Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle dåkker der ute.
Æ lure på korsn samisk sjamanisme foregår idag?
Ka e forskjellen mellom gammel sjamanisme og sjamanismen idag?
I korsn situasjoner bi sjamanismen brukt idag?
Håpe d e nån så kain hjælpe mæ me detta.
Syns d e spennanes å lære om sjamanisme,har bestilt boka sjamansonen, og gleda mæ t dein kjæm i postn

GjenopprettetMedlem
hei audkk!! jeg anvender sjamanisme til å holde meg selv kraftfull og heil.
og til å transformere meg,trene lyskroppen.
sjamanåndene leder meg dit kraften er.
vennlig hilsen Teleterkji på jæren.

GjenopprettetMedlem
Hei audkk!
Jeg er selv ny på "sjamanismens vei", men opplever at jeg har iboende opplevelser fra langt tilbake som stemmer godt overens med det som beskrives som sjamaerfaringer: feks å drømme våken, være i ett med alt som er i øyeblikket.
Min første trommereise var for ca 3,5 år siden. Da visste jeg ingenting om hvordan dette "skulle være" - men opplevde at kroppen min feks kunne puste under vann, hente visdom og svar fra kranier av dyr som lå ute på vidda, fly høyt og se alt ovenfra. Et helt nytt og klart perspektiv.
Alt dette tar jeg stadig med meg inn i hverdagen. Ettersom tida går, og "sjamanismen" bare kommer tettere på meg har jeg forstått at alle erfaringer kan brukes. Helt konkret kan jeg hente kraft fra de indre erfaringene og bruke det i det ytre- forhold til andre mennesker, situasjoner der jeg trenger mot/ støtte for å komme videre osv.
Det beste jeg kan råde deg til er å lytte til det du allerede "vet", det som ligger i deg og som bare venter på at du oppsøker det med din oppmerksomhet og nysgjerrighet. Som Ailo sa til meg: "Vi har alt her inne!"
Jeg ser av bildet ditt at du er same. Så du har en Stor tradisjon å ta av! God reise!! Og fortell gjerne hva du finner på veien.
Alt godt til deg fra Mira.