Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen på sonen som ønsker å dele sine erfaringer og opplevelser
ang. det å rense hus for gjenværende energier?

Har vært med på å rense noen hus for gamle energispor,
samt hjelpe gjenværende sjeler inn i lyset.
Energiene har selvfølgelig opplevdes veldig forskjellige fra sted til sted.

Det samme med påvirkningen beboerne i husene har følt.

Er det noen av dere sonefolk som har opplevd at folk har fått utslett ,kløe og hissighet i huden,  eller kloremerker av å ha slike energier hengende på seg ?????

Noen som har tanker om dette?
GjenopprettetMedlem
Gamle energier.....Hva er det egentlig?

Jeg har opplevd å føle energier i form av gjenferd..*vet ingen andre ord for det*
Men aldri opplevd dette med å få utslett eller hudproblemer.

Men guffent var det nå i seg selv. Har et par episoder som var ganske guffne
for ei lita jente som jeg var den gangen. Og selv om jeg ble stor, var det like guffent.

Første gangen jeg opplevde å føle slike energier, var jeg rundt 7-8 år gammel.
Vi bodde på en gammel gård, men bygde nytt hus like over jordet. En dag mamma
og jeg var oppe i det nye huset, de andre i huset på jobb, sto jeg ved de store
vinduene i stua som vendte ned mot gården. Der ser jeg en mann som går ut fra
låven og inn i huset der nede. Jeg ropte på mamma og fortalte dette. Hun ble ganske
engstelig fordi vi var alene langt der inne i skogen. Vi hadde også en hund som varslet
når det kom folk, men hun reagerte ikke. Vi tuslet ned mot gården, og jeg springer inn i
huset, leter i alle romma. Merkelig nok var jeg ikke redd da.
Ingen var å finne, så jeg springer opp i andre etasje, gjennomgår alle rom, og tilsist
skulle jeg sjekke mitt eget rom. MEn der kom jeg ikke inn. Det var som om noe sperret for meg.
Jeg hadde ikke sjans til å nå dørhåndtaket. Da følte jeg en sån ufyselig og kald energi,
ble redd og sprang ned. Men jeg vet hvem det var. Mannen i huset kalte jeg ham.
Jeg så ham ofte borte på muren når jeg la meg, som om han var risset inn i muren.
EN elegant herremann, med snurrebart og et brilleglass med lenke. Men det var ingen hyggelig følelse
å bli nektet å komme inn på sitt seget rom.

Den andre gangen var jeg 17 år. Jeg aner ikke hva som skjedde, fordi huset var ikke hjemsøkt.
Men jeg hadde fått form meg og tegne min oldemor. Ingen av oss hadde noen gang truffet denne
damen. Jeg ble så oppsatt på henne, fordi hun så ganske så mystisk ut på bildet. Alle reagerte
på dette. Hun hadde noe i øynene jeg antagelig ville prøve å fange, mens jeg tegnet henne.
Det tok sin tid, og da jeg var ferdig, jeg satt på gulvet og finpusset på tegningen, mens jeg
samtidig spilte musikk. Satt da foran sterioracken i stua. I det jeg signerer tegningen min,
som ble den flotteste tegningen jeg noensinne hadde laget, jeg tegnet henne omtrent prikk lik,
så skjedde dette: I glassdøra på sterioracken som ikke sto inntil noe, banker det hardt tre ganger.
Jeg skvatt og tittet på glassdøra. I det samme kjenner jeg en isende kulde bak ryggen. Den bredde seg fra gulvet
opp i ryggen, skuldrene, nakken og så en isende kulde opp i hodet. Alle håra strittet. Så dukket det opp et bilde
i hodet mitt. Min oldemor sto bak meg. Med kullsort hår, kullsorte øyne, og kullsort lang fotsid kjole.
Dette var ingen behagelig følelse. Jeg følte ikke noe godet ved dette møtet. Og jeg ropte på mamma..
:lol: :lol: :lol: I en alder av 17. Og jeg skal love jeg sov inne hos mamma den natten.  :icon_redface:
Etter dette ble bildet tatt ned, å aldri hengt opp igjen. Mamma fortalte meg da, at hun lenge hadde
sett etter en mulighet til å få tatt ned bildet. Fordi det ga ingen gode følelser. Senere fikk vi høre
at min oldemor ikke hadde vært blant de snilleste, når hun levde.

Vel, noen spørsmål har jeg. Jeg ante jo ikke dette om å rense hus da jeg var 7-8 år. Så det skejdde jo ikke.

Men, kan disse energiene også oppsøke oss? Slik som min oldemor? Jeg følte henne aldri mer senere.
Nesten fristet til å tegne henne igjen. For tegningen er sporløst borte. Den forsvant ikke så lenge etter.
Tror jeg mistet den i flyttingen. 

Jeg har jo også opplevd andre slike ting, men aldri opplevd å få noen hudproblemer av det.

Blir spennnende å høre hva andre sier! (Håper jeg ikke ødla tråden med mine innlegg nå..da er det bare å si i fra!)  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Yuktekmayaene har et konsept kalt Loj (uttales loh) som betyr renselse. De utfører alltid loj i forkant av at de tar et nytt terreng, hus, gjøremål e.l. i bruk. Slik renser de ut eventuelle onde vinder som fremdeles henger fast ved terrenget, huset eller gjøremålet. Samtidig ber de gudene beskytte området for fremtiden. De tilkaller ofte sjamanen til å gjøre dette hellige arbeidet.

