Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hva er egentlig forskjellen på disse to måtene å reise på?

Hva er det som egentlig skjer, når man reiser? Hvordan merker man det på kroppen, å hva gjør at vi er i stand til å gå ut av kroppen?. Har dette noe med det tredje øyet å gjøre?

Klem fra nysgjerrigPett`ær...... :P
GjenopprettetMedlem
Det har det så absolut,når det tredje øyet åpnes,kan du se det utruligste :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at frisjelen er det du mener i denne sammenheng. Det blir en sjamanistisk reise, enten til over- mellom eller underverdenen.

Det åndelige ser jeg for meg er andre typer reiser og visualiseringer, i for eksempel ledet meditasjon.

Tror jeg....
Anonymous
Jeg visste ikke at det finnes en sjelelig reise og en åndelig reise. Da lurer jeg også på forskjellen mellom disse to.
Blir frisjelen det samme som ut av en kroppen opplevelse?
Jeg reiser på to måter. Den ene måten er jeg bevisst kroppen der den foreks ligger på sofaen, da er det bilder som dukker opp for det indre. Noen ganger går jeg inn i et hvitt tåkete landskap, da blir jeg pakket inn i denne "tåka, da føles det som om jeg svever rundt i dette landskapet. Her opplever jeg en fabelbaktig kjærlighetsenergi, noen ganger kommer det dyr og hjelpere.
Den andre måten å reise på (som jeg ikke har opplevd så ofte), er at jeg ikke er bevisst på  kroppen. Det føles som om jeg bokstavelig talt letter fra sofaen og reiser avgårde. Det føles slik, da føler jeg meg fri som fuglen, og jeg føler meg ikke hemmet av kroppen. Det er som om man reiser på en kraftsøyle av lys, og i begynnelsen er det den som hjelper meg ut av kroppen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, og jeg vet ikke om dette har noe med det tredje øyet å gjøre.
Jeg blir så stressa av ledet meditasjon  :lol: Husker en gang under et kurs, og kurslederen kom til det punktet da vi skulle komme frem til et vann. Her kaster jeg meg uti med klærne på og svømmer avgårde med kraftdyret. Så sier kurslederen "så kler du av deg klærne, så går du uti vannet". Her måtte jeg stresse tilbake og få av meg klærne.Eller man skal gå opp en trapp, jeg stormer opp trappa, men må springe ned igjen. For da skal man først gå opp på det første trinnet, så det andre. Jeg blir så fokusert på å gjøre det riktig at jeg får sjelden noe ut av en ledet meditasjon. og her går skravla hehe, beveger meg utenfor temaet . Tid for en kopp kaffe.
GjenopprettetMedlem
Du skal slappe av og flyte med den åndelige strømmen :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Føniks.......Her kjenner jeg meg igjen se  :biggrin:

jeg opplever også to måter å reise på. Den første er som du beskriver, man er bevisst kroppen, å masse bilder dukker opp. jeg beveger meg i landskapet, men er ikke i det tredimensjonalt. jeg kan ikke oppleve ting fysisk, ei heller lukter.

den andre måten har jeg begynt å føle på. Det er som du sier, det kjenns ut som om man letter fra sofaen, som om hodet og kroppen blir like lett som bomull. Men her feiger jeg ut se.....syns den følelsen er kjempeskummel. Nå virker det som om de har forstått dette, mine kjæreste venner, å tar det gradvis med meg. Lar meg få kjenne på denne følelsen litt og litt, samtidig som de viser seg hele tiden, for å forsikre meg at jeg ikke er alene om dette.

Men opplevde også noe rart innen dette siste. Jeg opplevde å se helt svart, masse lysende kanllblå punkter overalt, akkurat som en stjernestrødd himmel. men det rare var, jeg så også mørket bak meg, i sidesynet. da var det tredimensjonalt. Å jeg kjente svak eim av dufter jeg vet ikke finnes her. Lurer på hva det var for noe..... :o
Anonymous
Jeg vet heller ikke noe om det. Det får meg til å tenke på en opplevelse jeg hadde for ikke så lenge siden. Det var sånn at jeg kjente
at jeg lå i senga. Jeg så lysende planter med store blomster som åpnet seg og lukket seg flere ganger, og kjente at hjertet åpnet veldig.
Og like etter så jeg to indianere og en pyramide. Dette var også med veldig klare farger. Og etter det, så jeg lilla lys. Hvor er dette?
GjenopprettetMedlem
"Kristin":

Jeg vet heller ikke noe om det. Det får meg til å tenke på en opplevelse jeg hadde for ikke så lenge siden. Det var sånn at jeg kjente
at jeg lå i senga. Jeg så lysende planter med store blomster som åpnet seg og lukket seg flere ganger, og kjente at hjertet åpnet veldig.
Og like etter så jeg to indianere og en pyramide. Dette var også med veldig klare farger. Og etter det, så jeg lilla lys. Hvor er dette?

Hmm, nå trår jeg litt utpå vannflata her, med min begrensa kunnskap......men pytt :P

Jeg tror det dreier seg om en åndelig reise. Du ser ting klart, samtidig som du er bevisst kroppen og det rommet du er i. Lilla står vel også for åndelighet?

Sjelereise tror jeg....betyr en utenfor kroppen reise. Man blir fri fra kroppen, å reiser med sjelen. Det kjenns ut sånn, at man letter fra sofaen, akkurat som om man mister kontakten med kroppen. Å det syns jeg er skummelt, enn så lenge.

Men....jeg aner ikke om dette er riktig.
Anonymous
"Fønix":

Jeg blir så stressa av ledet meditasjon  :lol: Husker en gang under et kurs, og kurslederen kom til det punktet da vi skulle komme frem til et vann. Her kaster jeg meg uti med klærne på og svømmer avgårde med kraftdyret. Så sier kurslederen "så kler du av deg klærne, så går du uti vannet". Her måtte jeg stresse tilbake og få av meg klærne.Eller man skal gå opp en trapp, jeg stormer opp trappa, men må springe ned igjen. For da skal man først gå opp på det første trinnet, så det andre. Jeg blir så fokusert på å gjøre det riktig at jeg får sjelden noe ut av en ledet meditasjon. og her går skravla hehe, beveger meg utenfor temaet . Tid for en kopp kaffe.

:lol:
Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. Etter den første sjelereisen var jeg litt mer "kjent" på de traktene, så jeg rasa jo ivei i min vante fart. Fikk feks beskjed av hun som ledet meg om at jeg måtte bestemme meg for en veileder der nede. Slapp å bestemme meg, for han  stod og venta med motorsykkelen sin da jeg åpna "døra". Som den eksosrypa jeg absolutt IKKE er, så satt jeg meg bakpå og sammen ræsa vi fortere enn fort til hjertet før hun som ledet meg rakk å be meg om å dra til det organet som trengte litt ekstra akkurat den gangen...
Og en annen gang greide jeg ikke å gå ned trappene, jeg måtte stå på kanten av et stup og hoppe......  Det hadde hun som ledet meg tydeligvis glemt, for da jeg skulle opp igjen, fikk jeg beskjed om å gå opp trinn for trinn...  Det var da jeg fløy a'la SuperEnglemor opp til toppen av fjellet..  :razz:
GjenopprettetMedlem
Det var da jeg fløy a'la SuperEnglemor opp til toppen av fjellet..  :razz: 

:lol: :lol: :lol: Så utrolig hærlig.  :wub:
Anonymous
"Silva":

Hmm, nå trår jeg litt utpå vannflata her, med min begrensa kunnskap......men pytt :P

Jeg tror det dreier seg om en åndelig reise. Du ser ting klart, samtidig som du er bevisst kroppen og det rommet du er i. Lilla står vel også for åndelighet?

Sjelereise tror jeg....betyr en utenfor kroppen reise. Man blir fri fra kroppen, å reiser med sjelen. Det kjenns ut sånn, at man letter fra sofaen, akkurat som om man mister kontakten med kroppen. Å det syns jeg er skummelt, enn så lenge.

Men....jeg aner ikke om dette er riktig.

Takk for svar Silva. Det høres nå riktig ut  :)  Jo, jeg hører også overalt at lilla står for åndelighet. Det er den fargen som sies å være
i kronechakraet.
Men hva om man er på regresjonsreise? Er det en sjelereise?

Kjenner meg også igjen i det dere andre skriver om her, at guidet meditasjon kan være vanskelig etter at man har reist noen ganger selv. Det beste synes jeg er og gjøre det med en som hjelper deg inn i en annen bevissthetstilstand på den måten at alt går av seg selv, som en trommehealer
eller en annen healer som jobber i auralagene med hendene eller noe.
Jeg skulle gå inn i mitt forrige liv en gang ved hjelp av en pusteteknikk. Det gikk til slutt, men lenge holdt jeg på før jeg kom inn i det, for det var som om jeg bare fløy og ikke klarte å komme ned. Så jeg tror mer på det og reise på den andre måten og ordne det som kommer der og da, for det er det man trenger i det øyeblikket man holder på.  Kanskje litt vekk fra temaet....
GjenopprettetMedlem
Tja Kristin. Nå har jeg aldri vært på slike kurs, hvor noen skal veilede deg inn, å forteller deg hva du skal gjøre. Jeg begynte bare å reise, sånn uten videre. ingen til å lede meg, bortsett fra mine hjelpere. Jeg tror vi mennesker kan oppfatte dette veldig ulikt. Jeg tror enkelte kanksje ikke opplever dette med å bli "dratt rundt", oppleve at veien går helt annerledes. Noen har kanskje ikke kommet dit ennå, å trenger mer hjelp. Til å bli veiledet.

Jeg har jo selv prøvd å visualisere, prøvd å meditere over noe jeg ønsket å finne ut av. men nei, jeg havner alltid helt andre steder. Som om noen drar meg avgårde.

regresjonsreise?
Hva er det?  :icon_redface:
Anonymous
"Silva":

Det var da jeg fløy a'la SuperEnglemor opp til toppen av fjellet..  :razz: 

:lol: :lol: :lol: Så utrolig hærlig.  :wub:

haha  :lol: :lol: Det må jeg si meg enig i  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Silva":

regresjonsreise?
Hva er det?  :icon_redface:

En regresjonsreise står høyt på min ønskeliste, skal ikke begi meg ut på å forklare hva det er..... overlater det til proffene  :respect:

Gjør et søk. på regresjon i forumet  ;)  Jeg ser jeg at det er flere her som har gode kunnskaper og jobber med regresjon.... :wub: 

Sakset dette innlegget til Sjan i fra tråden sjelehenting som en "hurtigveiviser";
Hei!

Jeg har lest en del om dette temaet men har selv en del erfaringer som jeg har fått masse positivt ut av.
Siden januar har jeg gått til en sjaman som har hjulpet meg masse. Det vi jobber med er kroppen, hjernen, genetiske svekkelser og holdninger. Nøyaktig hvordan han jobber er ikke jeg i stand til å forstå med mitt intellektuelle sinn, men jeg har fått mye større innsikt i hva det er som sakper ubalanse i systemet. Alt handler om å være sjefen i sitt eget liv slik at man er fir til å ta sine egne valg uten å bli styrt av følelser og holdninger vi har dratt med oss fra dette livet og tidligere liv. Det er somregel slikt som stopper oss i vår eget utvikling, følelser og hendelser vi har opplevd som stress,frykt som hindrer oss i å handle utifra vårt innerste ønske og lyst. Det kan være snakk om flere millioner billioner holdninger. Hjernen vår er unik, den har i seg all information for å få hele kroppen vår til å fungere og ta i mot og sende ut information. Men det kan bli en del forurensninger i systemet vårt som trenger å frigjøres. Det at sjelen vår kan sitte fast i gamle møstre kan utspeile seg slik at du i dette livet unngår en del situasjoner som minner deg om noe du opplevde på en annen tid i et annet liv. REGRESJONSTERAPI kan hjelpe deg til å gå tilbake og se og slik at du kan forstå bedre. Men mye dreier seg om hjernen vår og hvor mye vi bruker av den. Da jeg begynte hos sjamanen brukte jeg bare 7 og 8 % av hjernen, jeg følte meg mye sliten og trøtt og hadde ofte stress og depressive perioder. Nå er jeg stort sett oppe i 80% og høyere og det er lettere for meg å ta mine egne valg uten å bli styrt av frykt og tanker som begrenser meg i å gjøre det jeg har lyst til og på den måten henter jeg mer og mer av meg selv og blir den jeg er. Jeg er evig takknemlig for at jeg fant denne personen og jeg har full tillit til at jeg utvikler meg i den retningen som jeg ønsker. Dette er mine erfaringer,men dette er ikke lett å forklare og ikke heller forstå, men hjernen og kroppen vår er flotte kommunikasjonssentre og jo bedre dette instrumentet fungerer jo bedre fungerer vår sjel. Lykke til.
GjenopprettetMedlem
Aha  :w00t:, så det har med sjelegenting å gjøre. Få på plass biter man har mistet underveis. Takk Cenobit  ;)

Da må vel det være en sjelereise?

I den åndelige reisen, så har jeg opplevd at det er vanskeligå plukke opp ting, når jeg får ting i henda, som en kule eller lignende, kan jeg kjenne tyngden, men ikke følelsen. Det minner om en reise jeg har lyst å dele med dere, men ikke i denne tråden. Det å ikke kjenne fysisk å ta på noe, kan vel også være at jeg ikke er trent nok  :P Men har en følelse av at under sjelereiser/henting, er det lettere å få med seg det som er der, at man fysisk kan ta på ting, kjenne hva det er fysisk, kjenne lukter osv. Da tror jeg at man jobber friere, uten å være hemmet av kroppen. Da ERman der, å ikke bare ser der.

Men, så var det dette med bare hva jeg tror da.  :razz:
GjenopprettetMedlem
Troen og den frie vilje er det viktigste vi har.Ta vare på den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GjenopprettetMedlem
Da jeg begynte hos sjamanen brukte jeg bare 7 og 8 % av hjernen, jeg følte meg mye sliten og trøtt og hadde ofte stress og depressive perioder. Nå er jeg stort sett oppe i 80% og høyere

Må bare si om Sjan bruker så mye av sin hjernekapasitet ville han blitt forsket på..
Og denne sjamanen som klarte dette ville vært verdensberømt...

http://www.forskning.no/Artikler/2005/n ... 0414342.96

Det har ikke mye med regresjon å gjøre det som ble beskrevet av Sjan...

Regresjon er dette:
http://www.alternativmedisin.no/behand/r/regresjon.htm

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
"Samin":

Da jeg begynte hos sjamanen brukte jeg bare 7 og 8 % av hjernen, jeg følte meg mye sliten og trøtt og hadde ofte stress og depressive perioder. Nå er jeg stort sett oppe i 80% og høyere

Må bare si om Sjan bruker så mye av sin hjernekapasitet ville han blitt forsket på..
Og denne sjamanen som klarte dette ville vært verdensberømt...

http://www.forskning.no/Artikler/2005/n ... 0414342.96

Det har ikke mye med regresjon å gjøre det som ble beskrevet av Sjan...

Regresjon er dette:
http://www.alternativmedisin.no/behand/r/regresjon.htm

Samin ;)

Takk Samin  ;D
Anonymous
Og da blir konklusjonen,: - Regresjon er å gå tilbake i livet, tidligere liv, og hente sjelebiter for å kunne bearbeide de. Rense og heale sjelesår...
Har jeg forstått dette riktig nå, eller er jeg...(skal ikke si det)... :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Har jeg forstått dette riktig nå, eller er jeg...

Neida du er ikke..
Du har forstått det..
Regresjon er også det å gå tilbake i dette livet, helt fra fødslenen og til nuet...
Også tidligere liv som du sa... Innen sjamanismen snakkes det om sjelebiter,
ellers så sies det at man går tilbake og ser på hva som skjedde
og får en "forståelse" av det.. etc..

En regresjon behøves ikke å forståes av hodet / hjernen...
Kropp og sjel skjønner det som trengs...

Samin ;)
Anonymous
Ja, det var det jeg mente også. På regresjonsreisene mine har jeg gått tilbake til tidligere liv. Det er vanlig å se to liv ad gangen siden det visstnok er det man tåler, ifølge de som driver med det, og det var det jeg gjorde. Det hjalp meg mye. Jeg har følt et stort behov siden tenårene, og da jeg endelig fikk gjort det, var det mye som falt på plass. Jeg ble mye bedre kjent med min egen historie. Ble bevisstgjort på mye, og fikk gitt lys til hendelsene, og kom et godt stykke videre på min vei.

Sant som du sier, Samin, at det ikke behøver å forståes av hodet, for healingen settes igang, idet man holder på. Og etter en tid faller ting på plass av seg selv.
Samtidig er det også en intressant erfaring man lærer av, og som også er spennende å filosofere litt over. For man får kjenne på det å være et annet menneske i en helt annen tid, og jeg fikk en annen oppfatning av meg selv som menneske.