Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kan dere høre dem?

Grunnen til at jeg spør, vi var på tur her i går. Langtur!.... :lol: Faktisk en *svipptur* te Wolf. Takk for sist Wolfærn....det var gørkoslig å hilse på dere.  :wub: Å jeg gleder meg ENNÅ mer til treffet, om det er mulig.

Vel, på hjemveien stoppet vi ved et tjærn, Nordlyset og jeg. Månen var fantastisk, plassen var fantastisk, blikkstille, stooooor knallgul måne, pytte små fugler flagrende over tjernet, å stille. Aberet var en bil i ny og ne.

Jeg sitter på fjellknauset og ser utover, det var begynt å mørkne. Nordlyset elsker å ta bilder å prøvde fange den fantastiske månen, mens jeg nøt stillheten og måneskinnet. Plutselig kommer det inn en lyd i øra. Ikke fra veien eller biler. Men det nærmest dundret av vibrasjoner i ørene mine. Jeg begynte å se meg rundt, denne energien var så intenst, at jeg følte noe eller noen var rundt meg.

Er det en slags energi jeg merket? Kan man høre de?
Anonymous
Vakkert sted ni fant der!

Iblant har jeg faktisk hört lyd. Det har vaert lite ulike... iblant en röst, iblant kun lyd av ulike slag,
men oftest fornemmer jeg bare noe... jeg bare vit noe...
Du får fare tilbake dit, og lytte litt mer  ;D
Anonymous
Men det nærmest dundret av vibrasjoner i ørene mine. Jeg begynte å se meg rundt, denne energien var så intenst, at jeg følte noe eller noen var rundt meg.

Er det en slags energi jeg merket? Kan man høre de?

Japp. Det kan man.
GjenopprettetMedlem
ja, jeg tror man kan høre enegiene.. jeg gjør i alle fall det til tider..

de sterkeste lydene opplever jeg som om lyden går i spiral inn i øret..
som en virvelvind som står skeivt...

men det kan være svakere vibrasjoner også..

opplevde du spiraler?
GjenopprettetMedlem
Takker for svar.....

Ja, kanskje man kan kalle det det Jim...spiraler....det er gjerne litt forskjellig, men kan ikke huske at jeg har opplevd det så sterkt som i går.
GjenopprettetMedlem
ok..

da får jeg ønske deg lykke til videre på veien til å bli kjent med lydene dine ;)
Bing [Bot]
Jeg sanser energifelt, fra steder og mennesker. Noen ganger kan det være voldsomt, særlig dager jeg er veldig åpen. Å gå gjennom ventehallen på Oslo S og ta inn alle enrgier som er der f.eks. Kjenner på hva energiene gjør med meg, hva som ligger i den der den kommer fra. Smerte, uro, sinne.
Kan noen ganger se energifelt, farger og aura. Det er fint å se på et menneske som snakker om noe det er veldig engasjert i, da spruter fine farger i auraen.  :-X
GjenopprettetMedlem
Kva tilstand ein sjølv er i ,betyr mykje.
Men altså,grønnskjær /konsentrert kulde. 
Sterk utstråling/varme/"vibrasjon".
Har blitt akutt dårleg på ein plass med svært dårleg energi.(etter min oppfatning)
GjenopprettetMedlem
Jeg har faktisk opplevd mye av det samme i det sisste.
Tror det går an å høre energiene.
Jeg har opplevd mye høyfrekvent piping
noe som føles som dotter i ørene , og noe som ligner øreverk.

Snakket med noen som mente det var at jeg var i ferd med å åpne mer opp
for å h ø r e

Det kan være noen av dine hjelpere vil fortelle deg noe... ;D

Spennende .

Klem fra meg
GjenopprettetMedlem
Ja, man kan føle og høre energiene. Er det dårlige energier så føler man det også slik som Final Tribe forteller. Jeg har følt begge deler, men det er helt fantastisk når energiene er gode. Det er også riktig at man blir mer mottakelig for å høre når man åpner mer opp. I går var det fullmåne og det var utrolig mange gode energier i sving.

