Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
en gang jeg va i lære hos en gammel lærd.
sa han ting jeg ikke forsto da men har skjønt betydningene av dette i senere tid.

han sa at hvis det var noen som ikke snakka rett om en , skulle en ikke bli sint, men tilgi han å be for han.
han sa kommer det noen å trakkasere dæ , sku du takke han for alle fine ord han had å si. det tok kraften ut av det han sa,
så jeg har mer å mer begynt å leve etter ordet, forståelsen om medmennesker . redselen hva andre tror å mener betyr ikke mer noe.
gjør bare det jeg tror er rett, så ser andre til slutt at mye er sagt men det er ord som er laga av andre på veien, for at de ikke forstår bedre,
husk at det du sender ut kommer bestandig tilbake. gjør imot deg selv det du vil andre ska gjør mot dæ. tør å være deg selv.
husk velger du alternativt, vil du møte mye motstand, det er kun at de andre er redd det ukjente. men det vil kom en dag da de også forstår,
så lær å elsk dæ sjøl først før du ska kunne elske andre
forstå dæ sjøl først, før du ska forstå alle andre.
dær e mange som kan fortelle dæ veien. men d e demmes vei
men du kan høre å gå din egen vei ved sia av.
hvis du ska lev et liv andre fortell dæ. lev du demmes liv ikke ditt

ja ja håp at noe som er skrevet hær gir fornuft, og setter en tanke i gang.
oakmann :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:ha en fin dag
GjenopprettetMedlem
Jeg har feiet for min egen dør.
Nå går jeg den røde vei
GjenopprettetMedlem
Ja dette var fornuftige ord synes jeg. :wub:
Anonymous
Å fri oss fra andres forventninger,
å gi oss tilbake til oss selv...
Der ligger selvrespektens store
og enestående kraft!

:respect:
GjenopprettetMedlem
At det tar kraften ut av det vonde folk sier om deg, det skal være sikkert og visst. :eusa_clap: Folk blir helt satt ut når de får det på denne måten, vet ikke om de skal tørre å svare deg eller trekke seg unna. Litt å tenke på var det i alle fall, selv om det ikke alltid er like lett å gjennomføre. ;)
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Har lest denne noen ganger nå, tok litt tid å la den synke inn. Men du snakker direkte til hjertet mitt, og jeg føler at du har rett i det du skriver. Jeg prøver bevisst å sende positiv energi til personer som utstråler negativ energi. (Les: personer som trakasserer, ser ned på, tenker stygge tanker om osv) Ser da for meg at jeg sender en ball inneholdende all den positivitet og kjærlighet jeg kan oppdrive, og "kaster" den på vedkommende. Det bruker å virke over all forventning.

Takker for at du deler, du ser ut til å komme fram med akkurat det en trenger her og nå. Du har mye godt i deg du Oakmann.  :wub:
SEO Crawler
de der setningen har truffet meg kver gang. fikk man til å praktisere det, så trengte man ikke noe anna

:beer:  :respect:
Anonymous
Ja, her var det mye å tenke over.  :respect:
GjenopprettetMedlem
Kraftfull visdom.  :respect:
Anonymous
:respect: :respect: :respect:
GjenopprettetMedlem
Ja, noe å tenke på ...

noe å leve etter...men ikke lett.

klarer du det har du kommet langt. Vi har alltid et valg , om vi vil ta imot sinne , fustrasjon, aggresjon...
eller ikke.

om noen sender ut det mot deg , er det ikke ditt - så velg det bort.

send så ut kjærlighet - og det mildner personens sinne ,frustrasjon , aggresjon eller hva det måtte være.

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
Fine fine tanker,

Trollmannens visdomm.

:wub: