Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
For noen uker siden nevnte jeg i en annen tråd at jeg ute i naturen fikk en sang. Jeg glemte denne sangen, men plutselig her om dagen kom den tilbake til meg. Nå har jeg gjort ett opptak av den så den ikke forsvinner igjen. Hehe. Kreftene får bli hos meg enten de vil eller ikke.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med slike sanger, hvordan og når man bruker dem.
Jeg lurer også på om de kan forandre seg litt over tid. Sangen er en chant. Jeg satt og sang på den og plutselig kom ett nytt vers inn i den. jeg føler at det ikke er noe galt, men jeg søker bekreftelse på at jeg ikke er helt ute. Har jo store problemer med å bekrefte meg selv, så da søker jeg det fra andre

Love & light
GjenopprettetMedlem
Fortsett med å være åpen i sinnet,så vil mange sanger komme til deg,ute i det fri.
Den sangen du har vil arbeide for deg med å åpne for flere krefter,til glede og kraft for deg og din vei.
Og så fra en Kevin Costner film: ((If you sing it,they will come!))

GjenopprettetMedlem
Her omkring i skogene har de arbeidet mye denne høsten og vinteren. (Bra pris på tømmer)
De har laga et kjempestort snauhogst og dype spor etter traktorene.
Når jeg var ute og gikk der de hadde vært, så fikk jeg en sang.
Føltes som om det var en healingsang til den ødelagde naturen, og en hyllest til de trærene som vært hogget.
Jeg husket ikke sangen da jeg kom hjem, men den dukket opp igjen når jeg trengte den. Da jeg igjen var der naturen trengte healing. Den høres veldig kraftfull ut men den har inga ord.
Det føles godt å synge den
SEO Crawler
dere er medicine people

GjenopprettetMedlem
Har du fått gaven til å lytte...
La sinnet heales med sangen din, den vil ta deg med
som med bølgene
til den visdommen du allerede kjenner i det vakre hjertet ditt

Anonymous
"öppna munnen och sjung en sång
kraften sitter i orden
öppna munnen och sjung en sång
orden kommer från jorden"
Sjung med stigande frenesi tills huvudet exploderar och kroppen blir tusentals fjärilar som fladdrar iväg genom rymden.
GjenopprettetMedlem
Som vanlig finnes ikke den eksaktet fasiten du søker. Du må bare stole på prosessen som skjer, og vi andre sitter heller ikke på fasiten men kan dele av oss.
Min erfaring - så langt, jeg jobber daglig med sang -
sanger, chants og lignende er som all annen energi, veldig forskjellig. Jeg har fått mange sanger som har kommet til meg. Noen er for øyeblikket, noen er for følelser som skal ut, noen er for å kvitte seg med blokkeringer , noen for glede osv.
Har også opplevd at en sang tilhørte ett kraftsted i naturen....umulig å huske andre steder enn akkuart der....

) En annen gang fikk jeg en sang som "satte seg i kroppen" sangen "sang min kropp" fysisk. Når jeg sang den beveget deler av kroppen min seg kraftig uten bevisst handling fra min side, det forsatte også om natten mens jeg sov.....hehehehe....
Og å synge seg i trance er jo helt fantastisk.... og om man synger intenst en stund, så prøv å sett deg ned, lukk øynene og pust langsomt mens du bare er åpen for den healingen det er i øyeblikkene etter....
klem fra Elin........
Anonymous
Takk for all hjelp. Tar med meg mye av det som står her. Mye av det gir en god klang inne i meg og da tar jeg det til meg. Sang er noe jeg alltid har vært tilltrukket av og i det siste har mange sanger kommet til meg. Spesiellt når jeg tar noen stille stunder eller når jeg holder på med bønn. Da har jeg bare begynt å åpne munnen å la det komme det som kommer. Er en veldig spesiell følelse av å kjenne at en sang synger seg gjennom kroppen din. Idag ble jeg sittende å synge for skyene i en god stund. Var en fin opplevelse av å kjenne kraften flyte gjennom meg og vibrere ut og opp til skyene

GjenopprettetMedlem
masse bra her jeg vil bare tillegge; noen kraftsanger bör man ikke fortelle til andre for de så lett kan misbrukes og da forsvinner kraften ut av dem. syng de når de skal synges og ikke ellers. noen skal selvfölgelig synges hele tiden ;-j
en sjaman fortalte meg at selv om man får mye ut av å synge en kraft sang noen ganger så får man mye mere ut av å synge den en hel sirkel (eller hva hun kalte det). dvs. til den slutter. og om man kan få med noen på det så er det enda bedre for da blir energien firedobblet sa hun, og det er jo positivt. jeg fikk broren min ut av fengsel på den måten men jeg vet ikke om det var positivt, selv om kraftsangen skulle tilsi det... :-/
Anonymous
Jeg fikk for et par år siden en joik. Jeg begynte å høre en joik inni meg, samtidig en følelse av at denne joiken skulle jeg øve på. Jeg øvde, litt forsiktig til å begynne med, da jeg overhodet ikke har sangstemme. Jeg fikk det ikke til, det var for nølende, for forsiktig.
Så hadde jeg en seremoni for ikke så lenge siden. Da kom joiken til nytte. Når jeg nå i ettertid tenker over det, så virker det for meg helt ubegripelig at jeg noengang skulle stå ute i naturen og joike av full hals. Men jeg gjorde det, og da var det ikke noe nølende over joiken. Da føltes den helt rett

Den joiken er til minne om mine forfedre. Så den vil ikke være naturlig å bruke i andre sammenheng. Jeg bruker den av og til for meg selv, når jeg føler behov for det.
Nutch/CVS [Bot]
Noen tid etter at jeg hadde vært ved Stuorrageađgi kom en joik innenfra. Den var bare her og ville ut. Og vis jeg joiker den nå får jeg kontakt med Stuorrageađgis kraft, jeg råder likesom over kraften.
En healende opplevelse
Hilsen
Gåååja