Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Synes denne var så jæ... bra,
men aner ikke hvem som har sagt det.
Noen her på sonen som vet?

"Religion er for de som
ikke ønsker å komme til helvete.
Åndelighet er for de som
har vært der"
GjenopprettetMedlem
Den var god!  :eusa_clap: :eusa_pray:

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Kjempebra sagt. Jeg så denne uttalesen i dagbladet lørdag:

"Religion er for de som er redde for å havne i helvete. Åndelighet er for oss som har vært der."

Skuespiller og programleder Sturla Berg-Johansen til VG.

:eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
"Lazy":

Kjempebra sagt. Jeg så denne uttalesen i dagbladet lørdag:

"Religion er for de som er redde for å havne i helvete. Åndelighet er for oss som har vært der."

Skuespiller og programleder Sturla Berg-Johansen til VG.

:eusa_clap:

Takk Lazy :wub:
GjenopprettetMedlem
Det må vera sjølvaste helgenen som har kviskra deg i øyre-holene,sunge for deg um notti,å  gjeve deg dette bodskap.

For eg kan med mitt på det    t u r r e     seie at slikt har ikkje eg skreve.

Sayonara!!
Anonymous
Hehe, jeg hadde også tenkt å poste det her, men glemte det bort.
De ordene traff jo blink. Godt at noen endelig fikk definert det der! :w00t: hihi. :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kommer sjølsagt fra amerikansk. Og har vært en del av New Age så lenge at ingen vet hvem som fant på det. Se:

http://www.quotationspage.com/quote/21355.html

Religion is for those who don't want to go to Hell. Spirituality is for those of us who have already been through it.

P.S. Jeg har ferie, og skriver ikke! Gjorde et unntak før dette uttrykket blir tillagt alt for mange tullinger som ikke aner hvor de har det fra, om du spør dem...
Anonymous
Hehe. Dette er faktisk ett slagord for folk som går i forskjellige selvhjelps grupper type Anonyme Alkoholikere og Anonyme Narkomane. Jaja, Sturla Berg :lol:
GjenopprettetMedlem
Hei Mag(n)us/Mugnas! Du har sikkert rett i at det er en sammenheng der, det bekreftes av de første 10-20 treff i dette søket ("Alcoholics Anonymous" + "Religion is for those"):

http://tinyurl.com/294e49

Fint at det er folk som kjenner ting igjen her! Men framleis ser det ikke ut til å være mulig å komme fram til hvem som opprinnelig fant på dette uttrykket...
SEO Crawler
uansett: godt sagt!

:respect:  :beer: (djevle-brus)

:badgrin:
Anonymous
Godt ikke Sturla Berg var opphavsmannen, haha.  :P :icon_cool:
GjenopprettetMedlem
O.k.det var eg som kom på det eingong på veg ut av helvete.
Sånn.
Godnatt.
psbot [Picsearch]
Sturla e en grei og klok mann
har vært gjennom mer enn de fleste ;D
Anonymous
"ædni":

Sturla e en grei og klok mann
har vært gjennom mer enn de fleste ;D

Det er sikkert riktig, ædni. jeg mente ikke noe vettig med uttalelsen min. Egentlig aner jeg ikke hva jeg mente da jeg skrev det. :icon_rolleyes: :redface: :P
GjenopprettetMedlem
Noen gullkorn:-)

As we become conscious as Souls,
we walk our journey purposefully,
embracing the reality of our earthly nature along with the truth of our divine nature.

Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there." (W.Rogers)

You can explore the universe looking for somebody who is more deserving
of your love and affection than you are, and you will not find that
person anywhere."

~ Buddhist Expression
GjenopprettetMedlem
Hehe, sturla hadde en fin en til i interjuvet sitt i vvvvvvvvvvvvvvgggggggggggggg:

Reporter: "Har du opplevd noe overnatulig?"

Sturla: " Ja, og nå er det ikke overnatulig noe mer" :P