Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvorfor er det slik at, Jesus ble korsfestet, profeter blir forfulgt, hellige blir drept, spred løgn om, det er vel mange historier om de gode av de gode har fått det tøft, og blitt satt ut av spill.
Hvorfor blir de beste helsekostprodukter fjernet fra hyllene, hvorfor slipper ikke alle de mange fenomenale forsjellige terapi former inn i helsevesenet. Hvorfor var det ingen ”astronomer” som ikke ville se inn i Galileis stjerne kikkert, på Galileis tid, å konstatere at det var flere en 7 planeter i vårt solsystem.
Ja jeg vet at alt dette er i rask endring, før ble hekser brent, nå så får dem kanskje bare en negativ omtale i media, og at vi må passe oss for et eller annet urteprodukt eller terapiform.
Men det som jeg tenker på her er hvorfor tror dere det skjer?. Og hva tror dere? er det en form for sammenheng med de forsjellige ting som jeg nevner her.
Anonymous
vell, det er folk som på død og liv vil holde det allerede etablerte ved like, også er det folk som på død og liv vil inføre nye (eller egentlig gamle) ting hele tiden. jeg er av den holdning at vi har godt av å utvikle oss, og da trenger vi begge deler, men kansje litt mer nye ting en tradisjon ? =P man må ihvertfall være åpen for det. når statskirken er etablert, så syns de det er lite heldig med andre tros rettninger som ofte har litt mer konkrete virkninger for den generelle utøver, som for eksempel heksekunst og sjamanisme. og de vil da brenne dem, gi negativ omtale i media, osv. alt etter som tidenes gang.

nå har jeg erfart at om du tolker bibelen på riktig måte så blir du faktisk et like bra menneske som en hvilken som helst budhist eller sjaman. uheldighvis er det veldig få som egentlig er kristne. ikke det at jeg syntes vi burde ha en verdensrelgion i det heletatt, men når vi først har det og den skal være kristendom, så hadde både vi og moder jord tjent godt på at disse menneskene var ordentlige kristne, som verdsetter naturen, har et personlig forhold med gud og har et helt åpent syn på andre praksiser. da ville det ikke tatt lang tid før det sluttet å være en statskirke og sånt tull.
GjenopprettetMedlem
..kan det være angsten for å se hvor vakker en selv er?

Denne setningen er fritt hentet fra en tale N. Mandela har holdt. Det er ikke Nelson Mandela men Marianne Williamson som har skrevet denne setning,

På min vei i livet har jeg støtt på mennesker, dyr og vesener i mange former og med ulike uttrykk.
Min opplevelse er at frykt og angst speiler uvitenhet, angsten for ikke å være god nok, angsten
for ikke å føle seg verdig å få gå inn i lyset når en dør.., for å nevne noen.
Angrep er ofte det beste forsvar.
Jeg har vært i ubehagelige og smertefulle situasjoner flere ganger  :icon_redface:, jeg lærer å speile meg og forstå
hvordan å vende det andre kinnet til.
Å prøve å forstå hvorfor det er slik, er som å slå hodet i veggen om og om igjen  :exclaim:

Til slutt finner jeg meg i å leve for nuet, her er det godt, her finnes jeg i guddommelig harmoni,
det er mitt valg. :wub:
GjenopprettetMedlem
Vel talt, mammut.
Ved å ikke la oss styre av angst og mennesker/systemer som søker makt gjennom angsskapende virkemidler, frigjør vi oss fra dette og de vil miste sin innflytelse over jorda.
Vi er gode nok, vi trenger verken innvielser eller nye systemer som skal bestemme hvilken grad av verdighet vi skal få lov til å oppnå. Viktig å frigjøre seg fra illusjonens mestere ...

hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
"mammut":

Denne setningen er fritt hentet fra en tale N. Mandela har holdt.

Det hele er samme vandrehistorien som jeg har prøvd å rette opp en rekke ganger. Det er ikke av Nelson Mandela! Se:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 8#msg36498

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 3#msg36493
GjenopprettetMedlem
Redselen for det ukjente er altoverskyggende for mange mennesker, dessverre.

Men det er lys i enden av tunnelen.
For noen år siden fikk vi vår første statsstøttede heks her i landet :) Er ikke værst det.
Og selv er jeg så heldig at jeg for det meste møter velvilje blant de jeg treffer.
Om vi selv våger å være åpne tror jeg det vil bli flere som tør å åpne seg for det "farlige" ukjente,
de må bare få se at vi som allerede er åpne for det er vanlige mennesker, med normale liv.
Ehh, vel nesten normale liv da :)