Tenk også litt over følelsene din i denne forbindelse med dette og drømmene dine Silva - det med det ubevisste og underbevisstheten din. Du drømte om lyset.

RITA
Anonymous
Jeg opplever også dette med å høre disse energiene. Jeg vil tro silva, at du satt nærmest i en mediativ tilstand der ute i naturen. Når du gjør det åpner du deg for å kunne høre og sanse energiene. Hjelpere/guider kommer inn på høyre øre stort sett, når de vil "kommunisere".
GjenopprettetMedlem
Mykje spennande forslag til desse energiane du høyrte og følte. :respect:
Eg kom på Jordskjelv,for av og til når eg trommar,kan eg høyre og føle  rumling og om-møblerings lydar frå under meg.
Ein gong,høgt oppå fjellet,under ein trommereise,fekk eg bilder av svære underjordiske kvalar som symjer "der ein skulle tru ingen kunne bu".
:eusa_dance:
Anonymous
Har ikke hørt mye, bortsett fra på noen få av reisene mine. Men jeg føler mye. Har kjent elektrisitet i en intens periode med mye ny innsikt. Merker ofte den varne gode utstrålingen som kommer fra folk som har driver med meditasjon og healing, som når noen kiler deg og du får disse gode frysningene. Av og til kan jeg kjenne en god glede med mye energi som jeg tror av og til er innenfra meg selv og av og til fra naturen eller litt begge deler.
Så var det intressant da jeg for noen dager snakket med en fyr i kanskje bare tre minutter. Han sa at han var opptatt av det sprituelle og hadde meditert en del. Jeg merket at det kom opp nye tanker og innsikter i ca et døgn rett etter at jeg hadde møtt han. Så energiene våre møttes, og det ble litt på samme måte som når hjelperne kommuniserer med oss gjennom intuisjonen, tenker jeg.

Jeg tror at jeg er mer empat og clairvoyant enn clairaudient, at følelsene og synet er det som er sterkest på meg. Jeg bruker å kunne se bilder, former og farger så fort jeg lukker øynene, og her en dag var det intressant å oppdage hvordan fargene og formene hadde en annen karakter og følelse da jeg var sammen med et helt nytt bekjentskap, men det var veldig abstrakt, så jeg kan ikke riktig forklare det. Dette er ting jeg ikke er så erfaren med ennå , og som jeg må utforske mer for å bli bedre kjent med evnene mine.
Anonymous
HAR VED NOEN ANLEDNIGER HØRT SETNINGER, NYDELIG SANG, BESKJEDER, KLARHØRSEL ER KJEMPESPENNENDE
NÅR MAN ER PÅ DEN FREKVENSEN,FÅR ALDRIG NOKK DET ER EN GLEDE VÆR GANG DET SKJER,
LYKKE TIL DU ER I GANG SILVA  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Takk for svar kjære folkens.....jeg skal vaffal en tur dit igjen...å sjekke ut dette... :wub:
Sensis [Crawler]
I gammel tid trodde samene at sjelen bodd i ørene. For min del mener jeg at ørene er viktigste sjamanorgan Sjamanismen er en musisk kunst.

Og til Passopp: Her er referansen om sjelen og ørene:

V. V. Charnoluski: O kul`te Miandasha.
Skandinavisk Sbornik. 
Tallinnn, pp 301-315.

mvh. ailo
Anonymous
ørene kan du aldri lukke... de hører selv om du sover eller er våken og oppfatter det som skjer både bak og foran og rundt hele veien, i motsetning til synet som bare ser i den retningen blikket går..
Siv
GjenopprettetMedlem
Jeg har hatt for det meste piping og sus i ørene. Ikke hørt noe "fornuftig" Men jeg kjenner energier på toppen av hodet, og jeg påvirkes følelsesmessig av andre menneskers energier. Og så har jeg av og til varme eller energier i hendene. Og prikking i bena.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Ja pipen de pipen, de piper også i mine öron... men det beror på erfaringer av starke lyd og spent i muskler.

