Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg nevnte i ett innlegg, "Hvordan opplever dere energier?. Kan dere høre dem" ?

Jeg merker stadig nå, disse "lydene" i ørene. Men jeg har også merket noe annet.
Noen ganger kjenns det ut som om ørene vokser...  :o...Ikke Le!!!... :innocent2:

Sant...det kjenns ut som om jeg sitter med to digre trompeter på hver side av hodet.
Som om hørselen utvider seg, eller noe i den duren.

Noen som har opplevd noe lignende? Er dette en prosess i *lytteutviklingen*?

Vet det høres merkelig ut, men det er kjempespennende. Det er akkurat som
om jeg peiler inn på noe. Susingen og pipingen blir ganske så intens når jeg
opplever dette.

Jeg har tenkt tanken på at jeg kanskje konsentrere meg for mye,
men tror ikke det heller. For jeg kan sitte i helt egne tanker,
når jeg plutselig blir oppmerksom på susingen, å da begynner
jeg automatisk å lytte etter. Å det er da jeg merker at
*ørene vokser*.... :lol:

Forte meg legge inn temaet.....før jeg angrer. Dere kan jo tro jeg er gal!  :P
GjenopprettetMedlem
:lol: Snart blir du til en alv...

Selv er jeg plaget av tinnitus... det er mer et problem enn en tilgang..... Er det noe jeg ikke vil høre...?
GjenopprettetMedlem
:lol: Ja, kanksje det gett...Hihi...Det hadde vært en fantastisk opplevelse og våknet opp en dag, med spisse ører.... :innocent2:

Huff, Tinitus er no dritt....har noen i familien som sliter med det. Man blir jo så sliten av det. Så det misunner jeg deg ikke.
Det er nok ikke det jeg har, ettersom jeg bare hører dette i perioder, og i korte drag av gangen.

Men som du sier, hehe...kanskje det er noe du ikke vil høre.. ;D
GjenopprettetMedlem
På et kurs med Ailo gjorde vi en fokuseringsøvelse på ørene der jeg fikk akkurat den følelsen i øret som du beskriver, både det med fokus og trakt. Og det var nesten som om det oppstå et enormt trykk i øret så det var litt vondt. Og videre innover i hodet i tillegg.

Men jeg har utenom dette hatt rare fornemmelser i øregangene, som om det var kramper eller bevegelser der, - det er merkelige greier. Men nå ser det ut til å ha forsvunnet igjen! Men hva det er, det vet jeg ikke. :o

Mvh Stridshjelp
AdsBot [Google]
Så fint alvedronningen  :wub:
Alt føles som det "vokser" i utvikling, tror jeg.
F.eks et uttrykk sier: Å få store øyne,
når noe har vekket oss
GjenopprettetMedlem
Av egen erfaring har jeg merket at hørselen er en mine sanser som har utviklet seg mye i løpet av min tid ved Saivo-sjaman skole. Og når vi pratet om det så var det flere som hadde lagt merke til det med hørselen. Jeg hadde lange perioder der jeg var super følsom for lyd, slik at det nesten kunne være fysisk vodt å høre. I ettertid har jeg registrert at hørselen er blitt et instrument i praktisering av sjamanteknikker - som jeg nå bruker bevist, i motsetning til før Saivo.

Elin
GjenopprettetMedlem
:w00t: Flotters og høre...hehe!

Litt viktig for meg å vite at dette er noe andre også opplever. Da er jeg vel på rett vei da.... :wub:

Takk for svar!
GjenopprettetMedlem
"twisted":

Jeg hadde lange perioder der jeg var super følsom for lyd, slik at det nesten kunne være fysisk vodt å høre.

Dette var interessant, for sånn opplever jeg det - det gjør fysisk vondt i øret og i hjertet! Takk for en interessant beskrivelse av hvordan du utvikla din hørsel!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Fysisk vondt?.....

Hmm....noen ganger opplever jeg intens smerte akkurat i ....åssen skal jeg forklare det da..... :o

Det kjenns ut som det er i øret, men smerten sitter også rundt øreområdet.
Intense stikksmerter. Er det noe slik dere mener?

Jeg har jo ikke hatt ørebetennelse,det vet jeg veldig godt hva er,
siden jeg var mye plaga med mellomøre-betennelse som liten.

Må bare tilføye.....disse smertene varer bare en liiiten kort stund.
Anonymous
Jag dök till botten på djupaste delen av poolen då jag var barn. Då sprack trumhinnan på höger öra.

Sen dess kan jag höra Andra Saker där och jag hör frekvenser ingen annan hör. Typ att en TV står på 3 rum bort, eller att det kommer en bil LÅÅÅÅNGT där borta mitt i skogen etc.

Shamanismen börjar i örat... i tunnelen/hörselgången, på trumhinnan, i vibrationen... amen  :innocent2:
Anonymous
Hmm, jeg er stokk døv på høyre øre, med konstant øresus der. Det andre øret er gulle godt.
Mitt spørsmål her: Er dette som et handicap å regne, i forhold til sjamanisme? Eller er det den indre hørselen som er viktig? Noe jeg jo har trodd helt til nå. :confused:
Anonymous
tror nok det har noe med det indre øret å gjøre...det er vanskelig å forklare, men  jeg (  selv om ikke jeg er sjaman) "hører" mange slags lyder og  beskjeder, men det føles  som det ikke er akkurat mine ører som fanger det, det er noe annet som er inni meg ::)
Anonymous
"Silva":

Noen ganger kjenns det ut som om ørene vokser...  :o...Ikke Le!!!... :innocent2:

Sant...det kjenns ut som om jeg sitter med to digre trompeter på hver side av hodet.
Som om hørselen utvider seg, eller noe i den duren.

Om det er elefantguden Ganesha som tar bolig i deg, mon tro?

"Silva":

Vet det høres merkelig ut, men det er kjempespennende. Det er akkurat som
om jeg peiler inn på noe.
....

Jeg svarte også i den første tråden du la inn om energiene. Jeg kjenner den fornemmelsen at man "peiler seg inn" på noe.
Når jeg er veldig avslappet eller mediterer, kan jeg plutselig fornemme en sterk summetone - som om det spilles på en veldig tykk gitarstreng. Lyden er distinkt og gjenkjennelig - hadde jeg hatt absolutt gehør kunne jeg nok beskrevet den mer musikalsk nøyaktig. Denne lyden er for meg signalet at jeg har "peilet meg inn" eller noe har peilet seg inn til meg og har nådd frem. To frekvenser møttes og lydbølgene kobler seg på hverandre og danner et nytt mønster, som kan høres.

Vel, siste avsnitt er ikke sitat, men skrevet av meg som svar...

"Dere kan jo tro at jeg er gal" - Ikke vet hun lenger hva som er egne og hva som er andres ord - lydbølgene tar meg av sted, jeg hvirvles rundt i straumen, inntil jeg havner på en stille elv der sfæremusikken spiller meg våken, der hvirvelen blir til konsert, der alle tonene oppleves individuelt men i flytende harmoni.

Som i de crazy nettene etter flere dagers fravær av søvn: Jeg hørte fantastiske musikalske komposisjoner uavbrutt, hele natten lang - og jeg kan sverge en ed på at musikken var helt ukjent for meg. Så mye vett har jeg da i behold.
GjenopprettetMedlem
Takker for svar alle sammen.... :wub:

Elefantguden Ganesha...hvor har jeg hørt om den før tro?

Jeg håper at disse *forstyrrende* susetonene etter hvert vil bli noe mer musikalsk og forstående... :wub:
GjenopprettetMedlem
lydbølgene tar meg av sted, jeg hvirvles rundt i straumen, inntil jeg havner på en stille elv der sfæremusikken spiller meg våken, der hvirvelen blir til konsert, der alle tonene oppleves individuelt men i flytende harmoni.

Vakkert.... :wub:
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap:Endelig HØRER du også..... Endelig har du fått hørselen, og hører det jeg hører... Endelig er du blitt oppmerksom på alt det jeg hører... :eusa_dance: du som lenge gikk rundt å bare  :eusa_doh: -Fanken er det med øra på den der kælln? Vel Silva lille... -Du kommer til å høre mer... Myyyye mer enn det du har hørt før, for nå vet du hva du skal lytte etter. Skille lydene fra støyen som omgir oss i dagliglivet. Ser fram til at vi skal gå en tur for å bare lytte på det som er rundt oss.... :w00t:
GjenopprettetMedlem
Næææ...møkkakællen min jo  :wub:......ser frem til å skjønne lydane dine bedre å....samt å gå turer med deg..... :wub:
GjenopprettetMedlem
Vel Silva lille... -Du kommer til å høre mer... Myyyye mer enn det du har hørt før, for nå vet du hva du skal lytte etter. Skille lydene fra støyen som omgir oss i dagliglivet.

Hmmm, gjelder bare å finne *finjusterings-knappen*..nå da... ;D
GjenopprettetMedlem
((Den som har øre,han høre))
var et motto som kom til meg for noen år siden.

Siden har jeg blitt gående der med blomkål-ører,og tar inn beskjeder. 

Det er er rart,jeg kan gå en lang tur inn i heia,mens jeg går er det meg og naturens lyder som rår
men så setter jeg meg ner,tenker kanskje at jeg er alene,men så er det noen som finner meg tilslutt,og jeg kan sitte der å le.(eller grine)
Det må vel være åndene som spiller meg et eller flere puss,jeg aner at de setter igang sinnets finfølelse,så jeg får tilgang til skjult,eller dypt lagret
innhold,så det får utspille seg i helbredende omgivelser.
jeg går alltid med et lettere og klarere sinn,etter sånne turer.(med nykokte blomkål på hver side av hodeballen)
gleder meg til neste.
Av å til trommer jeg ute i det fri,når jeg tilslutt legger ner tromma,kan jeg begynne å le ukontrollert.sitter der å gliser på fjellknaus i det ville.
Takk for inspirasjonen til å skrive dette,alle dere der inne/ute.
                                          :eusa_dance:
Anonymous
"Silva":

Elefantguden Ganesha...hvor har jeg hørt om den før tro?

Vit ikke hvor du har hört om Ganesha.. men jeg har i vert fall skrevet om han i forumet Sjamanerfaringer - "Reise: Spørsmål om helende"

Jeg hör "vibrationer" som får meg at spenne oppmerksomheten og kan da få budskaper på forskjellige måten.
Så hörer jeg röster da... (ikke ta fram tvangströyen nu!  ;D) ...Jeg kjenner igjen flere av dem og da vit jeg hvilken hjelpere det er, men det kan også komme röster ved healingsession og da kan det vaere noen slekting som vil si noe, til den jeg behandler.

Jeg har også tinnitus og opplever det ikke andeligt. Det er spente muskler.
Finns det noe jeg ikke vil höre...? Kanskje...? Vit ikke...?
GjenopprettetMedlem
Skal ikke ta på deg tvangstrøya vertfall Lie....  :wub:
Det sku tatt sæ ut det.... :P

Jeg har altså forstått det sånn, at dere
faktisk hører stemmer klart. Fra den andre
verden. Både gjennom ord, sang og
til&med på forskjellige språk.

Jeg håper bare jeg ikke dør av redsel
om jeg sitter alene i mørten og slapper
av alene, å plutselig hører en stemme...
:innocent2:

Uansett, takker for at dere er så gavemilde på erfaringer........ :respect:
GjenopprettetMedlem
Ofte kan stemmer en hører,være en form for ekko,fra samtaler en har hatt.lagret materiell som avspilles når sinnet kopler ned på hvile-status.
ikke særlig uhyggelig,om en forstår hva som skjer.
Narkomane hører ofte stemmer,og for dem kan fortrengte tanker oppsøke eieren som stemmer.
Lang tid med ut av kroppen fenomen som narkomane kan oppleve,der selvet søker kontakt med kroppen igjen via hørbare stemmer.
Ens egen åndestemme som tar kontakt fra sin bortrykkede dimensjon.
skummelt når en er der,men du så lærerikt,om en lar seg skremme tilbake til kroppen og livet igjen.
Åndene trenger vel ikke snakke med svake hviskende stemmer,når de kan ta over personligheten,og snakke og synge for full hals.(?)

opps nå kom besserwisseren fram imeg.fy meg.
                                                                          :respect:

Bing [Bot]
ville gjerne la åndene synge av full hals. 8)
GjenopprettetMedlem
Om elefantguden Ganesha:

http://no.wikipedia.org/wiki/Ganesha
GjenopprettetMedlem
Takk Inger-Lise.... :wub: