Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei igjen.
Vil først og fremst takke for den hjelp jeg allrede har fått av dere her på sonen. Setter veldig stor pris på det, og jeg føler meg veldig inkludert. Jeg har tidligere lest Michael Harners bok Sjamanens vei, og deltatt på ett helgekurs hvor vi fikk innføring i trommereise, møte med kraftdyr etc. Har også kjøpt en cd med tromming på, og prøvd å reise til denne. En av mine store hindringer var og er dette med visualisering. For det første er jeg veldig usikker på mitt avreise sted. Stedet mellom denne verden og underverdenen. Jeg har funnet noen steder som jeg prøver med, men har aldri fått det til å fungere helt. Skal jeg se helt klart for meg, som jeg ser med mine materielle øyne, at jeg er ved avreise stedet og dermed gå inn i "tunnelen". Har hittil bare hatt vage syn av noen sirkler. Dette er noe som jeg føler er med på å gjøre dette med reiser vanskelig. Jeg er en VELDIG utålmodig sjel som helst skal ha resultater igår. Er det none som har noen erfaringer rundt dette temaet og kanskje kan hjelpe meg litt i en eller annen retning?
Setter stor pris på å ha funnet dette herlige stedet med så mange fine, fargerike personer. Har bare vært her noen dager og har fått mye ut av å lese artikler hvor dere deler deres erfaringer med meg.

MugnaS

Sensis [Crawler]
Din første hindring er utålmodigheten. Tanken på et "resultat" kan også stå i veien, samt usikkerheten, som du nevner.
For første bud for en som skal på trommereiser av avspenning og ikke-handling, det ikke å skulle gjøre noe, produsere noe eller oppnå noe.
Da komme metaforer som å synke inn i det i bruk, eller å bli tatt, bli trukket ned, eller å bli løftet opp.
Når det gjelder avreisested er oppskriften å huske et sted du har vært. Simpelthen huske. Huske så levende som det er mulig for deg, uten å stresse og å føle at dette er ikke klart nok eller godt nok. Det er alt. For dette "hulebildet" er et hjelpemiddel inn i tunnellen gjennom tiden. Deretter lytte på trommene og ta imot det som skjer.
Kanskje ligger skatten din i motstandens indre.
Kanskje sperrer utålmodigheten for visdommen.
På sidene 68 til og med 72 i boken Sjamansonen har jeg beskrevet oppskriften på det å gjøre trommereiser.
Nydelig mandala du har valgt deg, forresten.
Du kan prøve å reise inn gjennom sentrum av den. Om dette fører noen vei, kom gjerne tilbake med en rapport.
Lykke til.
Ailo Gaup
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for svar:)
Jeg har funnet ut at jeg etter 3 dager ikke kan regne med å få til noe som andre bruker liv på å mestre(well duh!hehe). Jeg har kjøpt boken av Jan Morgan Wood, Sjamanisme, og begynt i det små med å hente meg kraft. Går litt i skogen, lager bål og prøver å være til stede. Vanskelig nok når sinnet blir bombardert med tanker. Jeg har funnet ut å begynne i det små og ta små skritt av gangen. På den måten går det jo også faktisk fremover:) Hadde en veldig ålreit opplevelse i skogen i dag faktisk.Jeg pakka sekken med ved, ett lys og fyrstikker. Jeg var så ovenpå over at nå skulle jeg gjøre det helt store. Når jeg kom frem, fikk jeg nesten ikke startet ett bål engang. Ett knusende slag mot egoet mitt. Jeg følte at jeg hadde mistet helt kontakt med min åndelige side og at jeg var veldig fjernt fra naturen. Etter en lang stund og mangfoldige forsøk, fikk jeg litt fyr på bålet. Jeg bestemte meg for å be mine forfedre om hjelp videre(slik det står i boken til Wood). Jeg gjorde det til en stor greie i begynnelsen, men plutselig var det noe som skjedde. Jeg slappet av, og følte meg mer til stede enn jeg har gjort på lenge. Etter at ritualet var ferdig skinte solen gjennom masse tåke og ga meg et fantastisk skue. Jeg ble veldig takknemmlig og glad. Jeg følte at jeg hadde gjort noe for å få kontakt med naturen og det åndelige i meg selv. Gjenetablert en kontakt. Føler meg mer avslappet og tilstede en jeg har gjort. Gleder meg over å være til og synes livet er spennende.
Jeg har også tatt en beslutning om å melde meg på kurset ditt. Hvordan går jeg frem for å gjøre det?
På forhånd takk, MugnaS