Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Vårt indre barn er nøkkelen til å gjenforenes og få bevisst kontakt med vårt Høyere Selv, som er tilknyttet 12 Høyere Selv i vår galakse(inkl Pleiadene(forfedrene her på Jorden flere steder har hatt kjennskap til det pga de var generelt på høyere bevissthetsnivå og bedre tilknyttet sine Høyere Selv,som har forbindelser til multidimensjonale selvet i vår galakse og Universet) og Sirius blant annet). Min sjel og indre veileder(høyere selv) ønsker at jeg skal hente tilbake endel informasjon og erfaringsmaterialet - minner - reaktivere dem - fra gamle sivilisasjoner som oppnådde høyere former for bevissthetsnivåer enn det vi er vant med i dag(noen tusener har klart det i de siste 20 årene - men det vil bli mangedobbelt i årene som kommer frem mot 2012 og etter det). Og det er endel Ancient Knowledge som man kan få tilgang til ved å aktivere visse ting og tang. Blant annet ved å reise til pyramidene i Egypt, Machu Picchu, Sedona,Mt Shasta,Glastonbury og mange andre kraftsteder hvor endel informasjon og dimensjonsportaler har blitt åpnet i disse områdene de siste 20 årene. Og det handler om å være mottakelig for informasjon og det en får opp der og da på slike steder. Vi kan se på vår hjerne som organisk computer og laste ned Ancient Knowledge fra våre forfedre som har ligget i dvale - ikke har vært mulig å få kontakt med noe særlig de siste 2000 årene - men fra og med 1987 så har det skjedd endel reaktiveringer på diverse steder. Og min sjel tiltrekkes ekstremt mye å dra til slike kraftsteder for å laste opp mer informasjon og energier fra disse stedene på forskjellige måter via bevisstheten og ens organiske computer(hjernen). Jeg liker å dele med informasjon som er tilgjengelig om man åpner forbindelser til Høyere Selv og virkelig har bra forbindelser til sitt indre barn, som igjen har forbindelser til Jordas indre barn.

Jeg vil stillet et interessant spørsmål - er vi ydmyke nok til å erkjenne at forfedrene hadde mer solid kontakt med "stjernene" og andre dimensjoner og vår generelt på høyere bevissthetsnivåer(da snakker jeg om Lemuria,Atlantis,det gamle Egypt og andre gamle sivilisasjoner som kalte seg for Children of Light) og innehar tilgang til Universell informasjon om menneskeenheten(via Akashic Records o.l. )enn det vi "trodde"? For meg er det ingen tvil. Jeg har erkjent det spesielt de siste 1,5 året. Siden Peru-turen 2006 så har jeg gått i slike erkjennelsesspor og trangen til å hente opp slik kunnskap som de hadde - som vi har - fordi vi har også levd i de epokene der! "No teacher can teach us anything new. But they can remind us what we knew before." Et interessant mantra. Vi mennesker vet mye mer enn det vi aner og når en stadig reaktiverer informasjon via Høyere Selv blant annet(om man trener å verifisere ens erfaringer og informasjon som dukker opp på forskjellige måter) så vil man forstå at flere gamle sivilisasjoner som det gamle Egypt har mye å vise oss - som det kan være vanskelig å tro på -men det er opp til oss å åpne opp for dette om man stiller seg inn på indre barn-frekvensen som har med åpenhet,nysgjerrighet,ikke-dømmende atferd,lekenhet og hva det innebærer - indre barn som igjen har forbindelser til den lille Moder Jord-jenta på 2-6 år - som igjen har forbindelser og nøkkel til å åpne opp for vårt Høyere Selv-forbindelsene - som igjen har forbindelser til andre dimensjoner,solsystemer,galakser,stjerner og you name it.

Jeg husker veldig godt endel åndelige erfaringer som barn - spesielt fra 3/4-6 års alderen. Endel "reiser" til andre dimensjoner og jeg får opp mer og mer fragmenter av hva jeg erfarte. Jeg har bevart forbindelser til mitt indre barn i hele livet egentlig. Det har vært betryggende på en måte. Men likevel så disconnected fra Moder Jords indre barn-frekvenser. De ble for alvor reaktivert i Peru 2006. Det var som å komme "hjem". Det var reaktivering av forbindelsene til mitt Høyere Selv. Som barn så har man problemer med å sette ord på hva man har erfart, men man kan huske prosesser,energier o.l. Og jeg har bevart det i mitt minne. Jording er viktig - men om man vil virkelig følge indre veiledning fra sitt Høyere Selv så må man også skape dialog og forbindelser til Moder Jords indre barn-tilstanden eller man kan kalle det for Moder Jords-indre barn frekvensen. Fordi tilgangen til vårt Høyere Selv kan aldri oppnås uten å ha forbindelser og tilgang til det jeg sier. Hvordan har du/dere gitt næring til ditt indre barn og relasjoner til Moder Jords indre barn - og høyere selvet?

En av de sterkeste egenskapene til kraftplanter/enteogener,som har vært for meg veldig bra lærere og reaktiveringsmetoder på forskjellige måter - er at de jobber med den såkalte "return of Innocence-frekvenser" i oss mennesker. Og det handler nettopp å ha forbindelser til sitt eget indre barn - som igjen har forbindelser til Moder Jords-indre barn og som igjen har forbindelser til vårt Høyere Selv - som igjen har forbindelser til andre dimensjoner i vår galakse osv osv...Kraftplantene har en veldig sterk egenskap i å reaktivere dette - og jeg snakker utifra egne erfaringer. Og vi fødes inn i en planet hvor det foregår endel frekvenskontroll og det er mye frykt for å tillate indre barn-krefter/frekvenser å la få spillerom til å utvikle forbindelser til høyere former for bevissthet som vi kan oppnå her og nå. Vi fødes inn i en planet av illusjoner om at vi lever bare et liv,det åndelige og gudommelige eksisterer ikke og all informasjon er kontrollert til fingerspissene. Og når en våkner opp forbindelser til sitt Høyere Selv via ens indre barn og Jordas indre barn-frekvenser/tilstander - så forstår man hvor mye kontroll det egentlig er. Det er ekstremt mye kontroll. Også på informasjon selvfølgelig. Informasjon jeg deler med nå kan ikke kontrolleres lengre. Det har blitt gjenaktivert de siste 20 årene spesielt.

Hvordan kan vi få dialog og skape forbindelser til høyere former for bevissthet om man ikke har barns åpenhet,undring/nysgjerrighet,lekenhet,være i nuet,ikke ha bekymringer for fremtiden osv osv??? Impossible. En kommer ikke utenom indre barn-frekvensen i oss selv om man vil gjennom dette. Det er klart det indre barnet har blitt påført endel smerter,sår,blokkeringer og det ene og det andre. Et annet ord for indre barn er vår TRUE IDENTITY. Vår sanne natur. Naturen er jo et annet ord for gjenfødsel blant annet. Fornyelse. Skapelse. Å høre åndelige ledere eller lærere snakke om å leke som voksen er heller ikke vår sanne natur. Vi skal bli som barn igjen ja - det er det som er nøkkelen. Og hva det innebærer har ikke med ensidig intellektuell læring - men å erfare,erfare og erfare. Gå igjennom visse prosesser. Bli venn med dette indre barnet er en nøkkel til å åpne opp for høyere bevissthet og ikke minst til ens Høyere Selv.

Vi blir jo født hver dag - vi sover og drømmer - og en ny dag kommer frem - bevisstheten vår våkner opp igjen - vi blir født på nytt. Sjamanmetoder og verktøy er fine metoder for å vekke til live tapte sjelsfragmenter og til syvende og sist handler det om å komme tilbake til uskyldigheten - Return of Innocence. "Return of Original Innocence" handler om å skape forbindelser til ens sanne natur og det handler også om å reaktivere våre høyere bevissthetsforbindelser til Høyere Selv blant annet. En skal ikke forstå dette ved å ta det imot ensidig intellektuelt. En må helt klart bruke hjertet og ens egne erfaringer til å forstå dette. Og jeg er mer bevisst på å si til meg selv eller ha som en av flere intensjoner før en seremoni med kraftplanter eller når jeg skal dra til kraftsteder om å nullstille meg - tune meg inn på mitt indre barn-frekvens og så ikke forvente noe - men være åpen,mottakelig,leken,nysgjerrig osv på det som er ment å dukke opp der og da. Øvelse gjør mester. Og programmere sinnet og bevisstheten til dette så vil man også lettere være mottakelig for ny informasjon og mottakelig for å få indre veiledning av sitt Høyere Selv.

En kan trene å få bedre tuning og bedre forbindelse til sitt indre barn på mange måter. Men det er ikke ved å leke som voksen... :lol: :badgrin: som vi "voksne" har en tendens til å si. Det er å leke som et lite barn. Observere barns lek(spesielt dem som er 2-6 år). De er våre læremestre på å få bedre tilgang og intuning med det indre barnet. Alle mestre og dyktige åndelige lærere har alltid hatt mantraet som heter: "Å bli som barn igjen". Jeg vet hva det vil si noenlunde av erfaring. En av mine sterkeste egenskaper og viktigste kjepphester i min åndelige utvikling. Og gud bevare meg så viktig når en går mer i dybden av dette emnet. Og dette med å være en ansvarlig voksen kombinert med forbindelser til indre barn er viktig å balansere også.Det er et annet viktig emne. Hva vil det si å være et ansvarlig voksen? Det er å følge det gudommelige planet til kilden til alt som er - mor/far gud(gud/gudinne)-kraften vil at vi skal følge og det innebærer å være bevisst på å jobbe med seg selv. Da tar vi ansvar for Moder Jords vel og ve. Og vi påvirker alle den kollektive bevisstheten til Jorden og andre steder i vår galakse - og hele Universet. Alt er jo forbundet med samme type grunnmur - frekvenser av kjærlighet. Ord kan bli enkle og fattige - "Action speak louder than words".  :)

Hva gjør du for å være et ansvarlig voksen menneske?Hva gjør du for å bedre forbindelser til det indre barnet og fintune de frekvensene der? Har du noen tips som alle kan få nytte av?Har du historier som du vil dele med oss?Jeg har delt litt med dere her hva jeg erfarer og har erfart. Og reflektert over det.
Anonymous
http://sjaman.com/component/option,com_ ... opic,166.0

