Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei. Jeg er Hans Ove 30 år fra Ålesund. Fint forum:-) akkurat hva jeg har letet etter. Jeg har interessert meg mer og mer for sjamanisme og det åndelige siste 5-6 årene,kanskje lenger. Lest noen bøker. (Har noen tips om bra bøker og lese for og lære seg litt teknikker osv???)? Jeg har veldig lyst og lære meg sjamans gaver og forhåpentlig bli det selv engang.(vet det er en lang prosses). Jeg, min samboer og min mor + 7-9 andre var på en tromme-reise på en alternativmesse i Ålesund. Sjamanen var Ulf dormann "sorte-sol" .Veldig hyggelig mann. På denne trommereisen(første) skulle vi møte bjørnen(kraftdyr regner jeg med). Og skulle slappe av(meditere) mens han trommet. Det var en utrolig herlig opplevelse. Falt i en slags auforisk trance på en måte. Og trommingen ble kraftigere og kraftigere, og det hørtes ut som det var mange som trommet og fra alle kanter av rommet.(han sa det var hjelperne hans og andre sjamaner som hjalp han med reisen). Dessverre møtte jeg aldri bjørnen. Min mor møtte den,hun lekte med bjørnen og etter på satt de i gresset og bjørn strøk henne på hodet. Hun gråt når vi var ferdig.Ikke lei seg,bare gråt.En sterk opplevelse. Jeg fikk kjøpt en cd med samme "sangene"(eller hva man kaller det) han trommet på alternativmessen vi var på, han sa jeg kunne bruke den hjemme og høre på med hodetelefoner og øve meg. Jeg har gjort det 5-7 ganger, men klarer ikke møte bjørnen. Hva gjør jeg feil??  Jeg har litt konsentrasjons problemer, som kanskje ødelegger for meg. Eller kanskje jeg ikke skal tenke på bjørnen hele tiden, men prøve å være åpen for alt som kommer. Problemet jeg kan plutselig begynne og tenke på andre ting(konsentrasjonsproblem) som ikke har noe med det. Så har litt vansker med og bare tømme hodet for tanker..Har mye og tenke på og da.. En cd blir vel kanskje ikke helt det samme heller regner jeg med.Vet ikke??.Veldig fin cd med god tromming og ikke sang men slags joik, bare på indianer måten om dere skjønner. Han er insperert av de nord-amrikanske indianerne(sjamanene). Og tro han har vært der en del og fått opplæring. Er litt usikker. Har noen noe råd for hvordan jeg skal kunne møtte et kraftdyr ved hjelp av trommingen på den cden, å hva jeg skal gjøre med konsentrasjonsproblemet.. Håper på svar- respons.. Veldig fine sider dette. Takk for et fint forum.. Er det mange som bruker chatten her???  Vennlig hilsen Hans Ove Heggen
GjenopprettetMedlem
Først og fremst  :biggrin: Heisann til deg, å velkommen..... :)

Et flott innlegg, ikke alt jeg kan svare på, jeg kan prøve.
Det første som slår meg, er at bjørnen kanskje ikke er ditt kraftdyr ennå. Du kan kanskje ha andre kraftdyr.
Det er ikke så lett å meditere, å la alle tanker bare fare ut av hodet. Men det er en treningssak. Det samme med konsentrasjonen. Jeg har opplevd å stresse litt under en meditasjon, for å oppleve ting andre sier de opplever. det kan føre til at man ikke får oppleve noe som helst. For vi er forskjellige alle i hop, å derfor kan vi få forskjellige opplevelser.

Ulvemor på sonen her, hadde et godt tips når det gjaldt en øvelse med å tømme hodet, la tankene fare. Da sitter man med en tom skål/bolle, ser nedi og bare fokuserer på at den er tom. Håper jeg forklarte den riktig :)
Når du mediterer, så la tankene komme, men bare la de flyte, ikke heng deg opp i de eller svar på de.

Jeg har aldri vært på trommereising. Men jeg hører mye på musikk. Fra dataen faktisk. Om trommereisemusikk funker fra høytalere, på lik linje med et trommekurs, aner jeg ikke. Meg jeg klarer meg fint med musikk fra cd.
Prøv heller å mediter på vanlig måte. Kanksje du skal prøve en annen type musikk først? Noe beroligende? Jeg bruker å sitte mer, når jeg mediterer, ligger jeg, har jeg lett for å sovne. Da bare lukker jeg øynene, å den siste tiden har jeg ikke forventet meg å se noe. Bare lytter på musikken, konsentrerer meg om rytmene.

Pusten er veldig, veldig viktig. Dra pusten fra magen og helt opp i brystkassa. Hold på den litt, å slipp så ut igjen. Ved utpust skal du kjenne at kroppen blir tung og slapp. Treningssak ;D

Andre her inne har masse nyttige tips å bidra med, så jeg vil bare ønske lykke til.   :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen!
Det skal komme flere dyr til deg,du skal jage dem unna tre ganger,det dyret som kommer fjerde gang og legger hodet i fanget ditt,er ditt kraftdyr.
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen hit Hans
GjenopprettetMedlem
Hei, Hans
Velkommen hit til sonen :eusa_clap:

Jeg er selv fra Ålesund har flyttet litt på oss ca 5 mil øst til Sjøholt, men har kontor i Ålesund
hvor jeg har forskjellige meditasjoner etc. du kan se litt på min hjemmeside
(du finner linken under bildet der<----)

Det er kanskje som Silva sier at bjørnen ikke er ditt dyr, enkleste er at
andre henter kraftdyret til deg. Da får du ikke noe prestasjon og egne ønsker for eventuelle dyr.

Chatten er sånn opp og ned med, akkurat no er den vanskelig å komme inn på..
Jeg har ikke klart det på mange dager, men prøver hver dag..

Samin  ;)
Anonymous
Hei Hans, og velkommen til sonen! :D

Jeg vil bare gjenta et gammelt tips, vær avslappet og åpen for at ting kommer til deg, istedet for å streve for å  se ting. Ting kommer når tiden er inne. Vi er alle forskjellige og har vår egen unike vei å gå.
Lykke til på din vei. :wub:
Anonymous
Velkommen til deg, Hans... :biggrin:
Anonymous
Hei og velkommen hit til deg.  Mitt råd til deg er at du spør om å få møte kraftdyret ditt, det er jo ikke sikkert at det er Bjørnen som er ditt kraftdyr.
Den chatten har jeg prøvd å komme inn på, men har ikke lyktes enda.
GjenopprettetMedlem
Hei og hå...  :biggrin: velkommen  :biggrin: