Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Døden er mer normal enn livet
Alle kommer til å dø
Men ikke alle lever
GjenopprettetMedlem
Hmm.. Å være død mens du lever er nok mere livløst enn å være død.. :sad2:
:
GjenopprettetMedlem
Mulig du er inne på noe der:-)
Nutch/CVS [Bot]
De døde er mellom oss! På kirkegården står ikke minner til de døde men til de som sjelen er i saivo mens kroppen ligger i jorden.
Ha en dag med mye liv!
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Jeg skrev noe ala det Inger Lise sier her:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=2552.0
Anonymous
:beer:  Livet er en bevissthetslærdom.  :eusa_dance:
Anonymous
...ja..."døden" også forsåvidt....eller alt livet da..ja.  ::)
SEO Crawler
  :beer:
GjenopprettetMedlem
Grateful Dead!! :biggrin:
Anonymous
Let the good times roll  :respect:
Flott dikt Wolf  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Å være død mens man lever kan være svært lærerikt.
Anonymous
Åja!  :eusa_clap: :respect:  Absolutt Teleterkji. Man har muligheten til å finne ut av å leve.
Anonymous
Jeg lever
men jeg lever ikke..

Denne setningen sa jeg i en reiseprosess for ei stund tilbake. Det var sterke ord for ei som nettopp hadde begynt å fått røska opp i sjelelivet sitt. Men hjelpe meg, det er vanskelig å tillate seg selv å leve og ha det morsomt. Hvertfall når en i alle disse år ubevisst har nekta seg selv den gleden.
Ja, ja... Men det er håp, selv for slike som meg......    :innocent2

Det minner meg på noe jeg leste i Sjelehenting av Alberto Villoldo..
"Det fine med døden, er at alle  overlever den..."   
Anonymous
"Englemor":
"Det fine med døden, er at alle  overlever den..."   

:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Det er hva jeg også ville ha sagt.

Kjenner meg ellers igjen i teksten din Englemor..... og ja, det er håp. Alt er verdifull erfaring, hvis vi lar det.
Anonymous
Det er en fin setning i Fleetwood Mac's låt Landslide; "I've been afraid of changing cause I've built my life around you".  Vi bygger ofte litt for mye.
Anonymous
..rundt andre.. :I
Anonymous
Ja, og energien sløses bort på tilpasning. Et sjeletap. Det kan kjennes brutalt når tårnet raser sånn plutselig, og en ny bevissthet
skal igjennom. Det er også en form for død. Så forsøker man kanskje av og til å klamre seg fast i det tror holder en live
når det skjer, fordi man ikke vet noe om det som skal komme. All den byggingen over så mange år, så plutselig borte.
Hva gjør man? Bygger opp et nytt tårn, eller lar være?
Anonymous
Du er inne på noe utrolig viktig her. Skulle gjerne gått inn i det,men er for trøtt nå....