Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Husket ikke resten, om det var regel eller hva det nå var, men her kommer den ihvertfall:

Gjør mot deg selv som du ville gjort mot andre.
(Idag passer den bedre synes jeg)
Anonymous
Har du ikke snudd den rund nå, hehe.. Tror den går sånn:

Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Har du ikke snudd den rund nå, hehe..

Nei, jeg tror Kristin har et meget godt poeng som vi har problemer med både se og gjøre...
Det å sette seg selv i fokus, og det er megert viktig.
Om vi ikke har det godt med oss selv, kan vi heller ikke ha det godt med andre.

Vi har lett for å dømme oss selv for hardt.. om vi har vært like stygg med våre
venner som vi ofte er mot oss selv.
Har vi ikke hatt venner igjen...

Så dette var meget godt sagt Kristin... og ikke snudd rundt Sister Drum...

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
Jess!!,vi må dyrke oss selv litt og se til at røttene står i god jord
før vi begir oss ut i de hypnotiserende menneskemasser.
Der sjeletap ofte står på menyen.
Anonymous
Okei, okei, okei, da.. :P

Jeg vet jo ikke hva Kristin tenkte på, selv fikk jeg assosiasjonen til den nestekjærlighetsregelen.

Er ellers 100 % enig i det du sier, Samin, man må ta vare på seg selv først, for å kunne være noe for andre.
Er faktisk hva jeg holder på med i livet mitt, altså lærer meg å ta vare på meg selv, noe som innebærer å gi meg selv det JEG ønsker for at jeg skal ha det godt. Det er igrunnen mitt eneste ansvar, så egoistisk det enn kan se ut.

Og Teleterkji, du sa det; de hypnotiserende menneskemasser suger sjelskrafta ut av en. Ihvertfall meg...

Makan til misforståelse, gutter... :razz: :razz:
Anonymous
:beer:  Takk skal dere ha. Det var akkurat det jeg tenkte på. Jeg tror heller ikke at Jesus kunne være healer uten
å ta i betrakning også denne siden av saken. Jeg snur på det, men oppned kan man finne den samme sannheten i en nyere og bedre utgave. Om det nå ikke ble for banalt/svevende...
Det skal liksom være så hellig og bra og ofre seg for andre,  men ofte kan det være at ingen av partene vinner på det i det hele tatt.
Så var det selvkritikken. Det var egentlig slik jeg kom på den setningen. Da jeg tok meg selv i å være litt for selvkritisk igår, tenkte jeg over hva jeg ville sagt til en venn som tenkte slik om seg selv, så ble det fort bedre  :icon_biggrin:
Anonymous
En fin taktikk Kristin. :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Ja det var bra sagt. Fikk meg til å tenke litt.. Takk.
GjenopprettetMedlem
Do what thou wilt
is the whole of the law.
                            Lib.al.