Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
                Det er uvitenheten om de okkulte lærere
                  og den bestandige innpregning av
              falske forestillinger under masken av religiøs
                oppfostring
                  som har skapt materialismen og ateismen
            som en protest mot den nåværende tingenes orden
                vilken man påstår er gudommelig.

-Helena petrovna Blavatsky
                                                      (Den hemmelige lære)

Anonymous
:eusa_dance: >:(

-Alt i universet er et resultat av en utvikling, sa han. -Og ifølge de vise er gullet det metallet som har utviklet seg lengst. Spør
meg ikke om hvorfor, det vet jeg ikke. Jeg vet bare at tradisjonen alltid har rett. Menneskene har ikke klart å tolke de vises
ord riktig. I stedet for å være et symbol på utvikling og foredling, er gullet blitt det som menneskene dreper hverandre for - det
er blitt krigens symbol.

-Tingene snakker mange språk, sa gutten.
  -En gang var et kamelvrinsk bare et kamelvrinsk, så ble det et faresignal - og til slutt
et alminnelig kamelvrinsk igjen.

-Jeg har kjent ekte alkymister, fortsatte den andre.  -De stengte seg inne i labotratoriene sine og forsøkte
å bli en del av den samme prosessen som utviklet gullet. De fant De vises sten, for de forstod at når noe utvikler seg,
utvikles også alt omkring det. Andre fant steinen ved en tilfeldighet. De hadde allerede evnen til det fordi fordi
sjelen deres var mer våknere enn andres.
Men dem er det ikke mange av. Andre igjen søkte bare
gullet, og de oppdaget aldri hemmeligheten. De skjønte ikke at bly, kobber og jern også
har sin egen historie å oppfylle. Og den som blander seg inn i andres historie, vil aldri finne sin egen.

Paulo Coelho, Alkymisten
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: Til dere begge........ :wub:
Anonymous
Menger meg... :eusa_clap: