Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Om de har våknet åndelig?
Har dere noen ganger merket et ekstra blikk, en følelse av forståelse, eller et lurt smil hos vilt fremmende på gata? I køen foran kassa i butikken? Osv.....?
Noen ganger lurer jeg på om vi merker det på hverandre uten å egentlig vite. Var på sykehuset her for en stund siden, å besøkte noen. Jeg gikk ut en liten tur, mens denne personen ble undersøkt, å så ei dame som satt på en krakk. En eldre dame. Vi fikk øyekontakt direkte. Aldri sett henne før. Hun tittet skrått på meg, å så smilte hun et luresmil, å fikk et glimt i øynene. Min respons på dette var merkelig. Jeg strålte opp i et skikkelig smil, vanligvis smiler jeg forsiktig tilbake, å viser sjelden hele tanngarden.
Funderte over dette her lenge. Senere på dagen møtte jeg henne igjen. Hun tittet på meg igjen, akkurat som da jeg så henne ute. Like lur.
Merket vi det på hverandre? Jeg fikk vertfall inntrykk at den dama visste noe mer enn bare hverdagslige ting. Å hvorfor fikk vi så direkte kontakt, uten å si noe? Ikke et ord ble utvekslet. Eller var det bare kjemien som stemte? Eller overreagerer jeg? Har opplevd det samme et par ganger tidligere også, men ikke slik som dette.
Noen erfaringer ute å går her?
GjenopprettetMedlem
Tja... ikke alltid like enkelt å si hva man egentlig merker, men jeg husker et møte med en dame for snart et år siden.
Jeg var sammen med en kompis på hyttetur og vi hadde det kjempekoselig, dette er en venn jeg snakker om alt mulig med. Han har bla. satt opp mitt fødselshoroskop og vi snakket ganske mye om meg denne kvelden/natten.
Jeg hadde den kvelden et slikt "oppvåkningsøyeblikk" som var såpass sterkt at jeg noterte ned tidspunktet.
Han hadde avtalt at han skulle stikke innom en veninne dagen etter, jeg hadde egentlig ikke spesielt lyst til å dra fordi at jeg slet noe vanvittig med indre konflikter men ble med for høflighets skyld.
Besøket ble alt annet en det jeg fryktet! Da hun åpnet døren fikk jeg en ro over meg som gjorde at jeg ble stående igjen på trappen et minutt eller to og bare kjenne etter - Lurte virkelig på hva i pokker skjedde akkurat da...
Vel inne gikk praten lett og hun fortalte at da hun hadde åpnet døren hadde hun en lignende følelse da hun så meg. hun sa sitat; Han der karen kommer jeg til å prate mye med. Dette var den første tanken som kom til meg og dette
må vi bare finne ut av.... Vi hadde absurd mange felles ineresseområder... Og da hun spådde med med tarot kort en stund senere satt jeg og kameraten min bare og nikket, smilte, så på hverandre tilstadighet - lure blikk... for vi fikk bekreftelser på nesten alt vi hadde snakket om kvelden før. ting som hadde ført til at jeg noterte tidspunktet....
GjenopprettetMedlem
Det vil komme frem under en samtale med personen,det er det jeg har erfart

GjenopprettetMedlem
Har dere lest "Den niende innsikten" av James Redfield?
En kan mene hva man vil om boka(sjøl synes jeg den er veldig bra, spesiellt kapittlene om den kritiske masse, det forlengede nået).
Han skriver endel om "de tilfeldige møtene" (som da ikke er tilfeldige)
GjenopprettetMedlem

En fin opplevelse du hadde der cenobit
Jeg har også oppdaget, Ørnen, at ofte kan det komme frem under samtaler.
Og Wolf....disse tilfeldige møtene, som da kanskje ikke er tilfeldig. Er ganske interessant. Men kan det også være slik at denne personen kan ha møtt meg før, uten at jeg husker det?
Det jeg egentlig er ute etter, er det ekstra lille blikket, du merker med en gang et slags bånd, en gjenskjennelsesfølelse, eller rett og slett aksept/forståelse hos noen du aldri har snakket med før. Noen du bare tilfeldigvis møter.
Å da mener ikke jeg disse blikka du får når du blir "sjekka opp"......eller når noen kanskje syns du er snål...
Det er den følelsen av at noen ser deg som du er i ditt indre, altså en spesiell øyekontakt. Å ikke den følelsen av at noen ser på ditt ytre.
GjenopprettetMedlem
Jeg forstår veldig godt hva du mener med "blikka",
har opplevd dette mange ganger sjøl.
Seinest på fredag "bumpa" jeg borti ei dame,
noe som resulterte i en over 1 time lang samtale (og d hadde ikke no med sjekking å gjøra

)
Tror det at disse "tilfeldige møtene" kommer når du er klar for det,
og jeg også opplever det som om å ha møtt vedkommende før,
tror også dette handler om energier vi gir og mottar.
GjenopprettetMedlem
"Wolf":
Tror det at disse "tilfeldige møtene" kommer når du er klar for det,
tror også dette handler om energier vi gir og mottar.
Dette mener jeg bestemt er en riktig oppfatning! Tenker at man i slike stunder er i kontakt med sin egen underbevissthet og aktivt bruker mer enn fem sanser.
Jeg vet at jeg den ovennevnte helgen var på et "bevissthetsnivå" der min skapende fantasi ga meg en rekke idéer - planer og tanker kom som lyn fra klar himmel. Dette har skjedd meg en rekke ganger og fy flate som jeg digger det når jeg er i kontakt med mennesker som forstår at det er nettopp dette som skjer.

Og fytterakker'n for et helvete det er når man ikke blir forstått

beklager at jeg tar litt av her, men her berøres kjernen til det som virkelig skaper problemer for meg.
Disse glimtene blir normalt kalt innskytelser eller inspirasjon og den eneste måten jeg føler at jeg kan la denne egenskapen få utløp (uten at janteloven slår til for fullt) er ved kunstneriske uttrykk.
GjenopprettetMedlem
Jeg opplevde en gang at det var en dame på et kurs som jeg følte det var en sterk energi fra. Det var dette blikket du beskriver. I en pause kom hun bort til meg, og det viste seg at hun hadde synske evner og beskrev noe i fremtida mi.
En annen gang var det en gammel samisk healer som skulle ha foredrag på et seminar. Jeg kunne fysisk kjenne en kraft fra ham. Det var helt merkelig - og svært skremmende. Han kunne se og høre alt som jeg tenkte. Han sa at jeg har medfødte evner. (Det blir spennende å se hva det er)
En tredje hendelse jeg kommer på er en gang jeg hadde en tøff dag på jobb. Vi skulle deretter ut på lønningspils, og jeg ble med selv om jeg ikke ville. Da dukka det opp en flott mann. Jeg glemte både tid og sted og var oppslukt i dyp samtale med ham ressten av kvelden. Jeg tror han var en engel, eller i hvertfall en som var sendt til meg.
Så noen ganger kjenner noen meg igjen, og andre ganger kjenner jeg dem. Felles for disse opplevelsene er at det ikke er det vanlige romantiske aspektet, men en sterk følelse av gjenkjennelse. I den tiende innsikt står det om sjelegrupper. Om at vi er sammen i himmelen, og i livet, og drar til jorda hver sine turer. Noen treffer vi når vi kommer dit, andre lever på jorda sammen med oss.
Kjemmpespennede tema!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem

Da er ikke jeg på vidda likevel da....når jeg har følt det slik.....
Takk for svar, dette er noe jeg syns er kjempespennende......
Fint å høre deres erfaringer på dette...

GjenopprettetMedlem
Bruk dine instinkter,kjenn etter om du føler deg vell med den eller de du snakker med!
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte i natt at jeg leste en bok
da jeg skulle se hvem som hadde skrevet den sto det tydelig Wolf på omslaget.
Det er mulig jeg har vært på sjamansonen under søvnen og arbeidet der med noe.
Det er det lure smilet som avslører åndelig bevissthet!

GjenopprettetMedlem
Vet smilet

GjenopprettetMedlem
Var boka bra?

GjenopprettetMedlem
Som også kan være veldig frustrerende, når man ikke vet hva det lure smilet betyr........noen vet noe som du ikke vet ennå, å det er om deg......

GjenopprettetMedlem
Ja,men det kan være omvent og

GjenopprettetMedlem
jepp......å det er alltid like spennende å se når de finner ut av det......
å lærerikt for en selv, men pass opp.......
en dag sitter man der selv.
Er det ikke det som kalles å være hverandres lærer og elev?......Sammen finne budskapet?
GjenopprettetMedlem
Spennende blir det uansett,
for boka kommer (en dag...

GjenopprettetMedlem
"Wolf":
Spennende blir det uansett,
for boka kommer (en dag... 
Du har en kjøper i meg , ja

Med signatur å?

GjenopprettetMedlem
Så har jeg allerede lest den.Mekrelig.
Som om hele universets kreative krefter kommer innom meg med beskjeder.
Mekrelig!
GjenopprettetMedlem
Ingenting er tilfelldig,det som kommer er forutbestemt!!!!!!!!!!!

GjenopprettetMedlem
Mendesto mer mekrelig!!
Anonymous
Dette har vært en morsom tråd å lese, men så ender den opp i dette:
"ørnen":
Bla!

Hva er meningen med det? Jeg forstår det ikke.

Anonymous
Jeg har av og til merket når jeg har stått ved siden av eller overfor noen at det oppstår
en lignende følelse som den lille frysningen og kriblingen man får når noen kiler en i nakken. Og jeg føler meg helt salig og forelsket.
Det skjedde to ganger med to ulike homeopater jeg var hos, og for et par dager siden da vi sto og snakket med en venn av en venn som
holder på med healing.
Av og til har jeg lagt ekstra merke til noen spesielt dype, gjennomtrengende eller spesielt klare og barneaktige øyne, blandet med en ekstra piff med høyere energier.