Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ikke på dårlige erfaringer. Men jeg tror vi mange ganger bruker mye tid på å kjempe feil kamper.
Vi er ikke flinke nok til å velge riktig fokus. Hva vi bruker kreftene våre på.
Det er faktisk ting i livene våre vi bruker enormt med energi på, som vi egentlig ikke kan kontrollere.Da kanskje det hjelper å se det hele fra et större perspektiv
Jeg synes det er viktig å holde riktig fokus som ; hva er
virkelig viktig i livet mitt.
Jeg mener noe sånt som å flyte med denne elven vi kaller livet, og ikke forurense eller svömme mot strömmen hele tiden.
En erfaring er en erfaring. Noe verdifult, uansett "dårlig" eller "god".
Noen andre som har synspunkter på dette?
W3 [Sitesearch]
Eg meiner det e di dårlige erfaringene som har mest visdom i seg
Fortsett å svømme oppover i elvene

GjenopprettetMedlem
"Malaika":
Jeg tror ikke på dårlige erfaringer. Men jeg tror vi mange ganger bruker mye tid på å kjempe feil kamper.
Jeg synes det er viktig å holde riktig fokus som ; hva er virkelig viktig i livet mitt.
Noen andre som har synspunkter på dette?
Synes du skriver det helt perfekt her.
Nå skal jeg øyeblikkelig logge meg av å gå å lese bok med min datter
Ha en fin lørdagskveld alle sammen!

GjenopprettetMedlem
Hi Malaika,
I believe it depends on what kind of experiences you are talking about. For example starvation or torture cant be good experiances.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Jeg er enig i at vi kan tenke over hvilke kamper vi velger å bruke energi på. Og hva som er viktig i livet vårt. Helt enig.
Derfor har jeg valgt bort det meste, av ren nødvendighet akkurat nå.
Ellers syns jeg det er viktig å ikke identifisere seg med erfaringene, men heller trekke lærdom av dem, i den grad det er mulig.
De tøffeste erfaringene er ofte de som skaper vekst. De finsliper vår sjel. Men det behøver ikke alltid være sånn. Det må være balanse.
GjenopprettetMedlem
"nnnnnnnzzzz":
Eg meiner det e di dårlige erfaringene som har mest visdom i seg :beer:
Ja, nettopp ...hvorfor kaller vi det da
dårlige erfaringer?
( ...jeg svömmer for harde livet...

)
W3 [Sitesearch]
Fordi di e ganske kjipe å gjennomgå

GjenopprettetMedlem
Hi Malaika,
If you never have had a bad experience then you must have lived a very protected life. I almost died in a car accident once, that was not a good experience to me.
Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
Jeg har absolutt ikke levd noe beskyttet liv, tvert i mot...
Men jeg ser på alle ting som verdifulle erfaringer...fordi de kjipe tingene som har skjedd, har gjort så jeg har vokst som menneske.
Noen kaller det dårlige , andre tøffe erfaringer.
Poenget er at jeg mener det er viktig å gå gjennom de noen kaller dårlige erfaringer, fordi det er da vi lærer mest.
Derfor kaller jeg det en verdifull erfaring, ikke en dårlig en.
GjenopprettetMedlem
Æ e enig med du Malaika.
Og ikke før en "dårlig" erfaring kan oppleves som nyttig/god så er man vel ferdigsvømt i den. Noen ganger kan erfaringer være veldig dyptgripende og komplekse og da blir svømmeturen lang. Jeg har nettopp vært på en veeeeldig lang svømmetur og begynner så vidt å skimte land igjen. For min del så trenger jeg å finne både forståelse og aksept for å kunne slippe helt. Gjennom det så kommer freden tilbake. Jeg tror det kan være nærmest skadelig å slippe ting før de kan slippes på skikkelig godt vis. Og så tror jeg at de tingene bare fortsette og fortsette å komme igjen.
Det å gjøre dårlige erfaringer om til gode er vel kanskje det selve livets alkymi handler om?
Og sjela vaskes mens vi svømmer

W3 [Sitesearch]
"There is no energy with out sacriface " D.Agustin
GjenopprettetMedlem
Hi Malaika,
I believe there are good and bad experiences and that one can learn from both. In order to be able to communicate with others I believe we need this distinction between good and bad experiences.
Just my thoughts.
Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
Takk Malaika - likte tråd-temaet
"KviteUlv":
Det å gjøre dårlige erfaringer om til gode er vel kanskje det selve livets alkymi handler om?
Og sjela vaskes mens vi svømmer 
Takk kvite ulv
Livets aklymi - hmmm... Jeg strever jo med å få til å snu "jævelskapen" som forsiktig nevnt i en annen tråd... Men jeg tenker at det er mer komplekst enn som så.
Jeg tenker at livets alkymi byr på større utfordringer enn det å bare se mot det vi kaller dårlige erfaringer og å ta lærdom av disse.
Jeg tenker at det er like viktig å være bevisst når man føler at nå har jeg lært dette, nå går det bra, jeg flyter med elven og alt er fint, dette er en god erfaring.
Kan dette også være en illusjon, kan det være at man bare tror at dette er bra fordi det føles som om det passer inn, og så plutselig - shit happens!
Kan det da være slik at det jeg egentlig skulle lære nødvendigvis måtte inneholde det vi kaller gode og dårlige erfaringer for å bringe oss videre mot kjernen av hovedmålet?
Jeg tenker er at dette livet inneholder mange delmål også og at man trenger både gode og dårlige erfaringer hele veien.
Og at det viktigste er at man bevisst fortsetter svømmeturen

GjenopprettetMedlem
Av de såkalte dårlige erfaringene ligger det en mulighet til vekst, større visdom og dypere forståelse...
Man lærer seg på en måte å gi slipp på snarveiene.
Men som med alt her i livet er det hvordan man velger å "møte" disse erfaringene som er avgjørende.
Klarer man å gi slipp på de tyngende energiene som blokkerer en og tørr man å møte de såkalte dårlige følelsene for det de er...
Tørr man å relatere situasjonen til hva den virkelig er? Eller er den et produkt av tidligere skapte følelser?
Tørr man da å møte disse? Tilgi seg selv og i etterkant takke for visdommen man har blitt gitt?
Lilly
GjenopprettetMedlem
Mine såkalte dårlige erfaringer lagde en sterk motstand å komme igjennom. Og en motstand
mot å komme igjennom.
Disse erfaringene var motstand fra andre som ga meg motstand. Hvem sin motstand? Samme kan det være.
Sweet surrender. Jeg har lært og snur meg. Kjemper kampen som er verdt å leve for.