De 4 levereglene til tolteker-sjamanen Don Miguel Ruiz har satt fast i min bevissthet,fordi jeg vet også av erfaring at det er så viktig - men ikke alltid lett å følge... :innocent2: :wub:
Her er hva han sier om å betrakte et lite barn - det er informasjon på et høyt bevissthetsplan - som jeg har stor sans for siden det er en av mine hovedkjepphester innenfor åndelig utvikling og som ofte kan lett misforstås selv av åndelige ledere og bevisste voksne mennesker:

Noen kloke sitater å ha i bakhodet - mye visdom her sånn ang dette med å følge en vei som fører til personlig frihet:
Å KVITTE SEG MED GAMLE REGLER:

Betrakter vi et barn på 2-3, kanskje 4 år, ser vi et fritt menneske. Hvorfor er det fritt? Fordi barnet gjør akkurat det det har lyst til å gjøre. Dette mennesket er helt vilt. Akkurat som en blomst, et tre eller utemmet dyr - helt vilt! Og studerer vi barn på 2 år, ser vi at de stort sett går rundt med et stort smil i fjeset, og de har det gøy. De utforsker verden. De er ikke redde for å leke. De er redde når de slår seg, når de er sultne, eller når andre behov ikke blir dekket, men de bekymrer seg ikke om fortiden, bryr seg ikke om fremtiden og lever bare i øyeblikket.
Svært små barn er ikke redde for å uttrykke hva de føler. De er så kjærlige at når de oppfatter kjærlighet,smelter de inn i kjærligheten. De er slett ikke redde for å elske. Dette er beskrivelsen av et normalt menneske. Som barn er vi ikke redde for fremtiden eller skamfulle over fortiden. Vår normale menneskelige tendens er å nyte livet, leke,utforske,være lykkelige og elske.

Ditt egentlige jeg er et lite barn som aldri ble voksent. Av og til kommer det lille barnet ut når du har det moro eller leker,når du er lykkelig,når du maler, skriver dikt, spiller piano eller uttrykker deg på en eller annen måte. Dette er de lykkeligste øyeblikkene i livet ditt - når ditt egentlige jeg kommer ut, når du ikke bryr deg om fortiden og du ikke bekymrer deg for fremtiden. Du er barnslig.

Problemet med folk flest er at de går gjennom livet uten å oppdage at dommeren og offeret styrer sinnet deres, og at de derfor ikke har mulighet til å være fri. Det første skrittet mot personlig frihet er bevissthet. Vi må bli klar over at vi ikke er fri for at vi skal kunne bli det. Vi må bli bevisste på hva problemet er hvis vi skal få løst det.
Bevissthet er alltid første skritt, for hvis du ikke er bevisst, er det ingenting du kan forandre på. Er du ikke klar over at sinnet ditt er fullt av sår og følelsesmessig gift, kan du ikke begynne å rense og helbrede sårene, og da vil du fortsette å lide.

Å være tolteker er en livsstil. Det er en livsstil der det ikke finnes ledere og tilhengere, men der du har din egen sannhet og lever etter den. En tolteker er blitt klok,vill og fri igjen.
Det er 3 disipliner vi må mestre før vi kan bli toltekere. Den første mestring av bevissthet. Det er å bli klar over hvem vi virkelig er, med alle våre muligheter. Den andre er mestring av forandring - hvordan vi kan forandre oss, hvordan vi kan kvitte oss med oppdragelsen. Den tredje er mestring av hensikt. Hensikt slik toltekerne ser det, er den delen av livet som gjør forandring av energi mulig. Det er det levende vesenet som omfatter all energi, eller det vi kaller "Gud". Hensikt er selve livet, det er betingelsesløst kjærlighet. Mestring av hensikt er derfor det samme som mestring av kjærlighet.

Definisjonen på en parasitt er et levende vesen som ernærer seg av andre levende vesener. De suger til seg energi uten å bidra med noe nyttig til gjengjeld, og skader verten sin litt etter litt. Dommeren,offeret og livssynet vårt passer svært godt til denne beskrivelsen. De utgjør til sammen et levende vesen som er dannet av psykisk eller følelsesmessig energi og den energien er i live. Det er selvfølgelig ikke materiell energi, men følelser er heller ikke materiell energi. Drømmene våre er heller ikke materiell energi, men vi vet at de eksisterer.

Vi kan gjøre opprør og si: Nei!Vi kan gå til krig mot parasitten,dommeren og offeret, en krig for uavhengighet, en krig for retten til å bruke vårt eget sinn og vår egen hjerne.
Det er derfor folk i alle sjamanistiske tradisjoner i Amerika, fra Canada til Argentina kaller seg krigere. De er i krig mot sinnets parasitt. Det er den virkelige betydningen av ordet kriger. Krigeren gjør opprør mot invasjonen av parasitten. Krigeren gjør opprør og går til krig. Men å være kriger betyr ikke at vi alltid vinner krigen. Vi kan vinne og vi kan tape, men vi gjør alltid vårt beste, og vi har i det minste en mulighet til å bli fri igjen. Når vi velger denne veien, får vi i alle fall opprørerens verdighet, og det gjør sitt til at vi ikke blir hjelpesløse ofre for våre egne tilfeldige følelser eller andres giftige følelser. Selv om vi gir etter for fienden - parasitten - er vi ikke hjelpesløse ofre som ikke vil slå fra seg.

Tilgivelse er den eneste måten å bli frisk på. Vi kan velge å tilgi fordi vi har medfølelse med oss selv. Vi kan gi slipp på bitterheten og erklære: "Det holder! Jeg vil ikke lenger være den store dommeren som går imot meg selv. Jeg vil ikke lenger banke meg opp og misbruke meg selv. Jeg vil ikke lenger være et offer.

Problemet for folk flest er at de mister kontrollen over følelsene sine. Det er følelsene som kontrollere menneskets oppførsel, ikke mennesket som kontrollerer følelsene. Når vi mister kontrollen, sier vi ting vi ikke ønsker å si, og gjør ting vi ikke ønsker å gjøre. Det er derfor det er så viktig å være ren i ord og bli en åndelig kriger. Vi må lære å kontrollere følelsene slik at vi har nok kraft til å forandre på våre fryktbaserte regler, unnslippe fra helvete og skape vår egen himmel.

Krigeren har kontroll. Det dreier seg ikke om kontroll med andre mennesker, men kontroll med sine egne følelser,sitt eget jeg. Det er når vi mister kontrollen at vi undertrykker følelsene, ikke når vi har kontrollen. Den store forskjellen mellom krigere og ofre er at ofrene undertrykker ting mens krigeren holder igjen ting. Ofrene undertrykker ting fordi de er redde for å vise følelser, redde for å uttrykke det de ønsker. Å holde igjen er å holde tilbake følelsene og uttrykke dem i det rette øyeblikket - ikke før,ikke senere. Det er derfor krigere er uklanderlige. De har full kontroll over sine egne følelser og derfor over sin egen oppførsel.

Den siste måten å oppnå personlig frihet på er ved å forberede seg på dødsinnvielsen, å ta selve døden til lærer. Dødsengelen kan lære oss hvordan vi virkelig kan være i live. Vi blir klar over at vi kan dø når som helst. Vi har bare øyeblikket å være i live i. Sannheten er at vi ikke vet om vi kommer til å dø i morgen. Hvem vet? Vi forestiller oss at vi har mange år foran oss?Men har vi det?
Oppstandelsen er å bli som barn - å bli ville og fri, men med en viss forskjell. Forskjellen er at vi har frihet med visdom istedenfor uskyld. Vi klarer å bryte oppdragelsen, bli fri igjen og helbrede sinnet. Vi gir oss over til dødsengelen i visshet om at parasitten vil komme til å dø, mens vi fortsatt vil være i live med et sunt sinn og en perfekt fornuft. Da er vi fri til å bruke vårt eget sinn og styre livet selv.

HIMMEL PÅ JORD

Forestill deg at du:

*har lov til å være lykkelig og virkelig nyte livet. Livet er fritt for konflikter med deg selv og med andre.

*lever livet uten frykt for å uttrykke drømmene dine. Du vet hva du ønsker hva du ikke ønsker, og når du ønsker det. Du er fri til å forandre livet ditt på den måten du virkelig har lyst. Du er ikke redd for å be om det du trenger, å si ja eller nei til alt eller alle.

*lever uten å være redd for å bli dømt av andre. Du styrer ikke lenger oppførselen din etter hva andre kan komme til å tenke om deg. Du er ikke lenger ansvarlig for andres meninger. Du har ikke bruk for å kontrollere noen, og ingen kontrollerer deg heller.

*lever uten å dømme andre. Du kan lett tilgi andre og gi slipp på all kritikk. Du trenger ikke å ha rett og skyve skylden over på andre. Du respekterer deg selv og alle andre, og de respekterer deg til gjengjeld.

*lever uten å være redd for å elske eller ikke bli elsket. Du er ikke lenger redd for å bli avvist, og du har ikke behov for å bli akseptert. Du kan si: "Jeg elsker deg uten skamfølelse eller behov for å forklare deg. Du kan gå rundt i verden med hjertet helt åpent, uten å være redd for å bli såret.

*lever uten å være redd for å ta sjanser og utforske livet. Du er ikke redd for å miste noe. Du er ikke redd for å være i live, og du er ikke redd for å dø.

*elsker deg selv akkurat som du er. Du elsker kroppen din akkurat som den er, og du elsker følelsene dine akkurat som de er. Du vet at du er perfekt akkurat som du er.

Grunnen til at jeg ber deg om å forestille deg disse tingene, er at de er fullt ut mulige! Du kan leve i en tilstand av livsglede, en tilstand av lykksalighet, himmelens drøm. Men for å kunne oppleve denne drømmen må du først forstå hva den er.
Bare kjærligheten kan sette deg i en tilstand av slik intens lykke. Å være lykksalig er som å være forelsket. Å være forelsket er som å være lykksalig.
I tusenvis av år har vi vært på jakt etter lykken. Lykken er det tapte paradis. Vi har arbeidet så hardt for å komme til det punktet, og det er en del av sinnets utvikling. Dette er menneskehetens fremtid.

Anonymous
Hvorfor har det og er det så lett å misforstå dette med indre barn-forbindelser og lett kan oversees i åndelig utvikling her på Jorden?

For meg ligger det endel svar i endel traumer,blokkeringer,sår i emosjonskroppen(forbindelser til tidligere liv og det som skjedde i barndommen)og manglende forbindelser til gudinne-kraften,som har eksistert i et par tusen år nå og hvor det ligger endel ensidig overkjøring av intellektuelle og rasjonelle sider hos mennesket. Vi kan lære å tune oss inn i barnas verden og observere dem(fra de er 2-6 år) - og kjenne på hva vi egentlig "mangler" der og da - her og nå - ang den forbindelsen. Om den forbindelsen føles bra så kan en fortsatt fintune det om man higer etter å jobbe med høyere bevissthetsnivåer - frekvenser. Øvelse er ikke så dumt. Og det finnes mange måter å gi næring på ang det indre barnet. Men det er ikke ved å si at man skal leke som voksen eller voksenleker... :lol: :badgrin: Mitt indre barn ler hjertelig av det sitatet der - ikke ta det personlig - fordi man later som om man skal leke og er en del av misforståelsesfrekvensen ang det indre barn. Man kan ikke leke som voksen - man leker som barn. Man blir som barn igjen når man er voksen. Om man forstår de forskjellene der på sitater så er det fint. Når jeg leker - så leker jeg som et lite barn. Ikke som voksen. Voksne som leker som barn har skjønt det. Det er det sitatet jeg elsker å høre på.De forstår hva det vil si å være ett med indre barnet sitt.  :wub: :eusa_dance: 8)
GjenopprettetMedlem
Det strømmer veldig mange ord ut av deg -
jeg beklager, men jeg klarer ikke å få med meg alle.

Jesus sa også at vi skulle bli som barn igjen,
men han brukte ikke så mange ord.  ;D

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":

Ord kan bli enkle og fattige - "Action speak louder than words".  :)

Jepp.....husk nå det, dah..... :P  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Ett barn gjør ting enkelt.

Kort og greit.

Kortere enn oss lange... :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Jeg er passe kort & veldig enkel  8)
GjenopprettetMedlem
;)  8)
hehe :)
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":

De 4 levereglene til tolteker-sjamanen Don Miguel Ruiz ...

Det hersker tvil om hvorvidt det i det hele tatt har eksistert en etnisk gruppe som kan kalles "toltekere", eller om de eksisterte kun i aztekernes mytologi. Hvis toltekerne i det hele tatt har eksistert, så var de forsvunnet lenge før europeerne kom til Mexico. Derfor er de helt forsvarsløse mot samvittighetsløse svindlere av typen Ruiz, som tar en del velkjente "leveregler" fra diverse New Age elsk-deg-selv bøker (og muligens andre kilder — det er i hvertfall absolutt ingenting nytt eller ukjent i det han presenterer), og så er frekk nok til å kalle dem "Toltec Teachings". Motbydelig og avskyelig, spør du meg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toltec
http://en.wikipedia.org/wiki/Aztec
http://en.wikipedia.org/wiki/Don_Miguel_Ruiz
GjenopprettetMedlem
hei,Melchizedek ! du minner meg om noen !  :idea:
GjenopprettetMedlem
Ja,slemme kommersielle mannen!(Ruiz)
Men me kan framleis lese og drøyme og fundere,ikkje sant? :wub:
http://www.mnsu.edu/emuseum/prehistory/latinamerica/meso/cultures/toltec.html

Wikipedia er forsåvidt eit åpent marked der halvfordøyde frukter kan forekomme.http://www.answers.com/topic/criticism-of-wikipedia

Mexico(Lynni Treekrem)

Våkne opp med savn av alt,
Midt i desember, det snør å d e bitkaldt
Vintern e som ei hengemyr
Æ ligg her å drømme å færra på æventyr
Savne lyset sommarsol
Du har skapt hjertet mitt om te et vepsbol
No e d nok, no e d nok
Æ har fått nok av dæ å av snøfokk

No vil æ færra te Mexico,
Færra på tur te Mexico,
Der ska æ kvil i sola,
og prøv å kom på rætt kjøl,
nu e det punktum finale,
du får prøv å smør brødskiva di sjøl!

Du trur æ en vanlig kværdagsrett,
Strø på salt og pepper så spise du dæ mætt
Men kjærligheten e en kokekunst
Du må tilsett nokka meir, det e ikkje nok me brunst
E himmelen blå, havet skyan true,
Det ska æ finn ut no, æ ska ikkje snue
No e d nok, no e d nok
Æ har fått nok av dæ å av snøfokk

No vil æ færra te Mexico,
Færra på tur te Mexico,
Der ska æ kvil i sola,
og prøv å kom mæ på rætt kjøl,
nu e det punktum finale.
du får prøv å smør brødskiva di sjøl!
GjenopprettetMedlem
"dimi":

hei, Melchizedek ! du minner meg om noen !  :idea:

Disse?

http://no.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitner
http://nn.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitner

Frelse
Vitna har sidan 1930-åra trudd at 144 000 personar vil kome til himmelen, mens resten av Guds tenarar vil få leve evig på jorda i framtida. Dei som ikkje er medlemer, vil verta utsletta under Harmageddon.
GjenopprettetMedlem
La ikke denne tråden ende opp i vinkling på person.
Selv om man ikke er enig i alt som står her.

Melchizedek:
Hva har alt dette du skriver om med sjamanisme å gjøre, egentlig? Sånn i vanlig dagligdags praksis altså.
Jeg hadde gjerne sett at du linker det tettere opp til hverandre...hvis det er mulig.
Og helst med egne ord  ;D
Hvorfor ikke skrive litt om hvordan alt dette påvirker deg i hverdagslivet?

IL

GjenopprettetMedlem
Passopp;  :biggrin:
Det vil alltid finnes kritiske tvilere... som ikke tror på noen verdens ting, før det er bevist....  ( Jeg mener de går glipp av mange av livets magiske øyeblikk...)  :P

Final Tribe
Men me kan framleis lese og drøyme og fundere,ikkje sant? wub

- Ja... og heldigvis er vi i stand til å dømme selv....

IL
Og helst med egne ord ;D Hvorfor ikke skrive litt om hvordan alt dette påvirker deg i hverdagslivet?
Det skulle jeg også synes var mer interessant...  :biggrin:
Anonymous
"Inger Lise":

Melchizedek:
Hva har alt dette du skriver om med sjamanisme å gjøre, egentlig? Sånn i vanlig dagligdags praksis altså.
Jeg hadde gjerne sett at du linker det tettere opp til hverandre...hvis det er mulig.
Og helst med egne ord  ;D
Hvorfor ikke skrive litt om hvordan alt dette påvirker deg i hverdagslivet?

IL

Jeg har et stort hjerte for plantesjamanisme - kraftplanter/enteogener. Og jeg mener at det er en form for sjamanisme som vil lettere integreres i å være med å integrere og utvikle vårt multidimensjonelle potensialet - kontakt og forbindelser til andre dimensjoner - som jeg har nevnt har vært sterkere i fortiden i gamle sivilisasjoner hvor innvielser i presteskap(har overhodet ingenting med kristendommens primitive presteskap) var vanlig i diverse ordener. Det er store likheter mellom Melchizedek-ordenen og det Mayaene,Druidene og de gamle egyptere blant annet foretok seg.

Og om sjamanismen virkelig er den eldste form for åndelighet så kan den ikke se bort ifra disse gamle sivilisasjoners kunnskap og visdom fra fortiden som blir stadig mer og mer aktivert nå pga evolusjonsbevisstheten - Maya-kalenderen - sjelens kalender som en også kan kalle det for nærmer seg avsluttende syklus. Og vi mennesker er speilbilde på den teknologiske utviklingen.som har skjedd de siste 20 årene....eksepsjonell utvikling på så kort tid. Det bør ringe en bjelle for et menneske som er oppmerksom og sensitiv.  ;)

Hvordan Order of Melchizedek-ordenens utdanning påvirker hverdagen min?Det ligger endel prosjekter som venter på meg skal aktiveres - endel ting som skal gjenaktiveres og det har blitt noe gjenaktiveringer det siste 1 1/2 året - så vil det skje at jeg går mer og mer inn for å jobbe med kanalisering i forskjellige former - som healing og informasjon blant annet. Og andre prosjekter. Jeg forbereder meg til diverse ting uten å røpe altfor mye.  :biggrin:

Konkret ang kosthold så har det skjedd ting allerede i desember ifjor - kuttet ut sukker i kostholdet(dvs all godteri) og gate-kjøkkenmat. Det har vært en lettelse å ikke ha suget etter sukker - det går inn under en av de negative ego-mønstrene som AVHENGIGHET. Å løse opp alle ego-identitetmønstre eller man kan også kalle det for negative ego mønstre fra tidligere inkarnasjoner og i dette livet er sterkt på min agenda.

Enteogen-seremonier og reiser til USA(2 ganger i år) + reise til det gamle Hellas står også på min agenda. Ellers tar jeg det som kommer - det som vil dukke opp. Jeg har sendt ut endel interessante signaler til Universet så får jeg se hva vil skje.Og tror at Order of Melchizedek-utdanningen vil være endel av meg resten av livet - det vil føre til endel forbindelser både her,der og over there og inni her...vil manifestere seg! :w00t: 8) :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Jeg bare lurer...

Hva har planter med multidimensjoner å gjøre? Lever ikke planter i jorda? i denne dimensjon?
Anonymous
Forskjellen mellom dagens sjamaners praksis og gamle sivilisasjoners sjamanprester eller hva de kalte seg for vil minske - men da må sjamanismen integrere kontakt og forbindelser til andre dimensjoner. Hvis ikke så vil sjamanismen bli mer og mer integrert i noe større enn seg selv.........av kosmisk art og ordener i fremtiden. Det føler jeg meg sikker på. Har virkelig sjamanisme bare med dypere forbindelser til Moder Jord?Nei, ikke om en ser på sjamaner i fortiden eller såkalte sjamanprester eller hva man skal kalle det for i det gamle Egypt,blant diverse presteskap i Atlantis og Lemuria som for mange er myter - men ikke for dem som husker minner derfra - det er reellt,druideland,maya-riket,inka-riket,nord-amerikanske indianere hadde også mer solide forbindelser til andre dimensjoner. Fremtidens sjamaner vil kanskje bli kalt for transbevisste veivisere - eller multidimensjonelle veivisere/prester/veiledere/lærere......og inkludere stjerner og dimensjoner i deres praksis og lære. Og det er det jeg er opptatt av å gjenaktivere og har erfart smakebiter av spesielt det siste 1,5 året. Før det har jeg bare lekt litt - de siste 1,5 året har det blitt mer alvor - men leken skal være der også - integrert.  8) :w00t:
Anonymous
"Bjørnedanser":

Jeg bare lurer...

Hva har planter med multidimensjoner å gjøre? Lever ikke planter i jorda? i denne dimensjon?

Psykoaktive planter/enteogener/kraftplanter har veldig mye med det multidimensjonelle å gjøre. Fordi det påvirker vår DNA blant annet - og utifra det jeg har fått med meg er vi multidimensjonelle vesener og disse plantenes opphav er ikke fra Jorden - har jeg også fått med meg. Disse plantene har åpnet opp for mitt multidimensjonelle potensialet - og jeg vet at det er jeg ikke alene om - men at det gjelder for hele menneskeenheten. Disse plantene kan re-aktivere vår DNA slik at vi kan vekkes til live - de kan også vekke minner i vår bevissthet som handler om tidligere inkarnasjoner her på Jorden. Planter trenger sol - og sola vår er en del av det kosmiske felleskapet. Vi er også det. Det vil bli mer og mer vanlig å snakke om - selv for sjamanspirer - sjamaner og de som praktiserer sjamanisme. Fortidens gamle sivilisasjoner som jeg har nevnt har hatt sterke forbindelser til andre dimensjoner og spesielt det gamle Egypt hadde stor kunnskap om endel hellig geomtri i vår bevissthet og de visste om vårt multidimensjonale potensialet. Nå jobber disse plantene veldig individuelt på mennesker - men for meg har de vært med å gjenaktivere minner fra andre liv - kunnskap om forskjellige ting hvor multidimensjonale potensialet ligger relatert.

Å erfare slike planter i seremonier på kraftsteder er noe for seg selv - man aktiverer endel sider av seg selv og det stedet hvor slørene til andre dimensjoner og portaler er mindre enn andre steder. Det er endel forfedrekraft i disse plantene og det har virkelig gjenaktivert forfedrekraft fra det amerikanske kontinentet spesielt. Og forbindelser til det gamlel Egypt. Likhetene mellom Maya-riket,Inka-riket,druide-land og det gamle Egypt er veldig store. Alle hadde solid kontakt med andre dimensjoner et stykke tilbake i fortiden. Man kan aktivere slik informasjon via vanlig meditasjon,kraftplanter eller andre metoder. En får følge det man er tiltrukket til - det sjelen er tiltrukket til.
Anonymous
Jeg glemte å nevne at mine erfaringer med Iboga har vært at den åpner opp for en veldig ren og klar lysenergfrekvens - den har forbindelser til noe som kalles for TREE OF KNOWLEDGE - TREE OF LIFE, som jeg har forklart litt mer på plantesjamanisme/lærer-delen - det står på forsiden der.

Sopp er en stor forfedre-plante og har virkelig vært med å åpne til mitt multidimensjonale potensialet og reaktivering av gamle sivilisasjoners kunnskap og erfaringer rundt dette.

Ayahuasca likeså - og alle aktiverer endel ting i vår bevissthet - jeg kunne har brukt dagesvis på å forklare det - men man erfare det for å forstå det til det fulle.

De har åpnet forbindelser til mitt høyere selv - som er av multidimensjonell art - og det gjelder for alle alle mennesker. Så for meg er det ingen tvil om at de kan aktivere multidimensjonale potensialet i oss - åpne noen dører og så er det bare å jobbe videre utifra det i de retninger man tiltrekkes og velger i samråd med de guider,hjelpere og ens indre veileder,høyere selv sier og gir råd om.

Veldig fine og kraftfulle sjamanverktøy - sjamanlærere som jeg er veldig veldig glad i.
GjenopprettetMedlem
Men hva har Livets tre med enteogener å gjøre, alle gamle historier har sitt livstre, det hører ikke hjemme kun hos enteogenkulturene.

Yggdrasil for eksempel...
Dette er så utrolig tilgjengelig uten å spise noe annet enn hva som finnes i supermarkedet hvis du ønskeer det.
Gå ut og klem et tre!

Hvorfor drikke spise noe, når du kan gå rett til kilden,.
Livstreet er ryggraden i alt!
GjenopprettetMedlem
Godeste Melchizedek....
Hvor får du den ideen fra at dagens sjamaner ikke har kontakt med mange dimensjoner?
Kanskje det er din erfaring, men slettes ikke min.

