Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
:lol: Jeg vet jo det Stridshjelp.

Jeg mente det ikke bokstavelig talt, eller har tenkt å begynne å praktisere det.
Jeg prøvde vel mer eller mindre i denne sammenheng, å si at navnet i seg selv,
på hva ting heter, egentlig ikke er så nøye, siden opplevelsen av handlingen er
den samme, uavhengig navnet. Åsså satte jeg det ille på spissen da.  :P
Anonymous
"Lie":

Och så undrar jag Fønix:
Da serverer jeg ost til kaffen

Har du kaffeost?  :w00t:

Er det noe som heter kaffeost? Jaha, så her kommer det flere gjester til kaffe. Bare kos det. teleterkij, du behøver ikke være flue på veggen. Du skal få egen stol å sitte på. Jeg er ikke så glad i kjeks, så du kan få mine.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kaffeost er det vanlig å få servert  hos samene. Det ene er tørket reinmelk som de har i kaffen, som løser seg opp. Det andre er ost som sman spiser og dypper i kaffen. Når vi var i Gratangen på verdenstrommeseremonien fikk vi kaffekjøtt, og det var en tynn reinspekepølse som vi dyppa i kaffen, og det var kjempegodt.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
"Stridshjelp":

Det andre er ost som sman spiser og dypper i kaffen.

Jag vet inte om det är precis samma ost, som jag äter när är i norra Sverige... men det är en ost man skär i små kuber och lägger ned i kaffet, i koppen. Sedan äter man osten med skje. Osten har en uvanlig konsistens... det gnekar när man äter den. Gnek gnek gnek :lol:

Nej...Kaffekött tycker jag IKKE är godt... men mannen min säger till alla att det är en delikatess, när de kommer hit på besök - saltat och torkat renkött i kaffet...  ::)
GjenopprettetMedlem
ehh... :confused:  Bare for å nevne det kort her... Ser at "osten" har tatt av her inne nå! Slik jeg tolket det Silva kort nevnt.. bla. ost... så har det med at alle har hver sin måte å se tingene på, og hver sin måte på hvordan "troen" skal tolkes.. eller er jeg alene om akkurat dette synet :shyone:

Uansett... Det har sklidd "litt" vekk fra hovedtråen nå synes jeg. Det har blitt en tråd om mat!

Hadde vi snakka om  :beer: derimot.... hehe
Anonymous
Du har en nøkkel der Silva! du har brutt gjennom overflaten.
Det er dette dypdykket som skal til nå.
vi jubla etter andre verdenskrig og spytter på hakekorset men har det noe å si hva vi kaller ting når egoismen krever sine ofre fremdeles?
Anonymous
Bare for å nevne det kort her... Ser at "osten" har tatt av her inne nå!
Du har alldeles rätt Nordlyset!
Vi var nog lite sultne...?  :lol:

Tillbake til emnet!  :P

Jag går då tillbaka; En ost är en ost, men det finns många sorter - brie, normanna, gammelost, ridderost, cheddar, cottage cheese.... Och med det tänker jag på alla metoder vi använder oss av, för att nå andligheten och visheten.
Spiller det noen rolle hvem vei man velger å gå, så lenge det kjenns riktig ut
skrev Silva... och nej det spiller vel ingen roll, så lengde det kjenns rett. En del tycker shamanismen är mörk, men jag tycker den förenar mörkt och ljust, medan f.eks. reiki bara (?) jobbar med ljuset. Jag jobbar med båda och jag hämtar inspiraton, där det passar.

Jag har lite svårt för grupperinger som bildar stängda selskap och odlar "SIN enda rätta sanning".

Men jag antar att du tänker på begreppen sjamansime - nysjamanisme... neosjamanisme, core-sjamanisme ....
Begreppen kan ha en funktion, då de är en beskrivelse av vad man gör, när man utövar den... (kansje  ;D ) men jag tror inte själva resultatet, blir olika bra, beroende på vad man använder för metod!
GjenopprettetMedlem
Jaja, en ost kan bli så mangt!

Takk Nordlyset, for ditt innlegg..... :biggrin: En  :beer: skal bli!

Å Kokopelli.....Der satte du ord på det! Takk.

Det er noe jeg tror er kjempeviktig å tenke på! Vi bør heller gå inn i dybden, inn i kjernen av vår tro,
istede for å bekymre oss for hva det heter og hvorfor, å hvem som oppfant det. Selv om det også er viktig å ha som en del i bagasjen. Men vi er nok flinkere til å spekulere mer på betydningen av ordet, enn betydningen av handlingen!
FAST Enterprise [Crawler]
Ja, jeg ser at temaet har sklidd ut litt. Men da noen her nevnte kaffeost, tenker jeg på min mamma. Hun brukte å ha kvitost i kaffen, og når det hadde smelta, så spiste hun det med teskje. Ja, hun storkoste seg med denne kaffeosten sin hver dag. Jeg har aldri prøvd det, men kanskje det hadde vært en ide. Som for å minnes mamma som hadde hatt bursdag på lørdag, hvis hun hadde levd.
Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
Som for å minnes mamma som hadde hatt bursdag på lørdag, hvis hun hadde levd.
Kristine wub

Fikk bare lyst å gi deg en bamseklem!  :wub:
AdsBot [Google]
og en tigerklem
📎 image-5.jpg
GjenopprettetMedlem
silva du er virkelig verdt å smake på  :icon_redface:
Anonymous
Aj! - Liljee, for et bilde! Umåtelig vakkert. verden er vakker når den gis muligheten. :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Den tigerklemmen skulle jeg gjerne opplevd.... :w00t:  :wub:

silva du er virkelig verdt å smake på

Takk for det Sterk i Strid.  :)  Men jeg duger nok dårlig som ost!
Litt for mager tror jeg.... :lol:

Aj! - Liljee, for et bilde! Umåtelig vakkert. verden er vakker når den gis muligheten.

:eusa_dance: