Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg prøver å meditere, men ser bare svart, svart og atter svart.
Jeg ser skygger i det svarte, ansikter av både dyr og mennesker.
De viser seg i forskjellige profiler, i en anelse lysere eller i gråtoner.
Tror det kan kalles som negativ film.
I dag så jeg de som sorte skygger med en lys gul aura rundt seg.
De er med meg i tunnelen. Jeg prøver å følge med, men greier ikke fokusere,
greier ikke å følge det pytte lille lysglimtet foran der.

Ellers i hverdagen kjenner jeg dem, som en behagelig, sval
og kjølende energi rundt meg, spesielt nede ved beina mine.
Noen ganger opplever jeg en intens varme midt under fotsålene.
Noen ganger ser jeg energier i luften, som om jeg ser elektrisk spenning
Hvit, rødt , blått og gult.

Her om dagen...(må også fortelle det)....opplevde jeg noe fint.
La meg nedpå litt og sovnet. våknet en stund senere av at noen,
hmmmm, det var som om noen tok begge hender ytterst på madrassen min,
ved siden av meg, og mildt trykket den ned, flere ganger etterhverandre.
Jeg trodde det var kattene mine, men jeg hadde jo lukket døra.
Så sovnet jeg igjen, å det samme skjedde.....Noen gynget på madrassen så jeg skulle våkne.
Da jeg kom ut i stua, hadde jeg glemt å blåse ut et stearinlys, noe jeg aldri pleier.
Så takk for at jeg ble vekka... :wub:

Jeg føler at jeg er totalt stagnert....men samtidig skjer det nye og små forandringer rundt meg.
Men hvorfor når jeg ikke frem? Hvorfor ser jeg bare svart?
Har jeg stengt meg helt?......
GjenopprettetMedlem
Dine hjelpere er der,men du konsentrerer deg for mye på å se dem.La tingene komme av seg selv.Slapp av! :wub:
GjenopprettetMedlem
Hvorfor sier du at du ikke ser noen ting?? For meg virker det som du både ser og oppfatter masse!! Om du ikke akkurat får inn klokkeklare bilder, som på tv, er alt du føler og fornemmer, aner og skimter, viktige spor på din vei videre. Ofte kan det å fokusere inn på ørsmå detaljer eller hendelser eller følelser, vise deg skjulte, kostbare gaver fra ditt underbevisste.

Lykke til  :wub:
GjenopprettetMedlem
Støtter meg til ørnen..
Om du anstrenger deg for mye så vil det låse seg..
Men fortsett ikke gi opp men heller ikke ha for store forventninger..

Forventninger skaper skuffelser..

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
:icon_redface:........ :innocent2:

Der ga dere meg noe å tenke på ja.......

Takk :wub:
GjenopprettetMedlem
Bare la tankene flyte,slapp av og la det komme det som kommer.Skjer det ikke noe,så vent,slapp så av ihelle kroppen,ikke tenk på noe ,det som er meningen at du skal se,kommer. :P
Anonymous
Unnskyld, men er det ikke nettopp det du -skal- oppleve?

Om du ser noe betyr det at du lar deg svinge med av en tanke, og det er nettopp det meditasjon hjelper deg å unngå. Det er -meningen- at det skal være helt svart, tomt og stille. Det er det som -er- meditasjon.

Om du vil se noe du ikke har sett før, tørr jeg foreslå den røde fluesoppen eller flein? I tørket form, selvsagt. Hold deg på 5 tørkede gram, ikke mindre og ikke mer, så skal du fort merke at du ser noe.

MB: Det er nettopp meditasjonsøvelser på å fokusere på det svarte og tomme man TRENGER for å ta slike stoffer, visst ikke er det lett for å henge seg opp i tanker, og siden hjernen operer 100 ganger (100, ja, om ikke mer) fortere på disse stoffene kan det fort bli stressende. Du vil heller ikke få en ut-av-kroppen opplevelse.

