Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
-Foran viktige endringer og overganger til nye livssituasjoner,
kan det komme en tid med forvirring, en følelse av sorg over tap, en smerte over det som tilsynelatende er forbi;-at livet som virket så stabilt plutselig faller fra hverandre.
Dette skjer fordi vi har så liten trening i å gi slipp på det som egentlig har utspilt sin rolle.
Massetankeformen om knapphet gjør det enda vanskeligere å gi slipp på det vi har, fordi vi føler oss usikre på hva vi får igjen.
Ingenting kommer inn i en hånd som er full.
Når du gir slipp på noe av det du holder fast på, så får du plass til noe nytt...

...tankefrø fra hjertet...
Anonymous
Så sant så sant  :wink:  Jeg bruker ofte å ligge og fokusere på det i senga etter at jeg har lagt meg. Forteller kroppen min hva jeg vil kvitte meg med, eller forteller den at at jeg ikke har bruk for skal vekk. Synes at det funker ganske bra, for jeg føler meg bare friere og friere  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hvordan fungerer dette med død og sorg?

Min søster døde bare 38 år gammel. Vi var som hånd i hanske,,, Hvordan gir man slipp på det?...Når savnet blir altoppslukende.

Takk for svar!

Maanesol, som er mye maane om dagen
Anonymous
Du må tillate deg selv å sørge over tapet av søsteren din.
Ellers har jeg ingen oppskrift på hvordan man gir slipp på sorgen og savnet etter et kjært søsken. Noen greier å komme over et dødsfall etter ei stund, mens mange sliter i flere år.

:icon_cry:
Anonymous
Kjære Maanesol.
Det er skrevet fine ting om å gi slipp ovenfor, men jeg tror at når man er i dyp sorg, så er det viktig å gi seg tid til å sørge. Det er jo kort tid siden du mistet din søster, og det er dype prosesser som trenger å gå sin gang.
Hvis du ønsker å gi slipp, vil det nok skje med tiden, om du fokuserer på det. En egen indre avskjed kan kanskje være noe å gjøre, hvis du ikke allerede har gjort det da. Ta ordentlig farvel med henne, og la henne dra videre.
Men ikke før du er klar. Sørg, og gråt til du er ferdig. Det er hva jeg kan si deg.

Jeg ønsker deg alt godt i denne tida.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Time is a great healer.
GjenopprettetMedlem
Det er visst vanskeligst å gi slipp på alle tingene sine  :exclaim: