Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Jeg stilte dette spørsmålet en gang: Hvor kommer sjelen fra? Jeg fikk se et antall lyskropper plassert i trekantform
mot et midtpunkt hvor lyset var sterkest. Plutselig vender denne trekantformen seg om, og midtpuktet plasserer seg
rett i hjertet mitt.
Jeg får tilført en del mer energi samtidig som jeg kaster et blikk på noen akademiske bøker som ligger på bordet ved siden
av meg. Bøkene får veldig lav energi og det blir meningsløst å fortsette studiene.
Jeg ser ut av vinduet og ser en dame som går tur med hunden. Idet jeg betrakter henne, tenker jeg at "oj, hvis jeg tenker noe
om henne nå, merker hun det langt inne i underbevisstheten sin".

Det jeg fikk ut av det, var en klarere opplevelse av at vi er sammenbundet på et dypere plan, og at jeg måtte fokusere mer
på en annen kunnskap enn den akademiske bøker kan gi.

Sjel og gener trenger ikke være så adskilt. Det henger vel også sammen på et vis. Har selv opplevd å bli reinkarnert.
Astrologer som ikke kjenner meg kan, ved å tolke mitt karmiske fødselshoroskop, bekrefte det jeg har opplevd på
regresjonsreiser, så for meg er det ikke noe tull. Jeg ble født med gener som passet til mitt karma.
GjenopprettetMedlem
Eller ikkje passa,vis ein kan seie det litt meir "forståeleg", for dei som ikkje trur på karma..
GjenopprettetMedlem
I wish you all the best in your search for your soul pachamama. Have you ever thought of where your thoughts come from and how you can dream?

I believe it all comes from the souls connection with God, the spirits and the universe.

To you H, it seems as if we differ in the faith in where the soul come from. We are all unique.

Peace and love to you both.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ikke vi er så veldig uenige VK, men jeg prøver å diskutere saken.
GjenopprettetMedlem
OK H, I liked that comment.

Can you lead us further?

Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
"Hjortedanser":

Sjelen er fin den

Ja bevares, sjeler er ålreite dyr, de. Særlig når de er lutret.

Hilsen en lutefisker.
GjenopprettetMedlem
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=old%20soul
GjenopprettetMedlem
Hi there FT,

I believe in old souls even though I dont believe in reincarnation, I believe that God, the spirits and the energies in the universe have given me this old soul.

Peace and love FT.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

I believe in old souls even though I dont believe in reincarnation, I believe that God, the spirits and the energies in the universe have given me this old soul.

Was your soul "always" old, did it gradually grow old, or did it happen in one single moment of awakening or enlightenment?
GjenopprettetMedlem
If I remember correctly so was I born with an old soul which has continually grown and been through some awakening stages.

I hope this answers your question.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
How about you Passopp? Do you beieve in reincarnation or do you have you another faith in the soul?

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ikke på reinkarnasjon i den forstand at man blir gjenfødt til noe annet. Jeg tror at vi får vår sjel fra Kilden, Gud, eller hva man vil kalle det. Sjelen bosetter seg i kroppen en gang under tidlig i svangerskapet. Noen ganger i befruktningøyeblikket andre ganger litt senere.  Noen sjeler kan komme å hilse på det ufødte barnet flere ganger før den bosetter seg.  Tror jeg.... 

Jeg tror at grunnen til at vi kan oppleve glimt fra tidligere liv, er at vi har tidgang på bevisstheten som alle sjeler har levd og lever. Noe får vi frem tydeligere og opplever det som om vi har vært der før. Andre får vi tydelig kontakt med av en eller annen grunn. Kanskje tilhører vi sjeler med lik frekvens som snakker bedre sammen, en slags sjelefamilie. Det er ofte ikke den biologiske familien. Det er derfor man kan føle god samhørighet med mennesker som har en helt annen kultur, eller kommer fra en helt annen del av verden enn oss selv. Det er sjelen som snakker.  Kanskje vi kom fra samme sjelsenergi når vi ble "plukket ut" for å komme til vår kropp.

Når kroppen dør, tror jeg sjelen forlater denne verden og begir seg i retning den opprinnelige kilde i høyere sfærer og nye opplevelser, helt til den kommer hjem igjen. Hele tiden er muligheten der for andre sjeler å benytte seg av lærdommen vi har gjennom livet.

En gammel sjel, tror jeg har iboende et instinkt eller hva det nå kan være, til å plukke opp mere av denne universelle kunnskapen som ligger i eteren.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

How about you Passopp? Do you believe in reincarnation or do you have you another faith in the soul?

At least I definitely and absolutely do not believe in reincarnation as it is commonly understood in the New Age movement (past lives, regression therapy, etc., etc.). I regard all of that as illusions and misunderstandings.

Probably I do not believe neither in the Hindu nor the Buddhist interpretation, either.

You got me stuck here, I have no soul theory to put forward. I will have to put my soul into this and find out something.
GjenopprettetMedlem
Thank you for your answer Passopp.

I believe you already have the answers in your soul.

Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

If I remember correctly so was I born with an old soul which has continually grown and been through some awakening stages.

I hope this answers your question.

Peace and love.

Men hvordan har denne gamle sjelen din samlet sin gamle visdom hvis den ikke har levet før?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hi Stridshjelp,

As you stated yourself God, the spirits and the energies in the universe is a mystery.

Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
Ok, så du mener vi kommer direkte fra Gud, som en del av Gud, uten å ha levd flere liv før.

Det høres fornuftig ut, det. Samtidig kan jeg ikke helt slippe reinkarnasjonstanken. Jeg syns Rani beskriver det godt, og kanskje er dette et syn som dekker begge teoriene?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
If you believe in reincarnation you shoul speak with more souls, especially souls who have experienced a lot.

Peace and love to you Stridshjelp.
GjenopprettetMedlem
Hi Stridshjelp,

I know that each soul has its own faith, I suggest we discuss reincarnation as a topic in the forum so we all can understand what kind of reincarnation we are talking about. It would be interesting to read how the shamans who belive in reincarnation interpret this faith.

Peace and love to you.