Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>Å ri kjepphester er en kjent sak; ordspråkene er overlevere gjennom generasjoner - kjerringsråd florerer blant folk flest . Men hva innenfor sjamanismen - har vi noen kjepphester der også? Har vi noen uttrykk som vi gjentar så ofte at de blir sannheter? Her om dagen fikk jeg kommentar fra min datter - Hvorfor gjentar du til det kjedsommelige uttrykket: "alt er som det skal være? ".
Er det flere som har noen faste uttrykk som brukes så ofte, at setningen kommer automatisk?
På sjokk-terapi-kurset med IngeLise, ba hun oss være obs på om vi har laget oss noen beslutninger, som kan være til hinder for å løse opp og gå videre i prosessene. Kan det være slik at vi lager oss affirmasjoner, som vi ikke er tjent med også? Hvilke kjepphester rir vi?
moskus</t>
SEO Crawler
<t>Du stiller et godt spørsmål, som jeg ikke kan besvare men tar med meg videre
Men jeg fikk en assosiasjon, leste ordet svært billedlig....
jeg assosierte "seid", en forbløffende kraftfull måte å reise på
(Så kan man lure om disse to tingene har noe som helst med hverandre å gjøre)</t>
GjenopprettetMedlem
<t>apropos kjepphester -
en kjepp er av tre - ikke sant?
Da jeg hentet verktøyene mine i Skattkammeret, lurte jeg på hvordan jeg skulle bruke TRESKOEN. Nå har jeg funnet svaret (tror jeg): jeg skal ut å reise i den - på elva, selvfølgelig - flyte medstrøms uten årer, til toner fra:
Du og jeg og vi to, seila i en tresko......
tresko'n vælva - du og je i ælva.......
moskus :badgrin:</t>