Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Å se seg sjøl
Det er en underkjent evne
Jeg har vært noenlunde aktiv her i det siste. Jeg liker å være stille, passiv...men det er en tid for alt.
Det jeg har sett - utvendig på sonen i form av innlegg og diskusjoner, og innvendig i eget landskap....er
årstiden. Den deiligste tiden på hele året (ihvertfall akkurat mens den pågår

...slik alle årstider er det...)
Det er mørkt, og mørket øker. De arketypiske energiene som følger dette er de som i astrologi knyttes til stjernetegnet skorpionen og det 8. hus. Det mystiske, penger, sex, død, okkultisme.
Det ligger an til en fin liten turne i skyggene.
Dette har sonen speilet. I tillegg har månen vært i minkende fase, men har nå "snudd"
Resultatene har vært å lese i en stor andel emosjonalitet, følelser. Når den som føler selv er blind for dem kan det være grunn til bekymring.
Slik kommer ønskene om hva "de andre" må gjøre i fokus. Hvem har ikke slike tanker regelmessig? Men når vi balanserer den indre tråden, sjeleslipset, så det henger rett nedover, så vet vi at vi kun har med å bry oss om hva vi selv skriver og fokuserer på. Det kan fort grense til umodenhet å klandre andre for at de tenker eller føler anderledes. (Det er selvfølgelig en god ting å forsøke å kommunisere sin mening...noe som er blitt gjort...men det viser seg vanskeligere å forstå hverandre...Det har med denne fasen, vi tvinges inn i mer separasjon og følelser...)
Jeg tenker også på den populære og mye leste forfatteren Ruiz. Jeg har ikke lest hans bok, men vet han sier "Ikke ta ting personlig". Det er en god leveregel. Den overdrevne hangen til å ta ting personlig styrker alt inni oss som vi ikke vil gi næring (når vi er in the right mind)
Selv hører jeg fra folk her inne trusler om å slette kontoen sin, og å slette sine dikt.
Dette synes jeg er dumt. Ikke ta alt så personlig, det er en god øvelse å gi faen.
(Dette sier jeg av egen erfaring...her må - for faen - øves...

)
Tourao sa så fint et sted noe om at sonen er "et brennende bål" og ikke bare et sted på nettet.
Å ta en laaang pause gjør godt (jeg lover snart å gjøre det), gjør det først, nytter det ikke kan man jo slette kontoen. Ikke fordi det er en tragedie å løsrive seg fra cyberhelvete, men hvor mye vinner man på å la følelsessvinginger ta over. Stay cool in the storm.
Så - å se innover i seg selv. Kroppen produserer diverse kjemikaler etter hva man har spist og drukket, og andre på bakgrunn av stemninger og følelser...Det er mye rart som skjer, men hvis man kan betrakte det uten å bli forført av sin følelse av sinne, elendighet, depresjon... "den er der, men den er ikke
meg"
Dette er en underkjent evne.
GjenopprettetMedlem
Takk for et meget bra innlegg!
GjenopprettetMedlem
underkjent evne, så lett å glemme i emosjonenes bølger...
GjenopprettetMedlem
så rett du er i det du skriver

Dataverden er egentlig en merkelig verden, det har jeg tenkt mang en ganger...her "snakker" vi med mennesker vi aldri har sett, vi fyrer løs, og noen blir såret, noen forbannet, og noen sletter kontoen sin( jeg måtte faktisk inn for å skifte litt klær, hehe)...Jeg liker helst å se et menneske jeg snakker med, høre røsten, se bevegelsene, mimikken og øynene, her stirrer jeg på en skjerm som er fullt av skrevne ord, som kan tolkes på så mange måter,alt ettersom, ingen mimikk, ingen røst å holde seg til....og da får tankene næring og kan vrenge alt til helt noe annet , total misforståelse...ja du kommer med kloke ord Torstein...og,å gi helvete kan av og til være det beste i enkelte tilfeller...
jeg synes årstidene er herlige, høstmørket kan være fasinerende, skrev faktisk om menneskets årstider her tidligere( vi er jo på en måte som årstidene fra fødsel til slutten)men mine tanker om det nådde ikke frem så jeg kuttet ut, så der mangler det en del...men jeg synes at vi kan sammenligne oss selv med årstidenes syklys...
ha en flott novemberkveld, november er en grå måned sier mange, men novembers grå belysning kan være vakker( idag skinte solen) i nordnorge nærmer det seg mørketid, fasinerende tid, har opplevd det....og i januar kom solen,og da var det solfest...
GjenopprettetMedlem
Jege syns detten var heltens topp,og godt lesetfoooss
Du hege gir dagen en,lang faem!
Digg å høre at dere kan dette med.Torstein er fin m på mange fine måter.
Medisnmann med jornær fortholl te ånd å stoff (stuff).
Engler i sneed(ok) spor i lyset
ha de dodt vennen.

Anonymous
Skorpionen ser og griper tak i det som ligger i skyggene. Det er fordi han vil transformere det og eliminere det med giften/medisinen sin. Astrologien sier også at i Skorpionens tegn, ligger muligheten til å overgå personligheten og fortsette reisen i det kollektive. Så her blir vi testet; enten la seg fange, eller la det gå.
Kjente mye intensitet en gang da fullmånen sto i Skorpionens tegn. Valgte å trekke meg tilbake til det verste var over.
Intressante ting du nevner Torstein. Skal ha Skyttens tegn i bakhodet litt mer i hverdagen nå, for nå er vi der. Kanskje innleggene vil få et mer filosofisk preg over seg nå?

GjenopprettetMedlem
Skytten er jo bla. veldig flink til å "preike" moral - uten å gjennomføre den selv

De er noe jeg synes passer på visse innlegg på sonen - sånn ser jeg det - noen ganger

Dessuten er de hysterisk opptatt av rettferdighet, og sjamerende som bare en Skytte kan være - så det blir spennende å se..hva som skjer

GjenopprettetMedlem
Det er godt å se fra utside, for så å gå inn på innsiden