnes ellers mye annen informasjon om disse symbolene. Når det kommer til påfuglen, har jeg kommet borti den da jeg har lest om mystisisme; i en bok om sufismen og bøker av Benedicte Thiis.
Roser relateres til hjertechakra. Så en rose på mitt indre øye en periode da jeg fikk gjort mye med dette chakraet.

Jeg hadde også en indre reise hvor jeg mottok gaver en gang. Det var ild der også, så jeg setter også pris på om noen har noe å fortelle.
GjenopprettetMedlem
Takk for tankene dine, Kristin...

Ja, det er vel ikke rett tid for meg å finnet ut av det ennå.

Jeg har også tenkt hjertechakra med rosebladene...det er det chakra jeg har jobbet mest med de sisste årene.
Det andre kommer vel senere...

Ja, ild er jo intressant. Jeg har hatt ild med i nesten hver reise jeg har gjort sisste halvåret.
Og dansing...jeg danser rundt bålet .

hmmm...

svarene ligger jo i meg et sted, må bare finne frem først :redface:

skal si fra hvis jeg finner ut mer om ild...
:)
Anonymous
En nydelig historie Malaika! :wub:
Takk for at du deler. Trolig vil du forstå hva gavene betyr etterhvert. En innvielse er jo bare starten.
Anonymous
En flott opplevelse du hadde, Malaika!
Vil og bare takke for at du deler. :wub:
Anonymous
Underbevisstheten vet det først. Jeg har fått et klarere bilde av hva gavene jeg fikk betydde etterhvert. Jeg liker den spennende prosessen med uløste mysterier som sakte men sikkert åpner seg og man blir hoppende glad av hver nye innsikt som faller ned i hodet på en.  Derfor blir jeg veldig tilbakeholden med å tolke også, og gjør det i så fall bare i stikkordsform.
Man vet det liksom ikke før man vet det, for uansett hva man hører må man uansett gå prosessen. Jeg fikk det liksom banket ned i hodet på meg flere ganger, både av andre mennesker og indre reiser hva jeg var her for, men det hjalp ikke med de indre reisene en gang, jeg måtte bare komme fram til det selv.
Men symbolikken i drømmene og andres kommentarer, åpner allikevel opp for tankene.
GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med deg, Kristin .

Det ER spennende med mysteriet, men noen ganger blir men utålomdig ...
- og får det som regel rett i fleisen  :o

Symboler betyr forskjellig for forskjellige mennesker også...
jeg har spurt meg selv hva de enklt tingene betyr for meg , og kom litt på vei...

Jeg vet at det er en tid for alt.
Det begynner å demre litt etter litt , hehe  :w00t:

Takk for dine tanker, det er som du sier - at det åpner opp for noe - kanskje man får en a-ha opplevelse et sted

det er jo også en grunn for alt  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
som nybegynner har jeg nok ikke noe å fare med, men har lest litt i boken om sjamanisme av jan morgan wood, og der blir jo elementet ild betraktet som den åndelige siden,det sto at ilden som strakte seg opp mot himmelen og forsvant i løse luften var en slags overgang fra det fysiske til det åndelige. og i medisin hjulet ble det vist nord, sør, øst og vest. nord var luften, sør var vannet, øst var ild og vest var jord.

kan jo hende at sirkelen med ild var et tegn på at du var i det øyeblikket i direkte kontakt med din åndelige side og var opphøyd til et høyere plan. hvis det ga noen som helst mening..hehehe

bare brainstormer jeg. men håper det hjelper
GjenopprettetMedlem
Kanskje den ytre sirkelen av ild er en beskyttelse omkring din indre ild, slik at den ikke kan skades av inntrenger utenfra.  ;)
GjenopprettetMedlem
Takk for tilbakemeldinger... :wub:

Jeg føler ilden er  mitt element på mange måter . Den sirkelen av ild , var nok en slags beskyttelse ( det var slik jeg følte det )
Fint sagt, lilyane  - om beskyttelse av min indre ild...  :wub:

veldig mye i tråd med hva som foregikk i livet mitt på det tidspunktet - det var en kraftfull beskjed til meg .

:innocent2:
Sensis [Crawler]
Roseblader: Kvinnekraften fra jordelementet.

Perler fra muslingen: Det kvinnelige fra vannelementet.

Vanlige sorte steiner: Ikke noe er vanlig, alt har en hemmelighet.

Stav, stokk: Seidstav, det man rører med i gryten, det man støtter seg på underveis. Et mannlig hjelpemiddel.

Uglefjær:  Visdom fra den som ser om natten.

Påfuglfjær: Intuisjon og synkverving.

Ørnefjær: Å se inn i solen, se visdommen uten å blunke.

ag
GjenopprettetMedlem
Takk , ailo

:)
Anonymous
gratulerer med din innvielse  :respect: :respect: :respect:
serke saker tenk om vi for komme tilbake ved en senere anledning man kan aldri få nokk av disse opplevelser ikkesandt  :respect: :respect: :respect: klem bast