Det er ikke meningen at man skal se noe i meditasjon, det ingen som gjør det. Du kan kjøre EN avslappet tanke hvor du ser deg selv i skyene, eller stiger opp mot himmelen i en heis og ser for deg forskjellige farger, ser for deg at du innhalerer en sunn frisk farge du liker, og puster ut en "brukt" farge som svart eller grått. Når du endelig er på toppen, se for deg en sky hvor du går i land.
På denne skyen ser du et lite koselig hus hvor døren er låst, dette er et hus som bare DU kan gå inn i. Ved siden av døren står det en kiste. Tenk på alle personene og alt annet som noen gang har gjort deg vondt, og se for deg at legger disse personene/tingene i kista - Du slipper ikke inn før dette er gjort.

Når du endelig er inne, innred det lille rommet som du selv vil.
Her kan du tilbringe meditasjonstimene dine i fred og ro, hvor ingen vil forstyrre deg (pass på at du ikke blir forstyrret i virkeligheten når du holder på med denne øvelsen) og du kan jobbe med deg selv som du vil.

Jeg vet det er mer til denne øvelsen, men jeg husker ikke helt hva det var. Et stykke på vei er du hvertfall.

Kos deg.
GjenopprettetMedlem
"madsoh":

Det er ikke meningen at man skal se noe i meditasjon, det ingen som gjør det.

...hmm...trodde det var mange måter å meditere på jeg. Noen ganger ser jeg ikke noe fordi jeg ikke vil se noe. Andre ganger mediterer jeg over en problematikk jeg vil løse, andre ganger...etc etc...vel slik jeg ser det er det ingen fasit på dette området...er det det da ?  :icon_rolleyes:
Anonymous
Nei, det er vel egentlig ikke det.
Men det er som oftest denne form for meditasjon folk som lærer vekk prøver å forklare. Deep inner silence, inner peace osv. Tankene skyter ikke bare opp i hodet lengre, du er mer i kontroll siden du har lært å fokusere på stillheten og sikkert det som mange også vil karaktisere som "svart".

Det er hvertfall det Jeg har fått inntrykk av, hvor de siste videoene jeg har fulgt med Eckhart Tolle gir en temmelig klar forklaring på at det er nettopp dette mange mennesker prøver å oppnå. Total stillhet uten avbrytelser av tanker. Dette hjelper også i det hverdagslige livet, spesielt for folk som kanskje er deprimert eller bare føler seg nedfor litt for ofte, de henter inn negative tanker uten å egentlig kunne kontrollere det.

Menmen, dette er nå hvertfall -en- av metodene som blir brukt. :)
GjenopprettetMedlem
Hei Madosh!... :)

Tusen takk for svar!......

Om du ser noe betyr det at du lar deg svinge med av en tanke, og det er nettopp det meditasjon hjelper deg å unngå. Det er -meningen- at det skal være helt svart, tomt og stille. Det er det som -er- meditasjon.

Om du vil se noe du ikke har sett før, tørr jeg foreslå den røde fluesoppen eller flein? I tørket form, selvsagt. Hold deg på 5 tørkede gram, ikke mindre og ikke mer, så skal du fort merke at du ser noe.

MB: Det er nettopp meditasjonsøvelser på å fokusere på det svarte og tomme man TRENGER for å ta slike stoffer, visst ikke er det lett for å henge seg opp i tanker, og siden hjernen operer 100 ganger (100, ja, om ikke mer) fortere på disse stoffene kan det fort bli stressende. Du vil heller ikke få en ut-av-kroppen opplevelse.

Jeg har aldri greid å la være å se noe. Eller fra da jeg begynte å se noe. Jeg trenger ikke alltid å meditere. Jeg kan bare lukke øynene, å der foregår det ting i skyggene, i mørten.
Når jeg begynte å meditere, så klarte jeg å rense hodet for tanker, å hadde for meg dette du sier, se for seg ting, altså visualisere. Men det skjedde alltid noe helt annet. Kan vel si det sånn, jeg bestemte filmen, men noen byttet ut filmen, å viste meg noe helt anna :lol:

Å innta stoffer for å se noe jeg ikke har sett før, er helt feil for meg. I mitt tilfelle kunne det aldri falle meg inn å gjøre. Jeg er så opptatt av, at det jeg ser skal selvoppleves, å ikke fremkalles. Da tror jeg ikke helt på det. At det jeg får se, er det som jeg skal få se der og da, at jeg ikke er klar for å se noe annet ennå. Dessuten er jeg totalt motstander av alt som har med stoff å gjøre. Aner ikke om flein eller rød fluesopp er blant de farlige stoffene jeg mener, men har sett altfor mange gå dukken, pga stoff.

Det er ikke meningen at man skal se noe i meditasjon, det ingen som gjør det. Du kan kjøre EN avslappet tanke hvor du ser deg selv i skyene, eller stiger opp mot himmelen i en heis og ser for deg forskjellige farger, ser for deg at du innhalerer en sunn frisk farge du liker, og puster ut en "brukt" farge som svart eller grått. Når du endelig er på toppen, se for deg en sky hvor du går i land.
På denne skyen ser du et lite koselig hus hvor døren er låst, dette er et hus som bare DU kan gå inn i. Ved siden av døren står det en kiste. Tenk på alle personene og alt annet som noen gang har gjort deg vondt, og se for deg at legger disse personene/tingene i kista - Du slipper ikke inn før dette er gjort.

Når du endelig er inne, innred det lille rommet som du selv vil.
Her kan du tilbringe meditasjonstimene dine i fred og ro, hvor ingen vil forstyrre deg (pass på at du ikke blir forstyrret i virkeligheten når du holder på med denne øvelsen) og du kan jobbe med deg selv som du vil.

Jeg trodde heller ikke det var meningen, at man skulle se eller oppleve ting under meditasjon, som jeg nevnte over her. En kamerat av meg lurte på om vi skulle meditere sammen, i førsten da jeg startet med det. Jeg sa ja, mot at han var våken da jeg mediterte. Fordi jeg opplevde ting, som var litt skremmende for meg, siden jeg ikke visste hva det var. Han syns det var uforståelig, fordi meditasjon var jo for å roe ned, å ikke farte i full fres av gårde, hit og dit.

En flott visualisjon du hadde på den med å stige opp i skyene. Jeg har prøvd å visualisere noe alla, men noen kommer meg alltid i forkjøpet. Så da får jeg ta det som det kommer.

En stund etter at jeg la inn dette innlegget, prøvde jeg å gjøre som de råd jeg fikk over her. Å fant ut at de hadde rett :o  :innocent2: jeg var så oppsatt på å se klare bilder, at jeg ikke fikk med meg det som var i skyggene.

Å resultatet kan man lese i innlegget mitt...."Jording".....En fantastisk opplevelse, fordi jeg faktisk for første gang blåste i om jeg så bilder eller ikke. Jeg så bilder gjennom følelser.

Men takk, nok en gang!  Håper du er forsiktig med bruken av disse stoffene, å heller prøver å se litt ekstra godt inn i det sorte du med.  :)
GjenopprettetMedlem
Egen opplevelse uten dop. :wub:
GjenopprettetMedlem
soppene våre er ikke dop
man kan ikke dope seg på sopper og bli dopet.
De vekker sannheten bak selvkontrollen
og der kommer åndeverden tilsyne.
Felinsopp og fuleusopp avbryter kontrollbehovet,det er da synene kommer.
Noen har seer evne og noen har ikke.
Men de som ikke har,kan oppøve den ved visualisering,tegning,maling,trommereiser.
GjenopprettetMedlem
Jeg applauderer ditt innlegg teleterkji :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

soppene våre er ikke dop
man kan ikke dope seg på sopper og bli dopet.
De vekker sannheten bak selvkontrollen
og der kommer åndeverden tilsyne.
Felinsopp og fuleusopp avbryter kontrollbehovet,det er da synene kommer.
Noen har seer evne og noen har ikke.
Men de som ikke har,kan oppøve den ved visualisering,tegning,maling,trommereiser.

Ok......Takk for info. Jeg har som sagt null peil på sopp.  :lol:

Men NÅ begynner jeg å se, måtte bare finne ut av noe........"fnis"......like opprømt som tenåring vette.  :redface: