Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Ved å være nedlatende, fiendtlig, negativ ovenfor andre, er man det på en måte mot seg selv.
Når man sender ut slike signaler vet man at det utløser reaksjoner som gir tilbake de samme holdningene...og de rammer deg! Dermed har du påført deg selv unødvendige lidelser.

FORTJENER DU Å BLI BEHANDLET PÅ DENNE MÅTEN? :confused:

(Her er det jo selvfølgelig snakk om dette med at det man gir får man igjen...synes at vi
stadig bør bli minnet på dette...av en eller annen grunn!) :wub:
Anonymous
Hjertens enig Kira... :eusa_clap:
Av en eller annen  merkelig grunne er  det  lettere og oppfatte.si og se  ting med  megtive "øyne"  eller og  være positiv.. :innocent2:.
Dette er en  livlang lærdom..og  det trengs og  påminnes  titt  og  ofte..
En  god ting  kan ikke sies for ofte... :respect:
GjenopprettetMedlem
En klok kråka du är. MVH Rainbow
GjenopprettetMedlem
Mange snakker negativt om andre for å få oppmerksomheten bort fra seg selv(dårlig selvbilde)
Det er slik mobbing oppstår,hvis noen ikke har det som andre har er du et mobbeofer,for dem som har ett problem som de vil ha fokuset bort fra.
Det er personer som selv har store problemer som starter mobbingen,da de føler seg ovenpå ved å legge andre under seg.
Dette temaet er stadig tatt opp,men så lenge statusjaget er der,er det vanskelig ågjøre noe.
I flere land har de skoleuniformer,for at ingen av elevene skal skille seg ut klesveien og det hjelper.
Men det er vår oppfatning av den perfekte verden som gjør at det tar av. :sad2:
GjenopprettetMedlem
Kira: Når man sender ut slike signaler vet man at det utløser reaksjoner som gir tilbake de samme holdningene...

En liten kommentar til dette:
Man kan ikke utløse dette hos andre, om ikke den andre har det i seg også.
Litt mer spesifisert, jeg kan ikke utløse sinne hos noen om ikke den andre personen har noe uforløst sinne i seg fra før.
Jeg kan ikke gjøre deg sinnt, men noe i meg utløste ditt sinne..

Om ikke du har sinne i deg ville du kan kanskje bare le av hele situasjonen..
Det bare er sånn, uforløst sinne ligger å venter på å bli forløst..

Dårlig holdning gies tilbake kun fra den som har en dårlig holdning i seg selv..

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
  :eusa_dance: Det var det beste jeg har lest idag....Samin  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

:eusa_dance: Det var det beste jeg har lest idag....Samin  :biggrin:

Henger meg på den  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Tenk etter hvor ofte vi tillater oss å skade oss selv, med tankene...
om det nå kommer fra en selv eller andre....
Tanken kommer alltid før følelsen....
Vi er i grunnen vår egen værste fiende...  :o
GjenopprettetMedlem
Vi er i grunnen vår egen værste fiende...

Det er sant Sjelevenn, hadde vi vært så stygg mot andre
som vi er mot oss selv. Hadde vi ikke hatt noen venner igjen..

Samin ;)
Anonymous
Jatta, slutt med klagingen!
Heldigvis, i vår dualistiske verden finner vi en alltid en lys og kjærlig polar motpart til det mørke og triste. Vi kan for eksempel begynne å se det gode i andre mennesker. Vi kan til og med ønske de alt godt. Vi kan begynne og avslutte dagen med en bønn om at alle mennesker realiserer det gode de har i seg. Vi kan se mulighetene og innrette oss mot det gode. Hvilket potensiale!

Le mot verden, og den gapskratter tilbake.

Ha en god dag!

Gormii
GjenopprettetMedlem
Jatta, slutt med klagingen!

Var det noen som klaget har da??
Ikke hørt noe jeg :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Bare vissheten om tregangersregelen burde være nok til å endre negative tankemønstre. Tre ganger slår kraften tilbake på deg selv hvis du ønsker vondt over noen.  Bø!!! 8)
FAST Enterprise [Crawler]
Hjertens enig med dere alle :wub: En annen vinkling.... det hender av og til at noen øser utover deg masse negativt snakk, om deg og alle andre. Hva bør man gjøre da, det er ikke alltid like lett og være like vennlig og tålmodig :sad2: Faren kan jo da være at man da plutselig sjøl er fanget i en toveis munnhuggeri :shyone: Man kan jo beskytte seg på mange måter vet jeg, men hvis det skjer helt plutselig, er ikke det så enkelt. Vi har mye å jobbe med, på mange måter hvis vi skal kunne leve et problemfritt liv. Ja ja, Lenge leve opptimismen :eusa_clap:
Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja,man skal være forsiktig med å kjøre for fort i svingene. :lol:
GjenopprettetMedlem
Mye bra å lese her  :)

Jeg er vel ganske heldig innstilt.....for om jeg oppfatter at noen har noe i mot meg, uten noen grunn, så blir jeg så pisst, at jeg bevisst går inn for å finne ut hvorfor, uten å drive munnhuggeri tilbake.

Et eksempel på det. På en ny arbeidsplass, oppfattet jeg fra starten en kollega som nektet plent å snakke med meg. Å som hadde negative ting å si om meg til de andre kollegaene. Men heldigvis hørte de ikke på henne, fordi de tok seg tid til å bli kjent med meg. Noen kjente jeg jo fra før også.

Da bestemte jeg meg for å alltid være hyggelig mot denne personen. Jeg sa alltid hei, sørget for at det var henne jeg spurte om jeg trengte hjelp, var alltid blid og hyggelig. Men samtidig visste hun hvorfor, hun skjønte at jeg forsto holdningen hennes, å hun ble frustrert.

En dag kom hun til meg å sa, *Du?..jeg har tatt helt feil av deg, å det beklager jeg*. Det viste seg at denne jenta var redd for alle nye *kvinnlige* kollegaer, da mannen hennes, vår sjef var ille gla i dem, å prøvde seg stort sett på dem. Da hun forsto at det ikke var i min hensikt, så kom hun å beklaget seg, å ba om unnskyldning. Å vi ble bestekompiser.

Jeg tror, at er man sterk nok, så møt disse menneskene som utfører slike handlinger med vennlighet og god energi. De vil da møte seg selv i døra, uforstående over hvorfor deres holdning preller av deg. Å de vil forhåpentligvis tenke seg om litt, å ta ansvar for det de har gjort.

der må vel det komme inn, det du gir, er det du får. Ikke alltid i første omgang, men kanskje ved en senere anledning. Da kan man selv gå med en god følelse, at vertfall du selv er høflig, imøtekommende og positiv. Å det stråler ut til andre, den egenskapen.