Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>For noen dager siden var jeg med på en trommesirkel som ikke gikk helt etter planen. Det føltes som om det var forstyrrende elementer tilstede og selve trommereisen var som om man gikk i sirrup. Det ble bare et virrvar av tuneller som ikke ledet noen steder og jeg følte at utbytte av trommereisen var heller mager.

Dagen etter følte jeg meg totalt tappet for all kraft og dagen etter der det samme. Jeg er en fersking innenfor feltet sjamanisme og trenger råd og veiledning. Derfor spør jeg her på forumet om noen har teknikker for å hente seg inn etter slike erfaringer.

Jørn</t>
GjenopprettetMedlem
Hei Frost

Mitt råd til deg er at du tar deg en ny reise innover på egen hånd

ved hjelp av egen tromme,eller med en tromme cd.

Be trommens ånd om å hjelpe deg å finne kraft.

Lytt nøye til trommeslagene,og reis inn i deg selv.

Av å til står man opp av senga om morgenen med feil fot,

Da kan det ofte hjelpe å legge seg ner litt igjen,og la den gode ånden komme på plass.

Håper svaret ikke kommer for sent,nå da.

Lykke til videre.

GjenopprettetMedlem
<t>Vel om du får en slik opplevelse igjen kan du prøve å forestille dæ at du puste inn lys ifra toppen ta hode og la det renne gjennom dæ helt ned og ut, rense kropp for tong energi.

ellers hente æ energi ifra natur slik,

æ sett mæ foran ett stykke natur, det kan vær en fjellkjede, et tre eller en blomst busk.

og har i tankan å få energi ifra naturen, æ puste inn det æ ser på og sende/føle kjærlighet/godhet tebake.

setta slik en liten stund te du kjenne dæ fylt opp :wub:

lykke te</t>
GjenopprettetMedlem
Hei og takk for alle svar.

Dette vil jeg jo følge opp med en gang. Angående å ta inn energi på toppen av hodet er dette en teknikk jeg har brukt i mange år. Inkaene benyttet dette under meditasjon hvor de tok lett og hvit energi inn på toppen av hodet og pumpet svart og tung energi ut av maven.

Takk for alle tips.

Jørn

"nyjord":
Vel om du får en slik opplevelse igjen kan du prøve å forestille dæ at du puste inn lys ifra toppen ta hode og la det renne gjennom dæ helt ned og ut, rense kropp for tong energi.

ellers hente æ energi ifra natur slik,

æ sett mæ foran ett stykke natur, det kan vær en fjellkjede, et tre eller en blomst busk.

og har i tankan å få energi ifra naturen, æ puste inn det æ ser på og sende/føle kjærlighet/godhet tebake.

setta slik en liten stund te du kjenne dæ fylt opp :wub:

lykke te
GjenopprettetMedlem
"Frost":
For noen dager siden var jeg med på en trommesirkel som ikke gikk helt etter planen. Det føltes som om det var forstyrrende elementer tilstede og selve trommereisen var som om man gikk i sirrup.

Jørn

Har ingen råd for energiinnhenting, men eg trur ei vellukka trommereise har mykje å gjere med

måten trommingen vert framført på.

Den rytmen/utviklingen/temperamentet i rytme som passer ein person, passer kanskje ikkje deg?
GjenopprettetMedlem
Hei Tribe

Dette har jeg også lurt en del på. De to siste gangene jeg har latt denne personen styre tromma har jeg ikke fått noe særlig ut av trommingen. Derimot har jeg de siste ukene foretatt tromming alene og det har fungert greit. Har benyttet en del av de rådene jeg har fått her inne og de passer for meg veldig bra i og med at dette er teknikker jeg er nogenlunde kjent med fra før. Mitt store problem nå er hvordan jeg skal få sagt ifra til denne personen om at vi går i forskjellig frekvens uten å såre hans stolthet. Han legger mye arbeid i forberedelser til hver tromming og han gjør det med så stor iver at jeg blir rørt, men si ifra må jeg på en eller annen måte.

Takk for at du skrev dette til meg.

Jørn

Har ingen råd for energiinnhenting, men eg trur ei vellukka trommereise har mykje å gjere med

Den rytmen/utviklingen/temperamentet i rytme som passer ein person, passer kanskje ikkje deg? [/quote]
GjenopprettetMedlem
Hei Tribe

Dette har jeg også lurt en del på. De to siste gangene jeg har latt denne personen styre tromma har jeg ikke fått noe særlig ut av trommingen. Derimot har jeg de siste ukene foretatt tromming alene og det har fungert greit. Har benyttet en del av de rådene jeg har fått her inne og de passer for meg veldig bra i og med at dette er teknikker jeg er nogenlunde kjent med fra før. Mitt store problem nå er hvordan jeg skal få sagt ifra til denne personen om at vi går i forskjellig frekvens uten å såre hans stolthet. Han legger mye arbeid i forberedelser til hver tromming og han gjør det med så stor iver at jeg blir rørt, men si ifra må jeg på en eller annen måte.

Takk for at du skrev dette til meg.

Jørn

Den rytmen/utviklingen/temperamentet i rytme som passer ein person, passer kanskje ikkje deg? [/quote]
GjenopprettetMedlem
<t>Nei, sei det....?

Er han så stolt?

Monotomi eller kakafoni, temperament eller rutine, alt vil ta deg ein stad og stundom treng ein alt.

Rytme og frekvens må finne resonans hos våre hjelparar, kraftdyr, og forfedrar.

Ja, jamvel demonane våre..

Eg meiner desse er ein del av temperamentet vårt..

Kva dette kan vere betinga av, kan vel avhenge av fleire ting som kultur, det nedfelte minnet,

fysisk tilstand, omgivelsar......

Ein dreg på reise, men kan også få besøk.

Nokon seier å få besøk ikkje er sjamanisme, men det heng eg meg ikkje opp i .

Artigt ville det vore å høyrt kva andre her meiner om dette.</t>
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Nei, sei det....?

Er han så stolt?

Monotomi eller kakafoni, temperament eller rutine, alt vil ta deg ein stad og stundom treng ein alt.

Rytme og frekvens må finne resonans hos våre hjelparar, kraftdyr, og forfedrar.

Ja, jamvel demonane våre..

Eg meiner desse er ein del av temperamentet vårt..

Kva dette kan vere betinga av, kan vel avhenge av fleire ting som kultur, det nedfelte minnet,

fysisk tilstand, omgivelsar......

Ein dreg på reise, men kan også få besøk.

Nokon seier å få besøk ikkje er sjamanisme, men det heng eg meg ikkje opp i .

Artigt ville det vore å høyrt kva andre her meiner om dette.

Du har store tanker og mye vett. Jeg liker de tanker du skriver om her. La oss diskutere dette for dette er også tanker jeg sitter inne med. Jeg har tidligere vært innom andre tradisjoner hvor dette temaet har vært en del av praksisen. En stund valgte jeg å ikke tro på noe av dette, men det ble bare et tom rom som jeg ikke klarte å fylle med noen ting. Føler nå at stunden er inne til å diskutere temaer som dette. Kan det være at noen besøker oss?