Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
(bla bla om at det er smertefullt å være inkarnert.
Ber om råd for håndtering av vonde følelser. Illustrerer med eksempler. osv. Sist redigert mars/ vårrengjøringen 2007)
GjenopprettetMedlem
Kanskje du rett og slett må ta en liten pause?
Som du selv sier
livet går meg imot. Her er mye arbeid. Og lite glede.
Det kan godt være at din vei blir bedre med meditasjon og yoga, men kanskje knutene løser seg litt når man ikke prøver så hardt?
Gjør noe/tenk på noe/oppsøk noe noen som gir deg glede.
Finn ut hva det var som skapte begreistring i deg, uansett hvor lite eller hva det var.
Ta en liten avstikker og få ett pusterom, før du fortsetter veien du har planlagt.
På denne måten kan du fortsette med ny og vitalisert styrke.
Når det gjelder personer man har problemer med å omgåes så er det vanskelig,
en ting er iallefall sikkert; flykter man, så utsetter man problemet (og kanskje forsterker det også)
Prøv å tenk og opptre positivt i forhold til denne personen, (samtidig som du ikke åpner deg selv for hugg eller skuffelse)
Hvem vet, kanskje positiviteten sprer seg?
Føler at jeg har vært i denne rundløypa før selv,
og det eneste man sitter igjen med, er kun seg selv på godt og vondt,
så må man velge da, mellom å ha det godt å vondt.
Skal man la alt det som tynger, og vipper en ut av balanse råde.?
Eller skal man starte med seg selv, og la seg selv spire i harmoni og igjen la dette spre seg til omverdenen.?
Vet dette er ekstremt vanskelig når man står opp i det.
Nøkkelen er det kun du som har, prøv å huske den lyset/flammen/harmonien som bor i deg, og la den vokse.
Når den har vokst seg større, så blir alt lettere og man er plutselig i en positiv sirkel. (man må dog ikke la seg slå ut av at man kan ha små tilbakefall)
Vet ikke om jeg treffer spikkeren på hodet her, jeg bare prøver å hjelpe til å snekre

Varme tanker
GjenopprettetMedlem
"ørnen":
Mediter på konsentrasjon 
Støtter den. Medfølelse alene er ikke nok hvis man vil hjelpe andre.
At kraftdyra dine blir mette før de er ferdige er en indikator på det som foregår i deg...
GjenopprettetMedlem
Skal man la alt det som tynger, og vipper en ut av balanse råde.?
Eller skal man starte med seg selv, og la seg selv spire i harmoni og igjen la dette spre seg til omverdenen.?
skal følge rådene og meditere på konsentrasjon. Selv om det egentlig ikke frister så veldig... Når jeg mediterer daglig, så føler jeg at utviklingen går veldig fort. Det blir liksom så veldig orden. Og alt går utrolig fint. Jeg kan gå rundt hele dagen og gjøre alt helt perfekt. Alle oppgaver til punkt og prikke (men det er kjedelig...). Jeg tror at jeg har en for tung utstråling. Jeg er ekspert i å uttale meg med substans og karakter. Folk tror på alt jeg sier (det er sant). Jeg bare åpner munnen og så er det respekt og tiltro overalt (folk nikker). Det er jo vel og bra selvsagt. Sikkert mange som mener dette er en evne å være takknemlig for. Jeg føler også at folk lengter etter at jeg skal ta ledelsen over dem. Fortelle dem "sannheten" og styre dem. Dette er ting som jeg gjør hver dag gjennom jobb. Folk bare elsker å styres (Ugh). Men det som jeg lengter etter er det ville. Det kreative. Det at noen andre skal ta kontrollen (klemme meg og pjuske meg, og fortelle meg hva jeg skal gjøre, slik jeg gjør med dem...). Bare at det skjer aldri, for jeg er liksom alltid den tyngste og den sterkeste. Av denne grunn planlegger jeg å gjøre noe vilt. Jeg trenger det ville for å overleve, og det ville trenger meg. Her er for mye struktur overallt, slik vi lever i dag. Snart skal jeg bryte ut herfra. Stikke til fjells uten mat i tre dager for å lage tromme... Overnatte ute. Bære utstyret selv. Hugge bærestengene til lavvoen selv, om det så skal ta hele natten. Gjøre noe annet en tid. Så bør man kanskje bare innfinne seg med egen substans og karakter. Komme tilbake til byen og ta ledelsen over alt og alle igjen. Med en ny indre ro. Og i harmoni... (håper jeg...)
GjenopprettetMedlem
Her er det mye gjenkjennelse.
Nytt ykesmessig ståsted, et nytt sted å trives og å vokse kan anbefales...
Så er det disse valgene da...
Livet er også glede og pasjon!
Finn fram til det som gir deg dagens energikick - YEZZZ ...
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
Det høres så godt ut at det ville kaller deg hjem.
Det ville er gjøre som man vil en tid og samle krefter.
Bryte ut av det gamle for å finne nye kraft-reservoar i fredelige omgivelser.
Ta med mye mat og kos deg,ha kraft og byg tromme!!