Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kjærlighet? ka e kjerlighet, kjærlighet til en enkelt personer kun et egoistisk ønske fra meg selv? hvorfor vil æ  leve med et annet meneske? e det mine følelsa æ plukker opp eller er det den andres savn eller mangel på kjærlighet?
ellere det kun et ønske om å dekke den andres fraverende kjærlighet?
hvordan opplever dere dette?
eller e det ikke no tema?
mye snakk om universell kjærlighet og ubetinget kjærlighet til alle,
men der e jo noen som e mer spesiell en andre i og med at vi velger å leve med noen?

der må jo være masse tanker rundt dette, æ vil gjerne høre.. :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
Tror kjærlighet er både ord og gjerninger. Kjærlighet kan  ikke eies eller den eier intet.. Det finnes mange  slags kjærlighet: mor og barn kjærlighet, mann og kvinne kjærlighet, lidenskap,og også  uendelig smerte... egentlig  er kjærlighet meget vanskelig  å forklare. Den er bare der, fordi vi  er skapt til å ha et følelsesliv.... :wub: Men uansett: elsk og bli elsket, det gir livet eliksir....gi deg hen uten å spørre  så mye... :)

mvh sandra
GjenopprettetMedlem
Kjærlighet det som kommer
direkte fra integriteten,
fra den du egentlig er
Anonymous
Kjærligheten gir alt og tar alt. Den eneste måten å finne ut av det på er å erfare den, gå for det. Den beste måten å bli kjent med seg selv på, på godt og vondt. Hvis du vil.
Anonymous
Noe som alltid er der og som man åpner opp for, noen ganger sterkt og andre ganger litt.  Jonas Gardell sa en gang at, når vi er forelsket i noen, ser vi kanskje
personen slik personen egentlig bør sees, og det synes jeg er en veldig bra setning  :wub:
Og kanskje minner en annen deg på noe fint som er der, og kanskje hvordan vi bør se oss selv.
Vi trenger kanskje fysisk kjærlighet for ikke å føle oss alene i denne fysiske verden. Den universelle kjærligheten bor inni oss alle, men hvorfor er det lettere å forelske seg i tre enn i en rotte tro?
GjenopprettetMedlem
Mye fine ord og tanker her, takker og bukker og ser at æ e ikke aleina om å lure på det tema  :)
der e bare å komme med mer hvis der e noen som har...
GjenopprettetMedlem
Kjærlighet og behov står langt fra det samme for min del. Det å trenge" er et behov, et behov er for meg ikke kjærlighet. Jeg har nettop erfart dette, på godt og vondt. Begge deler.
Kjærlighet er en ren energi, noe som deles mellom to mennesker, 100% tilstedeværelse, å være ett med alt som er. Vi ble forvandlet til ren energi. Jeg gråt fordi det var så vakkert å rent. At det finnes inni meg :P
Kjærlighet som beskrevet her har jeg bare opplevd med med ham. Kansje det finnes flere, hvem vet, men jeg nærmer meg de 30, og har ikke erfart noe lignende før.
En annen sannhet for meg, er at det er viktig å være tro mot seg selv. er du ikke glad i deg selv, og ser deg selv med alt du er-Hvordan kan du da se en annen person for det han virkelig er?  :w00t:

Ordtaket "Kjærlighet er å sette fri", stemmer godt inni meg. Jeg slipper denne mannen som har vært min følgesvenn over flere år, og jeg slipper meg selv fri med. Kjærlighet til meg selv kommer i min første rekke nå.

Veien starter alltid i meg, har jeg endelig skjønt.Har jeg det godt og er tilfreds i meg selv, da kan jeg gjøre andre godt, og bringe kjærlighet. Det er en fantatisk følelse: Å være glad i og elske meg selv:)

Vi er født inn i denne verden alene, og vi dør alene. Men jeg er ikke alene, fordi jeg har en kjærlighetshistorie og tosomhet med meg selv. Sammen med meg skal jeg alltid gå:)  :wub:

Maanesol :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Så nydelig, Maanesol  :wub:

Takk for at du deler :biggrin:
Francis [Bot]
Kjærlighet er strekt og uendelig. Den bare er der. Den er en del av oss alle... vi har alle et medfødt behov for å oppleve kjærlighet og kunne gi kjærlighet. Kjærlighet er viktig for at vi skal overleve, være hele og utvikle oss.

Bibelen sier mye fint om kjærlighet:

Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate din fiende.
Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere,og be for dem som krenker dere og forfølger dere.

Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.
Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten.
Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Kjærligheten tar aldri slutt.

:wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
Det er ofte slik at når man lengter etter kjærlighet får man i den"alternative verden" bare svar som omhandler guddommelig og universell kjærlighet. Men så hjelper det ikke på den ensomheten og tomheten man føler. Mange lengter etter prinsen på den hvite hesten som skal hjelpe - og som aldri kommer. Jeg tror det er viktigst å begynne med seg selv. Du kan ikke gi noe du ikke har, så da må det på plass først. Da er man i stand til å møte den andre på en mer balansert måte.

Det sies også at kjærlighet er det motsatte av frykt - ikke hat. Fjerner man frykten, så ER kjærligheten der. Det er kanskje ikke noe man trenger å lære lære seg en gang. Så da blir min konklusjon, jobb med egenkjærlighet og frykmønstre.

Mvh Stridshjelp
Francis [Bot]
Når du finner kjærligheten i deg selv finner du også kjærligheten i andre...

Kjærligheten handler ikke bare om å elske en annen/bli elsket, men også å kunne godta seg selv og andre for den vi er og ikke slik vi ønsker at vi selv/andre skal være.