Men: De var så merkelig. En morgen for noen dag siden... våknede jeg med et jojk i örene.  :o
Jojk... Det har aldri hendt tidligere. Jeg lytte en stunn og bestemte med siden for å "stenge av" for jeg hade ikke bestillt musikk da  ;D  Nei jeg er i en tide, da jeg selv vil bestemme, vhis jeg ska höre, föle og si noe, fra den ikke ordinäre verden. Men rart var det...
GjenopprettetMedlem
Jeg kan kjenne latterkuler fra sjamansonen,etter jeg har vært der.
Det er som om hele sonen er med meg samme hvor jeg går,men legger spesielt merke til den ute i naturen.
Gøyalt snyns eg. :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Jeg kan kjenne latterkuler fra sjamansonen,etter jeg har vært der.
Det er som om hele sonen er med meg samme hvor jeg går,men legger spesielt merke til den ute i naturen.
Gøyalt snyns eg. :eusa_clap:

:o Er det du som har smitta meg assa????  :w00t:

I går og i dag, hælle måne, jeg har ledd meg skakk...av absolutt ingenting...hihihi....
Stakkars kællen min, jeg fikk latterkick i natt, å det ga seg lissom ikke heller se... :innocent2:
Enden på den visa...jeg ble gørtrøtt, han lysvåken...kremt... :o

I dag, trur jeg nesten jeg har tatt live a lærere og medelever. Hjemme så det ut som om dottir hadde
planer om tilslutt å ringe den gule bilen.... :P

Men guuuu å deilig....å leeeeeeee.... :w00t:
GjenopprettetMedlem
Jeg er veldig uerfaren med dette, men jeg opplever av og til en strømmning som går fra bein og opp, spesielt i tilfeller ved enten glede eller sinne, det flyller lemmene med "vitalitet" (er den nærmeste beskrivelsen jeg kan gi)... kroppen kjennes sterkere og sansene kvikner opp... jeg vet ikke helt om dette er energi som dere omtaler det som, så jeg lurer litt på det, men det som er det mest merkelige er at det går fra beina og opp... men uansett er det noe som ser ut til å komme når jeg trenger det virkelig, som f. eks. når jeg er sliten eller sorgtung, men oftest når jeg er glad, og man trenger jo alltids litt ekstra energi selv når man er glad  :)
Bing [Bot]
tenker det er moder jord som gir deg kraft, Odd.

Jeg går også rundt med soneboere surrende i mitt hode. Ser et artig tre i verden og tenker, jeg tror jeg vet hvem dette treet passer for, og da er det sonefolket jeg tenker på. Ler meg fillete over rare dikt. Og de siste dagene har jeg en joik inni meg når jeg går ute i det grønne. Hmm.
Barna leser over skulderen min når jeg skriver, og vil ha forklaringer. Noen ganger vil de også ha mat. Og jeg vil være på sonen.
Denne veven trekker og gir masse energi!
:biggrin:
GjenopprettetMedlem
Brukar ha något litet brus i öronen när jag är i trance. Ibland även om jag bara ha ett litet snack med min lärare i den andre världen. Ibland något pipande. Kanske beroende vart jag reser.
Har hört Moder Jord skriker och Fader Himmel sjunger. Då hör jag med öronen som om det vore bakom mig.

Brusiga hälsningar
Shamanens dotter
GjenopprettetMedlem
"Shamanens dotter":

Brukar ha något litet brus i öronen när jag är i trance.

Det har jeg merket ofte også, svake pipetoner, eller nærmest suse toner....som når tven står og suser i svart/hvitt, hehe...slutt på sendingen.

Når jeg mediterer forsterkes disse pipe/susetonene. De første gangene ble jeg ganske engstelig, ante jo ikke hva det var.
Nå er jeg mye mer fortolig med dette, å merker at jeg nesten hører dette hele tiden.