Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei. hans ove fra ålesund her. Jeg er ganske nybegynner innen sjamanisme, healing. Men har interessert meg for det i 5 år sikkert.Jeg har litt konsentrasjons-problemer :razz:.Og sliter med og få tømt hodet for tanker(begynner alltid å tenke på noe) når jeg mediterer. Noen gode tips på hvordan meditere skikkelig kunne jeg trengt. Jeg har lest noen bøker om sjamanisme og hvert på en trommereise med en sjaman(Ulf Dormann "sorte-sol") på en alternativ-messe.. vi skulle møte bjørnen.Men jeg klarte ikke møte noe bjørn. Jeg hadde det utrolig deilig.En slags euforisk følelse. svevde litt.. men ingen bjørn :'(  Men min mor som også var der møtte den og leket og danset med den på ei eng. og etterpå så satt bjørn og trøstet henne og holdt rundt henne.Hun gråt etterpå. sterk opplevelse. Men jeg vil gjerne lære og meditere og møte kraftdyr og lære meg og bli sjaman, for og kunne hjelp andre og denne gale verden. Jeg vet det er en laaaang proses.. Men jeg må da kunne klare det. Men trenger råd på hvordan jeg skal gjøre det. nybegynner tips.  ekstra vannskelig med det konsentrasjon problemet og.Så håper på gode råd og hjelp om mulig. Og hvor jeg bør henvende meg på nettet foreksempel. Syns denne siden virket veldig lovende. Ser Alio Gaup :respect:  er med. lest litt om han, og har stor respekt. Håper på litt respons og help på den lange veien.  Jeg fikk forresten kjøpt en cdd med han sjaman jeg var på tromme reise med. Han sa at jeg kunne høre på den,helst med hodetelefoner, så kunne jeg trene med den og. veldig fantastisk og høre på :)  men det er de konsentrasjons-problemene da.. Har kanskje for mye og tenke på. Skjer mye i livet mitt og. Håper på svar.  MVH  Hans
GjenopprettetMedlem
fysisk mosjon. hvilken type kommer helt ann på hva slags type du er. jeg anbefaller yoga, eller en eller annen form for kampkunst (legg merke til kampkunst istedet for kampsport, det er en forskjell) dette er trening som også har et åndelig aspekt. men noen nyter like godt av å jogge eller liknende.
og vær klar og tydelig. hvis du vil lære å fokusere, konsentrere deg osv, altså mestre sinnet, så er det ikke sikkert at det som fungerer best er å dytte det fult med alle mulige bøker om sjamanisme. ikke gå deg vill i new age labberunten :)

og ikke krev for mye av deg selv, da mister du motet. det har ingenting å si om du ikke klarer å meditere, å meditere er det ytterst få som klareri nuet, alle kan lære det, men det er en læringsprosess som kan ta flere tiår. det som er viktig er at du prøver. om tankene dine begynner å summe med en gang du sitter i ro, så ja vell ? er det da lurest å gi opp, lete etter enda en slags "meditasjons teknikk". eller er det best å prøve å bare sitte der ?

hmmm. dette er ting som man ikke kan forklare. du kan spørre så mange du vil, og lese så mye du vil. det er bare tankespinn. det som gjør at du lærer noe er erfaring.

ellers, lykke til  :icon_biggrin:

edit: ja, enda en lærepenge til meg om at det lønner seg å lese HELE posten før man svarer. som du selv sier, det er en lang prosess.
og for å utdybe det jeg sa i sted, ikke bry deg så mye om solgte teknikker og alt det spinnet der. bare sitt der, rett og slett. ingen fare hvordan du sitter, lotus stilling for eksempel, den er beregnet på indere som aldri sitter i stoler, jobber hele dagen, og sover på harde senger. et HELT annet liv en de fleste nordmenn. så sitt sånn som du syntes er behagelig. pust godt, og fokuser på pusten, tenk inn-ut, eller 1-2 pust inn:1 pust ut:2, pust inn:1, pust ut:2 osv. dette er absolutt ikke lett, ingen tvil om at det vil fare tanker rundt fortsatt. men, bare prøv at med en gang du oppdager at du tenker på noe helt annet. la tanken pasere, og gå tilbake til tellingen. det er det nærmeste teknikk jeg vil anbefalle deg. eller du kan bare jobbe, gjøre arbeid, og fokusere på arbeidet, ikke hva du skal spise til lunch eller hvor du gjorde av bilnøkkelene.

ja, håper det hjelper
Anonymous
For meg  var  det rett og søke de energier som gjorde meg  hel og i ballanse med meg selv. Det  virktig at  du  forstår og tolker  det  du opplever på  det stadiet du er nå.
Det vil si, du kan ikke lese deg eller  kurse deg  til  visommen. Den  har  du i deg selv  men du  må  finne  din  nøkkel  for og  få den frem.
Jeg fant ballansen og  kjærligheten  med  gode  lange  meditasjonsturer i naturen. Naturen  gir deg noen fantiske  gode  oppleveser  og energier.
Virktig  og  finne  kilden(kjærligheten) til  deg selv og  livet  du lever. Ikke  speil deg i andres opplevelse, her der  det  kun dine  opplevelser som gjelder.
Jeg  går selv  på  Meditasjon og  kalaniserings kurs i  helga og jeg får  nå betalt med  med "renter" for de at jeg har drevet  min egen selvutvikling  over tid. Jeg  har 99% utbytte av kurset  i motsettning  til mange andre som har hoppet over denne  viktige biten.De er  litt forvirret over  ting de opplever som de ikke  forstår.
Husk  fortdien  har du  brukt. fremtiden  ligger der som en  utfordring velger du og .. leve du i nuet .. da  blir  tanker og  illusjoner  og  bekymringer  peanøtter  og lite betydningsfull
Lykke  til  :razz:
GjenopprettetMedlem
Hei heksa.dine ord er som tatt ut fra min munn :wub:
Anonymous
:respect:  Flott så  slapp du og skrive det...  hihih
Ha en  spennende søndag .. det skal jeg ... siste dag på Kanalisering/meditasjons kurs  :P
GjenopprettetMedlem
--