Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Meditasjon er en fantastisk ting å gjøre.
Stillheten. Kjærligheten. Total tilstedeværelse.
Jeg spør, er det ikke en slags flukt også?
Noen flykter inn i meditasjonens sødme, for hele tiden å skyve vekk de brysomme
tankene fra hverdagen.Ha et stille sinn, uten å ta med det stille sinnet videre til middagsbordet, eller til den hektiske morgenen.
Jeg mediterer selv, hver dag. Men jeg grubler ofte over hvorfor jeg ikke kan være flink nok, til å vedvare den deilige tillstanden
og ha med meg det store sinnet når jeg går ut til de andre.
Hverdagen. Det er her vi trenger denne indre stillheten, Kjærligheten og totale tilstedeværelse i øyeblikket.
I møte med andre mennesker, er vår virkelige prøvelse. Om vi kan ta med det store sinnet, når vi møter mennesker som irriterer oss,
eller når barna slår seg vrange...
Da tror jeg vi har skjønt det.
GjenopprettetMedlem
Hi there,
As we have discussed here on the zone before, meditation can mean alot of different things for different souls.
I call meditation these days for being in clear consciousness in everything I do.
Peace and love
GjenopprettetMedlem
Meditasjon er nydelig. Bra at du legger meditasjon i alt du gjør, Vakker Forvandling.
Håper jeg kan få det til etterhvert også.
Meditasjon åpner opp sinnet mitt, så det er opp til meg å holde det åpent.
GjenopprettetMedlem
Hi there Malaika,
Have you ever been in trance which is very common state of consciousness for a shaman to reach?
Peace and love
GjenopprettetMedlem
Ja, jeg har vært i transe.
...men vil neppe ta med meg transe tillstanden inn i hverdagen, hehe.
Poenget mitt, er at folk ofte flyter inn i meditasjon når ting blir vanskelig.Jeg har møtt folk som mediterer nesten hele dagen, men klarer ikke omgås folk...eller takle problemer i sitt eget liv.
Jeg lar selv ofte følelsene styre livet mitt, isteden for å ta med meg meditasjonens klarhet og stillhet inn i hverdagslige situasjoner.
Jeg synes det er vanskelig.
GjenopprettetMedlem
Jeg synes det ser ut som de fleste går rundt i transe jeg... å utvide bevisstheten får en ut av transen
GjenopprettetMedlem
Hi there TT,
To be in trance can give one more insight in the spirit world.
I think you might confuse transe with not being conscious.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem

liten
omsnudd
spøk
GjenopprettetMedlem
Hei. alle brødre og søstre av moder jord
Jeg mediterer og hører på trommereise cder osv. og prøver og få denne roen, og resie, få visjoner, få innsikt og få tankene til bare og flyte forbi..
Men jeg føler jeg sliter endel, at tanken kommer strømmende istedet for, og blir liggende og tenke på hverdagslige ting, istedet for og få velværet osv
Har noen noe tips på åssen jeg kan oppnå en skikkelig meditasjon.
Har litt konsentrasjons problem, men kan ikke skjønne det skulle ødelegge..
Jeg vil så gjerne få innsikt og oppnå dettte velværet
Jeg har fått høre veldig mange ganger at jeg prøver for mye, og forventer for mye, og skjønner det.
Men hvordan klare og slutte med det
lys, varme og

til alle vår brødre og søstre fra Black bear
GjenopprettetMedlem
Det å glede seg til å legge seg ned å høre på trommene kan hjelpe.
Eller prøv å hør stillheten i deg, uten å forvent for mye.
Rom ble ikke bygget på en dag, og det å reise innover i sitt eget landskap er ikke alltid det som er lettest å løse opp i...
En indianer jeg kjenner satt en hel natt for å få visjoner, og det eneste han så var en liten flamme,
da han kom tilbake til sin lærer, syntes han det var en flott opplevelse,
mens han selv var skuffet.
Det jeg egentlig vil si er at det hender de små opplevelsene faktisk kan være de største..
Fortsett å prøv, og lek litt med lyden som trommene gir..
Bare vær istedet for å prøve..

GjenopprettetMedlem
Tusen hjerlig takk for godt svar og fine gode råd.. Jeg er veldig takknemlig
Og jeg skal begynne og bygge "rom" over mye lengre tid en på 1 dag.
og ja, jeg skjønner akkurat hva du mener.
Tusen takk..
lys, varme og

fra black bear
mah-doh