Dette forekommer meg å være en god skikk.

Er det noen av dere som kan beskrive et enkelt renselsesrituale man kan utføre for for eksempel å rense et hus en skal flytte inn i?
Anonymous
Er det noen av dere som kan beskrive et enkelt renselsesrituale man kan utføre for for eksempel å rense et hus en skal flytte inn i?

Jag lägger järn under trappen (tex ett knivblad, eller yxskalle) eller slår in en järnspik ovanför alla dörrar som går in i huset. Järn håller troll och vittra borta.

Jag går från rum till rum med rökelse i en skål (det ska vara rökelsekol/charcoal och MYCKET rök) står mitt i rummet och tar hjälp av de andar jag jobbar tillsammans med för att rensa. Skickar skiten (om det finns ngn) ned i det glödande kolet (in i elden!) och den förångas och jag sänder den upp i himlen för att förångas.

Jag önskar och ber om lycka i rummen och att de som bor där ska få ha det bra och varmt och torrt.

Jag samlar askan som är kvar av rökelsen och kraften och häller ned den i en karaff med vann. Kanske sjunger jag över vattnet för att locka fram kraften. Sen häller jag vatten i lika många glas som det finns rum, och placerar glasen ngnstans i rummen, där måste de stå tills vattnet dunstat.

Sen är jag klar.
Anonymous
For et år siden drømte jeg at jeg skulle rense et sted på avstand,problemet mitt viste ikke hvor,en venninde av meg hadde akkurat da leid seg ei hytte på andre siden av vannet for meg første gangen jeg var der bled jeg iritert og fikk utslett tenkte ikke over det,andre gangen kvalm,dette bled borte så for jeg kom meg ut i båten,da først skjønte jeg hvor jeg hadde fått beskjed om å rense,satte meg ned på min hytte å renset på avstand,tok en tur dagen etter kjente kjærlighet for plassen,all gammel energi var borte,etter det renser jeg mye på avstand,slipper mye plager med det.er ikke den som er redd for energier-ånder,men respekt det har jeg,føler jeg motstand sitter jeg hjemme å gjør jobben,eller tar med meg en som jobber med rensing ikke alt skal man gjøre alene forde om man står sterkt i sin kraft,har flere ganger blitt ringt opp for å hjelpe når venner er ute å renser plasser,
har hatt ånder som følger meg hjem serlig når jeg har besøkt kirkegården.da tenner jeg lyset å kontakter de som er med meg å åpner kanalen så de blir møtt av de som tar de imot så de kan komme hjem der de hører til,for det er ikke jeg som vet jeg er bare kanalen,ber selvsagt om å rense meg selv,vi kan jo ikke gå rundt med en hel gjeng på slep  :lol:
respekt for åndeverden  :respect: bast
har også hørt om tilfeller med kloremerker.
Anonymous
"trumman":

rökelse i en skål (det ska vara rökelsekol/charcoal och MYCKET rök)

Charcoal? Kan du förklara närmare?
Nän slags träkol i rökelsevariant, eller?
Jag är inte så bevandrad i rökelsetyper.
Anonymous
Rökelsekol, briketter som man använder till vattenpipa t.ex. eller som man kan köpa i katolska kyrkor som de använder.

http://www.sok-finn.se/shop/images/prod ... 0313c0.jpg[/img]

Billigt att köpa på Amuletten t.ex.

Tänd på och lägg på ngt eldfast underlag (skål med sand i tycker jag är perfekt) och strössla rökelsen på.
Eftersom jag bara gör min egen rökelse, så är detta perfekt för mig. Man kan lägga på allt och få rökelse ut av det; kåda, bark, barr, svamp etc etc.

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Takk for "oppskrift" for å rense hus Trumman  :w00t: Jeg vil forsøke denne seremonien.

PS! Soppavataren din er kjeeeeeeempesøøøt  :wub:
Anonymous
"Tåkedis":
PS! Soppavataren din er kjeeeeeeempesøøøt  :wub:

Här har du fler. Kos deg ;)

http://www.dhushara.com/book/wass/stones.jpg[/img]
www.dhushara.com/book/wass/stones.jpg

http://www.jqjacobs.net/mesoamerica/images/hongos.jpg[/img]
www.jqjacobs.net/mesoamerica/images/hongos.jpg

http://www.mycolog.com/22-25_mushroom_stones.jpg[/img]
www.mycolog.com/22-25_mushroom_stones.jpg
Anonymous
Fina svampgubbar hörrö...  ::)
Kul att läsa i länkarna för övrigt också
Anonymous
Jo, svampen är min största lärare - även om jag bara valt att möta den 2 ggr.

Jag skulle gärna vilja ha de där statyerna --- är det ngn som vet var man kan få tag på dem???
Anonymous
Gör såna gubbar själv, vet ja!
Tälj i trä eller i täljsten...

Nu pratar jag visst lika mycket med mig själv... om vad jag ska tälja  ;)
GjenopprettetMedlem
"trumman":

Jo, svampen är min största lärare - även om jag bara valt att möta den 2 ggr.

Jag skulle gärna vilja ha de där statyerna --- är det ngn som vet var man kan få tag på dem???

Fant en link her..:

http://www.travellersgarden.com/product ... ctmain=822