Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Karakteren er som en våt leireklump.

Elller som en PC, man kan legge til programmer og filer, eller slette.

Slik former man en karakter.
Det kan ta tid.
Men mere enn man tror er mulig, er mulig.
GjenopprettetMedlem
Om karakteren er en leirklump:
     Når leireklumpen er våt kan den formes.
     den blir til fast form ved å brennes.
…. Manifisteres!
Og skal den gjøres om må den knuses, smeltes og
formes og brennes på nytt.
…. Brutalt?
Ja, det gjør vondt.
Den gamle formen er glemt, borte.

Om karakteren er en PC:
     Bare trykk på "delete", programmer slettes.
     Programmer kan brennes på en dvd/cd og tas ut i verden.
…….Manifisteres?
Når gamle programmer skal gjøres om, ”delete”, men sporene
av de er ennå på harddisken, kan gjenopprettes
og tar opp plass, alt går tregere.
….. Brutalt?
Nei, det gjør ikke vondt.
Den gamle formen ligger bak,minnet surrer og surrer.

Tid:
Når leiklumpen skal gjøres om må man være tilstede.
Når PC skal laste nytt program kan man ta seg en kaffe.

Nuntia sin filosofi, akkurat
Anonymous
Hrm...
Ja, ja, mye tar vi telepatisk, men  jeg trenger litt tid på et skriftlig tilsvar akkurat nå. Er for kreativ til å være analytisk.

I mellomtiden kan vi fortsette intuitivt/telepatisk. Det går fint.
GjenopprettetMedlem
Karakteren kreeres slik kameleonen skifter farge etter omgivelsen,vi har mye å lære av den hyper-mediumistiske kameleonen.

Vi er alle kameleoner på hver sin måte,vi "besettes"av sjeler,og vi "besetter"andre med vår sjel,og slik får vi disse merkelige forhold til nær sagt alt

en dulter borti på livets landevei.

På godt og vondt skjer dette,slik har nok sjamanismen oppstått,den går virkelig inn i dette området,og opptar i seg alle dyrehjelpere som kan beskytte sjamanen under intenst arbeid i kameleon-riket.

En bør ha kraft for å kunne møte kraft,så ikke "vekstskåla"tipper,og vi blir satt ut av spill,kan være uheldig langt ute i villmarka f.eks. :wub:
GjenopprettetMedlem
Alvar Horst sa:
Hrm...
Ja, ja, mye tar vi telepatisk,

.... du har rett, du begynte og jeg fullførte, vi var kreative....

Nuntia, kreativt telepatisk påheng
Anonymous
:respect:

"Nuntia":

.... du har rett, du begynte og jeg fullførte, vi var kreative....

Både kreativt og analytisk, og noe mer i dybden enn det bare det raptuset mitt... Det går videre, utdypes og sjekkes nærmere, overveies for og mot, analyseres og syntiseres. Så takk, og gjerne fortsett ...

Ja, Teletusenenkunsterkes, som du var inne på, god gammel alkymi...Solve et Coagule, en objektiv kreativ innfallsvinkel på seg selv?
Brukbart verktøy det og...Man kan se det som seg selv utenfra, litt fra siden, og komme med gode forslag til seg selv mener jeg. En kreativ dialog mellom observatøren og objektet? ::)  ;D

Men også som pur matematikk, trekke fra og legge til. Skulpturere...Gurdijeff er innom noe sånt, også. Rent praktisk kan det bety alle slags overskridninger av tidigere bevissthetsmønstre på dagtid spesielt. Bryte mønstrene. Våkne opp i den våkne søvnen..

Så kanskje...ta flyseritifikat foreksempel?..Reise til Amerika?..Ta en annen vei til butikken?..Lære et nytt språk?

Ja, man kan jo alltids begynne."  :biggrin: En ny verden skapes" ...? Gurdijeff;

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=a+new+world+is+created&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Anonymous

enslags levende skuptur,
man former det med tanken

prosess i tidens fylde?
GjenopprettetMedlem
Er litt nyskjerrig på den siste linken din: er dette så amerikansk som det ser ut som,eller er det meir verdensomfattande?

Fann ein tidligare demokratisk valgkandidat der inne m.a.......
Kan godt vere at karakteren kan kreerast også på slike forum,men i allfall eg hadde fått godt synleg pukkelrygg i tillegg.
:icon_lol:

Gurdijeff var ein interessant mann.Ein må jo faktisk tenke litt og kjenne etter,når ein les hans teoriar.Og le eller bli sint,alt ettersom.Sjå seg sjølv (og andre) litt frå sidelinja,ja.
Til og med Osho las Gurdijeff  :icon_lol: