Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Spørsmål om bruk og funksjoner av livskraften med referanse til tradisjoner som i magi og okkultisme. Er det slik at denne kraften kan transformeres til noe annet enn fysiske barn, dersom man anvender spesifikke teknikker? Sist redigert i forbindelse med høstrengjøringen 2007.
Anonymous
"brukernavn":

. Og spm er liksom... Hvem er faren til dette barnet, er det meg eller han? Bør jeg si til moren at hun kan flytte inn hos meg, fordi det var min feil?

Jeg tror nok bestemt at det er han som er faren. Jeg tror ikke det er nødvendig at du ber moren flytte inn til deg.
GjenopprettetMedlem
Vi har vel alle gjort både positive og negative erfaringer, men å se det i sammenheng med sin seksuelle energi er ikke altid like enkelt.

Seksualkraften står bak din begeistring, din skapende fantasi, ditt begjær, din utholdenhet og alle andre egenskaper.
Anonymous
Nå ble jeg veldig interessert i de tibetanske ritualene!
Anonymous
Jeg har praktisert de fem-5 tibetanske ritene en tid tilbake....og det fins en sjette som er anbefalt for mennesker som vil leve i sølibat. Den skal være til hjelp for å lette spenninger og nyttigjøre seg oppsamlet energi mer effektivt. Altså kontrollere den seksuelle trangen og forvandle den til åndelig kraft.

Min kilde er boka 'De fem tibetanske ritene' av Christopher s. Kilham,1997. Forfatteren er en erfaren yogalærer, og boka er mer moderne og avmystifiserer litt den opprinnelige historien og teorien om at man taper livskraft ved tap av de seksuelle saftene. Kilham praktiserer alle seks øvelser og er seksuelt aktiv. Han mener den er en god øvelse for å styrke kjønnskjertlene. Forfatteren har etter min oppfatning en sunn holdning til at vi mennesker er seksuelle vesener, og at seksuell aktivitet er forenlig med åndelig aktivitet.

Utover dette kan jeg ikke se noen sammenheng med seksuell aktivitet eller det å sette barn til verden med ritene.
Langt mindre at man kan påvirke andres aktivitet pga øvelser man gjør.
Jeg tror bestemt ikke at noen kan ha noen innvirkning på andres vilje og valg, slik du antyder her. Du kan nok være trygg på at du ikke har noe ansvar som opphavskvinne for deres barn. Hvordan i all verden kan det være din feil at han har gjort en annen gravid?  La mannen ta ansvar for sitt liv, og så tar du hånd om ditt.
Endelig vil jeg si at jeg synes det er bra at du tar opp dette her på sonen, så du slipper å gå med disse tankene alene.
Dessuten; reproduksjon er bare en av seksualitetens funksjoner.

Ritene anbefales på det varmeste, for økt velvære og styrke. Har selv planer om å begynne med dem igjen
(de fem) med det aller første. Lykke til.
Nutch/CVS [Bot]
Hei

Jeg går enig i det som Perle skriver om forholdet mellom seksualiteten og vårt daglig liv. Reproduksjon er bare ett. Seksualiteten er mer.

Om du er kvinne har du en indre mann. Jeg er mann altså har jeg min indre kvinne i meg like som jeg har mitt indre barn. Jeg har også et indre bilde av meg selv. Sammen blir det til min indre familie.
Og her finnes det den åndelige seksualiteten. Kraften som gjør at vi er kreative. At vi kan føde noe nytt. På den åndelige og på den hverdagslige planen.

På grunn av det jeg har forklart akkurat nå kan ikke jeg støtte Castanedas forhold til seksualiteten. Med den kroppslige reproduksjonen slutter seksualiteten ikke. Den åndelige seksualiteten er større. Men noe er visst: på den hverdagslige planen er vi ansvarlig for det vi gjør, for vår atferd. På den åndelig planen må vi leve med konsekvensene som bygger på vår åndelig holdning.

Så ta ansvar for deg selv ikke for andre. Det er vanskelig nok!!
Lykke til

Gåååja
Anonymous
Her dykker opp spo/rsma°let: "Hvordan og hvorfor kommer barn til verden?"
De trenger fysisk kroppen. Den kan foreldrener gi.
Men a°nden av barnet velge ut hvem skal vaere sitt foreldre.
Slik er min mening. Hva tenker andre?
GjenopprettetMedlem
Men a°nden av barnet velge ut hvem skal vaere sitt foreldre.
Slik er min mening. Hva tenker andre?

Ja, du har rett i det. Vi velger våres foreldre, vi har noen få og velge blant.
Så får vi bestemme hva som er til beste for hva vi skal erfare dette livet.

Samin ;)
Anonymous
Hva om vi visste den gangen vi valgte våre foreldre, hvor mye prakk de samme foreldrene kom til å gi oss gjennom årene?  Hadde vi valgt de samme foreldrene da???    :wub:
GjenopprettetMedlem
Hva om vi visste den gangen vi valgte våre foreldre, hvor mye prakk de samme foreldrene kom til å gi oss gjennom årene?  Hadde vi valgt de samme foreldrene da???

Ja, faktisk så hadde vi det..
Fordi det var kanskje det "prakk" som var vår utfordring dette livet.

Når du har kommet igjennom det prakket, så har du fått den styrken
som skal til for å gå videre.
GjenopprettetMedlem
Litt tilbake til den opprinnelige tråden.

Noen som har hørt om de tibetanske ritene,

Ja de er fantastiske, en beskrivelse her:
http://www.johnnybrenna.net/tibetanske_ ... _forkl.htm

Den seksuelle energi er jo livsenergien vår, ingen fare å leke med den...
Anonymous
Bare lure på...
hva med de som  ikke får  vokse  opp  med sine  foreldre, og  må ta  til takke med fosteforeldre/besteforeldre??? :wub:
GjenopprettetMedlem
så lenge de har trygghet,skulle vel det gå bra. :wub:
GjenopprettetMedlem
Da har vi nok valgt dem av nettopp den årsaken at vi vil vite hvordan det er å være oppvokst hos fosterforeldre/besteforeldre/adoptivforeldre osv, med de negative og positive erfaringer det gir - tror jeg  :wub:
GjenopprettetMedlem
Riktig Masi..Du skrev et innlegg mens jeg skrev dette:

Dem har fått den genetiske styrken de trengte fra sine biologiske foreldre.

Og vi gjør valg ut ifra de utroligste kriterier, kanskje som om at det var
besteforeldrene som var neste valget.. Eller du skulle få erfare hvordan det
var å vokse opp hos fosterforeldre, fordi du kanskje i et tidligere liv ga bort /
forsømte dine egne barn..

Dette får vi en forklaring på når vi kommer hjem til der vi kommer ifra..

Vi kan undre oss blå på enkelte ting, men slik er det bare..
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Hallo! Jeg tror faktisk ikke jeg hadde valgt mine foreldre en gang til - etter alt jeg har lært av de nåværende??? Jeg vil helst ha noen andre utfordringer neste gang, takk.

Som vi velger våre foreldre, velger vi også vår(e) partner(e). Denne situasjonen er en da to om. Du må se om den andre velger deg, slik som du vil velge ham/henne.

Den seksuelle energien kan være en fin måte å vise kjærlighet til et annet menneske, men jeg mener ærlig talt at det er nok unger i verden, og mange av dem har ingen foreldre.

Når vi da er inne på de fem tibetanerne som egentlig er seks - så vil jeg anbefale kjærlighetens tao. Den er ganske preventiv og en ungår å sette noen i "uløkka".  :wub: :wub: :wub:

:respect::wub: :wub: :wub: :respect:
GjenopprettetMedlem
Hallo! Jeg tror faktisk ikke jeg hadde valgt mine foreldre en gang til - etter alt jeg har lært av de nåværende???

Nei, det behøver du ikke.. du har lært det du skal av de..

Jeg vil helst ha noen andre utfordringer neste gang, takk.

Ja, det velger du ved neste livs start..

men jeg mener ærlig talt at det er nok unger i verden, og mange av dem har ingen foreldre.

De har valgt det selv.. jeg vet det er vanskelig å skjønne... men slik er det bare...

Når vi da er inne på de fem tibetanerne som egentlig er seks

Det er nok mer en som så, men de 5 er de mest kjente..

Den er ganske preventiv og en ungår å sette noen i "uløkka".

Det beste preventivet er å si: NEI!!!
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Jeg har nettopp oppdaget det, at jeg gjorde nøyaktig det rette valget. Husker ikke selv det øyeblikket, og har heller ikke sett det, men jeg forstår det. Jeg kom nøyaktig dit jeg skulle, for det passer bare.
Jeg tror at dette med fødsler er litt mer seriøse greier. Jeg tror ikke at vi kan ha noen særlig stor innvirkning på det. Jeg tror barnet kom dit det skulle.
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
"Samin":

Hallo! Jeg tror faktisk ikke jeg hadde valgt mine foreldre en gang til - etter alt jeg har lært av de nåværende???

Nei, det behøver du ikke.. du har lært det du skal av de..

Jeg vil helst ha noen andre utfordringer neste gang, takk.

Ja, det velger du ved neste livs start..

men jeg mener ærlig talt at det er nok unger i verden, og mange av dem har ingen foreldre.

De har valgt det selv.. jeg vet det er vanskelig å skjønne... men slik er det bare...

Når vi da er inne på de fem tibetanerne som egentlig er seks

Det er nok mer en som så, men de 5 er de mest kjente..

Den er ganske preventiv og en ungår å sette noen i "uløkka".

Det beste preventivet er å si: NEI!!!

Eller løpe med ulver  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
:wub:      :wub:

let love bloom

:wub:    :wub:    :wub:    :wub:

:eusa_dance:  :eusa_dance:  :eusa_dance:  :eusa_dance:  :eusa_dance:

:respect:  :respect:  :respect:  :respect:  :respect:
GjenopprettetMedlem
Ser at det er mange meninger om temaet her. Vil selv delta med noen ord fra Deepak Chopras bok "suksessens 7 åndslover"...DISTANSERINGSLOVEN..
" I dag skal jeg forplikte meg til å bevare en distansert holdning. Jeg skal la meg selv og andre være som de er. Jeg vil ikke hårdnakket presse gjennom min egen forestilling om hvordan alt bør være. Jeg vil ikke presse fram løsninger på problemer og derved skape nye problemer. Jeg skal delta i alt med distansert engasjement."

Lett å lese men vanskelig å etterfølge for de fleste (inkludert meg selv)... :icon_rolleyes:

Når det gjelder "Tao-sex" kan jeg anbefale bøkene "Tao sexologi" av Stephen Chang og "kjærlighetens tao" av Jolan Chang...finnes nå enormt mange bøker om dette emnet da...men bøkene går rett og slett ut på hvordan man kan oppleve bedre sex. Tror det er mange som har noe å lære her  >:(
Anonymous
Distanseringsloven! Jeg slutter meg til den. :wub: