Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Kranglefanten er egentlig en hyggelig fyr 
(vi kjenner alle en eller flere, det kan være godt å minnes dette)

Et eller annet sted i konseptenes verden
har kranglenevrosen bitt seg fast

Kranglenevrosen næres av krangel og motsvar
Dette gir den energi

Den heles av overbærenhet og nøytralitet

Nevrose kommer ikke ut av det høyere selvet
de kommer ut av våre inautentiske klamrejeg

Det som ikke er ekte vedholdes av intellektet
Ved å stille sinnet, og kun være
kveles det langsomt

Det er mye som er sant, helt eller delvis
i overbevisningsnevrotikerens syn
Men dette spoleres av oppheng
Hakk i plata

Den sanne naturen stråler bak alle konseptene
hos hvert eneste menneske
og næres av ekte ubetinget kjærlighet

(Edit:  ny tittel, likte det ordet bedre)
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Det som ikke er ekte vedholdes av intellektet
Ved å stille sinnet, og kun være
kveles det langsomt

Som å la energien fise ut..
Fin sjamanøvelse, takk Torstein  :respect: :respect: :respect:
Anonymous
Ikke noe å krangle om dette her, nei.  ;D :biggrin:
Anonymous
Nesten like helbredende som ordene du skrev om "halvinitianden" den gangen på forsiden..

Torsteins Katalog menschlicher Gebrechen!
SEO Crawler
hVA BEtYr gebrechen, kjære venn?  :wub:

halvinitianden er "farligere" enn den uinitierte, slo det meg forøvrig nylig..
halvinitianden har noe frustrert over seg, samtidig karismatisk, en "halvkraft".

en mer "full" kraft er vel som ailo skriver om den høyeste kjærligheten, det er når man gir den bort..

(denken ich, aber und aber nicht über aber diesen abend, gott sei dank, und ich also  :eusa_doh: :eusa_doh:)
GjenopprettetMedlem
"torstein":

hVA BEtYr gebrechen, kjære venn?  :wub:

"Skavank", "lyte" (dvs. menneskelig svakhet, antar jeg Masha mener her). Tast inn ordet her:

http://www.heinzelnisse.info/

Den nissen der skal jeg forresten merke meg, jeg leser stadig i tykke tyske bøker...

P.S. Nissen er ikke så veldig avansert, se på dette svaret:
"Schamane" konnte nicht übersetzt werden

Se for øvrig:
http://de.wikipedia.org/wiki/Schamane
Og "Schamane" gir 301.000 treff på Internett. (Hei Wolf, husker du 1003?  :lol: )
SEO Crawler
takk passopp!  :respect:

lest sånn hørtes det ikke så flatterende ut i mine ører... en katalog over menneskelige svakheter..

jeg innser at noe av det viktigste er å bli bevisst på og kvitt sin aversjon.  og ser man svakheter så må man ha dem sjøl (hvordan skal man elles kjenne dem igjen  >:( )

("det her e eg faen meg villig til å krangle på!"  >:( >:(  :o :moreevil:  :eusa_liar: :razz: :-X :innocent2: :eusa_liar:)
Anonymous
"Passopp":

Tast inn ordet her:
http://www.heinzelnisse.info/

Tusen takk Passopp!!  :respect:
Anonymous
Torstein, ordene mine var ment alldeles flatterende! Jeg venter spent på neste gang du tar opp en menneskelig skavank på denne kreative måten!
Min stil er noen ganger litt lakonisk/kortfattet, og det liker jeg, men det innbyr jo til små misforståelser hvis jeg i tillegg blander språkene....,

Jeg er fortsatt dypt takknemlig over din beskrivelse av halvinitianden i teksten "Innvielser, individet og samfunnet" på forsiden: du sier
om de "halvinnviede": "Individer, som regel menn, som har krysset en sinnsbarriere, men (er) ikke på skikkelig vis "kommet tilbake", dvs ikke har fått integrert sin erfaring...Nå hyler og vræler den lett aldrende halvinitianden mot alt og alle i en pubertal krig mot alle slags erklærte fiender."

Denne fortreffelig formulerte observasjonen hjalp meg den gang til å løse en knute fra min ikke altfor fjerne fortid. Du speilet erfaringer jeg hadde hatt med et kjerneeksempel av et karismatiskt halvinnvied individ.
Don Quijote passer bra inn her også: En som bruker livet sitt på en uavlatelig kamp mot innbilte fiender som stammer fra hans egne projeksjoner.

tilbake til innlegget ovenfor: ja, vi har det i oss, det vi kan speile så autentisk i våre skildringer -(anm: sjølsagt finnes det kvinnelige halvinitiander )- det spørs hvordan vi integrerer.

For sikkerhets skyld oversetter jeg min lakoniske avslutning:

Nichts Menschliches ist mir fremd! (Fra godeste Goethe)
Intet menneskelig er meg fremmed!
SEO Crawler
Neida, jeg misforstod ikke, bare så med nye øyne på det hele  :innocent2:

Setter stor pris på disse fine sitatene (og oversettelsene!)  :respect: 
Og de vennlige kommentarene!  :wub: 

Språk er vakkert. Selv om noe oversettes, så blir det aldri riktig det samme på et annet språk

For å gjenkjenne noe utvendig så må man kjenne det innvendig, inkludert negative personlighetstrekk.
Det er bra det er slik, for vi rommer AAalt. Dessuten gir det en fin ydmykhet. Må øve på å huske på dette,  :biggrin:  mang en psykolog/terapeut hadde hatt godt av det 

Ah, dere er skjønne!  :beer:  :beer: :beer:

Hvis jeg mediterte all den tiden jeg sitter på sonen, ville jeg mestre levitasjon snart, tror jeg  :eusa_liar:

:respect:
AdsBot [Google]
"Masha":

Jeg er fortsatt dypt takknemlig over din beskrivelse av halvinitianden i teksten "Innvielser, individet og samfunnet" på forsiden: du sier
om de "halvinnviede": "Individer, som regel menn, som har krysset en sinnsbarriere, men (er) ikke på skikkelig vis "kommet tilbake", dvs ikke har fått integrert sin erfaring...Nå hyler og vræler den lett aldrende halvinitianden mot alt og alle i en pubertal krig mot alle slags erklærte fiender."

Tusen takk Masha, for at du gjorde meg oppmerksom på denne artikkelen Innvielser, individet og samfunnet!
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... iew&id=175

Veldig veldig bra sett og skrevet Torstein  :respect: (må atter en gang bukke for dine skriverier)
Halvinitianden er neppe så maskulin som du tror, her finnes nok like mange kvinner.
De vræler bare ikke like høyt, drar i trådene i det stille.. men like ille..