Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem

Noen her inne som vet hvor man kan få tak i Ørnefjær ? Jeg fikk i et syn vite at det var viktig for meg....at jeg skal bruke dette som et redskap når jeg skal spre røyen ved ritualer, og ved renselse. I forbindelse med å spre røyken ved ildsted. Og den skal også brukes ved å pynte meg når jeg utfører ritualer, danser osv.
Så hvis noen her ute vet hvor man kan få tak i dette så hadde jeg vært meget glad for hjelpen.

GjenopprettetMedlem
Hva med å begynne med å sende ut et ønske i universet og se hva som kommer til deg?
Lykke til

Elin
GjenopprettetMedlem
Det er sikkert mange meninger om ørnefjær og dette er min: En ørnefjær kan ikke kjøpes, den kan ikke selges da mister den sin kraft. Den kan kun gies til deg. Og om noen gjør det, om en ærnefjær kommer din vei er det en av de største æresbevisninger du kan få.
GjenopprettetMedlem
De ørnefjærene som er kommet i min vei har jeg da funnet ute i naturen. Er ikke det et naturlig sted å lete?
GjenopprettetMedlem
"WhiteOwl":
De ørnefjærene som er kommet i min vei har jeg da funnet ute i naturen. Er ikke det et naturlig sted å lete?
Yepp!
Men her på østlandet er det i hvertfall ikke lett å finne dem i all vegetasjonen..
Nutch/CVS [Bot]
Da vi gikk gjennom Langdalen og videre til Anjavassjavri (på Indre Troms) i fjor var det der et reinkadaver og ved siden av lå en pen ørnefjær. Jeg holdt den i hånden hele resten av turen (8 dager) og nå er fjæren blitt en forbindelse til den dalen jeg fant den.
Lykke til!
SEO Crawler
hvis en vet av et reir kan man respektfult nærme seg (hvis en har meditert på saken, og finner at det er ok.... første bud er jo selvfølgelig at en ikke ødelegger for ørna, skremmer den vekk etc...)
jeg kjenner til et sted (og det forblir hemmelig) hvor ørna har reir i et tre. hvert andre eller 3.år (foreløpig kun to ganger) ror jeg over dit, og beveger meg forsiktig rundt under treet. da finner jeg gjerne fjær. ørneparet der har ny avlegger hvert år.
før jeg drar dit, tenker jeg litt over det hele. en vil ikke være respektløs eller egoistisk. begge gangene jeg har vært der, har jeg småsunget for meg selv, på en måte som har føltes ... rett. og som har føltes som om det kunne "berolige" ørnene om min hensikt. jeg vil ikke skremme dem vekk fra reiret, og ei heller få klørne deres i nakken.
jeg synes det hele er svært vakkert. om jeg finner fjær er av mindre betydning, den sjelstilstanden dette setter meg i er veldig god...
første gang jeg gjorde denne ekskursjonen, drømte jeg en sterk drøm om en hvit ørn den påfølgende natten.
den stod på veien like ved kirken det lille stedet hvor jeg vokste opp. det er en bakke med en sving og min gamle skolevei. biler kom, noen kjørte fort, og ved en anledning greide ikke ørna å lette. den ene store hvite vingen falt av, som følge av påkjørsel, og jeg og min søster styrtet frem. mens vi tok vingen med oss, vokste det ut en ny på ørna som var truffet. den var like fin.
dette var en vakker og sterk drøm, med klare symboler. men jeg må innrømme at jeg har aldri virkelig skjønt den, dvs ikke gjennom ord. gjennom mening og følelse skjønner jeg den , tror jeg....
å finne en fjær ute i naturen, ved ren flaks, vil jeg anse som en stor velsignelse.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
"WhiteOwl":
Yepp!
Men her på østlandet er det i hvertfall ikke lett å finne dem i all vegetasjonen..
Jeg er fra østlandet jeg også så det å finne en ørnefjær er som å lete etter nåla i ei høystake...... hilsen nutta
GjenopprettetMedlem
Kanskje man kunne anbefale en ferie i nord?
Nåja, er det ørenfjær du skal ha, så får du nok ørnefjær, tenker jeg.
Kanskje jeg må gå ut å lete sjøl... Skjønt det er ikke akkurat ørneland her heller. Men været er godt, så en spasertur kunne gjøre seg!

GjenopprettetMedlem
Den berettelsen ovan om reiret och drömmen ... er ... magisk
GjenopprettetMedlem
Noen ganger kan hjelpen komme fra uventet hold.... Er det mulig å finne ting man søker, under feks. en trommereise? For så og motta gaven senere?
GjenopprettetMedlem
Ja - Er man ufaglært så spør man om så mangt

....Jeg fant fjæren

GjenopprettetMedlem
Det ble hevdet at; finne 1 ørnefjær var som et mirakel.
Jeg fikk et spark bak, hadde tenkt å se etter fjær til forskjellige halvferdige prosjekter.
Jeg vet hvor noen Havørner sover og steller seg, ser dem også når de jakter.
Da jeg gikk, kom det vers.. I ca. 8 timer på kryss og tvers...
Her er resultatet av denne mirakuløse dagen:
Måkeskrik
Stille vind stille
fløy høyt
fjær
stillhet
bryter
forvillet vann trillet
høy støy
Ærfugl
frister
flyter
Det renner blod
ørneklo
fastlåst
i nakken stod
Raster ved hav
tanker
banker
et kav
svar i sammenheng
Hvem var
Hva var
Hvor var
Hvorfor
Mellom små stein vokser siv
forunderlig formål gir liv
ber mer
ser
ler
I sivet henger det fjær
sammen henger de dær
sammen henger de
symboler
døden
og
livet
Jonatans brødre døde
tjente sine liv som føde
Strandsonen ligger øde
rester av kamp
der de levde og døde
Vel hjemme la jeg fjær utover bord, teller de, lette etter ord..
Hvordan kan jeg beskrive... Følelser, vibrasjoner, visjoner
Med stort og smått teller jeg mer enn 60 ørnefjær, den største var på hele 57cm.
Det vil være meg en glede og dele denne gaven med hun som sparket meg bak...
Min veileder får pynt til tromme og mer. Jeg bare lever, føler ekte glede og ler.
Ydmyk takk
Anonymous
Utrolig vakkert!
En glede å dele din glede.

Nutch/CVS [Bot]
Så flott! Diktet og det å dele.
GjenopprettetMedlem
Jeg likte diktet ditt. Var i Lofoten i sommer og opplevde ørna på nært hold. Den svevde over huset jeg skulle bo i, akkurat da jeg steig ut av bilen på tunet. Låg og fløyt i lufta , lenge. Sterkt øyeblikk. Seinere såg jeg at den samme ørna stjal måke egg ( eller var det unger?) og tre måker prøvde å gå til motangrep. Naturen er nådeløs, og det handler jo bare om å få ett måltid mat!!!! Jeg fannt noen ørnefjær i fjæra, og ble kjempeglad for det. To store og noen små dunete. En var helt fersk, den lukta så sterkt at jeg måtte sette den på gangen første natta. La de forsiktig under puta og drømte vanvittig sterke og opplysende drømmer. Sitter å ser på ørnefjæra nå, kanskje legger jeg en under puta. Natta!!!!
GjenopprettetMedlem
Takk Edda
Sikkert en fin opplevelse, jeg synes det er svært fasinerende å iakta disse storslåtte fuglene. Jeg har forsøkt å ta bilder av de uten helt å lykkes... men her er vel noe av det optimale jeg kan forvente meg med et lommekamera

Anonymous
Uten helt å lykkes?? Jammen dette var da et flott bilde du tok der, nyyyydelig.
GjenopprettetMedlem
Har noen ørnefjær!

Anonymous
Kom over en nettbutikk som selger ørnefjær (håndmalte). Butikken heter Kalimera (
www.kalimera.no).
GjenopprettetMedlem
Har umalte ørnefjær

Anonymous
Flott!

Selger du, eller...?
GjenopprettetMedlem
En ørnefjær kan du vell få,har sendt deg en personlig melding

Anonymous
Oi, du er snill!

Tusen takk for det! skal ta kontakt...

GjenopprettetMedlem