Flott at du har endret matvaner, så lenge du trives med det og det føles riktig  :biggrin:

Å reise er fint, men det er i framtiden. Jeg vil vite mer om hva du gjør NÅ  :P
Hvordan påvirker f eks det du har lært så langt ditt forhold til omgivelsene?
Ser du mennesker på en annen måte enn før?
Hvordan opplever du at disse plantelærerne snakker til deg i hverdagen? Altså IKKE når du er i seremonier, men mellom seremoniene.

:wub:
Anonymous
"Bjørnedanser":

Men hva har Livets tre med enteogener å gjøre, alle gamle historier har sitt livstre, det hører ikke hjemme kun hos enteogenkulturene.

Yggdrasil for eksempel...
Dette er så utrolig tilgjengelig uten å spise noe annet enn hva som finnes i supermarkedet hvis du ønskeer det.
Gå ut og klem et tre!

Hvorfor drikke spise noe, når du kan gå rett til kilden,.
Livstreet er ryggraden i alt!

Gabon som er Ibogaens hjemland har mye med Livets Tre å gjøre - fordi Gabon er en av landene som har "hovedforbindelser" og røtter til Livets Tre.
Ja, en kan aktivere kontakt på den måten man ønsker det. Det fine med enteogener er at de er så programmert til følge visse struktureringer i vår bevissthet. Som en også kan skape i vanlig meditasjon - eller andre måter. Men enteogener er ganske kraftfulle og veldig bra sjamanlærere,som jeg erfarer det. Det er ikke metodene som er det viktigste som jeg ser det -men hvordan man tiltrekker seg informasjon,erfaringer og sammenhenger i det store og det hele. Jeg rangerer enteogener på lik linje med andre metoder og verktøy innenfor sjamanismen.

Livstreet har jeg virkelig fått smake på - og det smaker jævlig tørt..hehe....Ibogaen altså...men erfaringene har vært veldig magiske for å si det rett ut. Tøffe også - men utrolig magisk. Fikk se og erfare smakebiter på det multidimensjonale potensialet som ligger i oss mennesker. Helt rått.....en ting er å snakke om det - det er selvfølgelig noe helt annet å erfare.
GjenopprettetMedlem
Hvorfor sier du Gabon er et av hjemlandene til Livets tre? har du glemt Yggdrasil? Som står midt i Midgard? Midgard - Norge? Vårt eget hjemland?

(Går og koker furunål te)
Anonymous
"Inger Lise":

Godeste Melchizedek....
Hvor får du den ideen fra at dagens sjamaner ikke har kontakt med mange dimensjoner?
Kanskje det er din erfaring, men slettes ikke min.

Flott at du har endret matvaner, så lenge du trives med det og det føles riktig  :biggrin:

Å reise er fint, men det er i framtiden. Jeg vil vite mer om hva du gjør NÅ  :P
Hvordan påvirker f eks det du har lært så langt ditt forhold til omgivelsene?
Ser du mennesker på en annen måte enn før?
Hvordan opplever du at disse plantelærerne snakker til deg i hverdagen? Altså IKKE når du er i seremonier, men mellom seremoniene.

:wub:

Fint å være nysgjerrig... :icon_lol:
Jeg kjenner ikke mange sjamaner eller som driver på med sjamanisme som er åpen for mye av det jeg kommer med ang multidimensjonelle inkl Order of Melchizedek-utdanningen. Men det er helt sikkert flere enn jeg aner. Jeg har ikke den fulle oversikten der sånn. Men den skepsisen her inne til det jeg kommer med av info om multidimensjonal utdanning og kunnskap blant annet speiler nok også verden generelt - eller gjør den ikke det blant sjamaner? Nei, der skal jeg være åpen for at jeg kan ta feil.  :razz: :lol: :badgrin:

Jeg hører deres stemmer mer klarere på en måte. Jeg er mer sensitiv helt klart. Jeg ser andre mennesker annerledes på en måte ja. Hvordan? Det er vanskelig å sette ord på det. Jeg er nærmere på en måte meg selv og andre. Og jeg klarer lettere å ta tak i mørke sider blant annet enn før - ta tak i diverse former for frykt. Det er også flere andre ting uten å ville utdype det noe særlig. Det er sånn i korte trekk. Det skjer alltid mye mellom seremoniene - ang ting og tang som dukker opp ang hva jeg vil ta tak i osv....
Anonymous
"Bjørnedanser":

Hvorfor sier du Gabon er et av hjemlandene til Livets tre? har du glemt Yggdrasil? Som står midt i Midgard? Midgard - Norge? Vårt eget hjemland?

(Går og koker furunål te)

Trondheim er hovestedet for Livets Tre-forbindelser i Norge. Og nei jeg har ikke glemt Yggdrasil. Jeg har gjerne lyst til å utforske det mer. Men jeg tenker liksom ikke bare på Norge ang forbindelser til det ene og det andre - jeg føler meg mer som en jordboer enn nordmann for å si det på den måten... :lol: :badgrin:
Men norske enteogener iform av sopp fra Finnmark er det stor stor forfedrekraft som jeg har stor sans for og skal besøke Finnmark i høst for sopp-plukking.

Takk for at du minner meg på Yggdrasil....skal undersøke det nærmere.... :eusa_clap: :respect: