Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I mine reiser skjer alt så fort. Jeg har bevisst prøvd å ta styringen,
men nei da...jeg fyker forbi den grotteinngangen jeg vil inn i,
å er plutselig et helt annet sted. Jeg vil stoppe opp og se på
ting, studere dem, men vips, så er jeg i en annen retning igjen.
Fofuseringsfeil? Jeg ser ting, noen ganger skvetter jeg, å da er
bildet helt borte. Jeg greier altså ikke å snu meg, klarer jeg det,
går det kjempesakte, slow motion delux... :o En gang snudde jeg meg
for å se hva for et kraftdyr jeg plutselig havnet på. En fugl.
Men rakk det aldri, unntatt å se skyggen i vannet.

Hmmm, jeg har null kontroll, å det virker som om jeg blir
styrt i alle retninger, uten at det virker som om det har noen
sammenheng. Full fres gjennom tunnelen, ser lyset og tretopper
i enden, vil dit, men fiser rett forbi inn i en annen tunnelgang.
Er på en skogsti, vil bort til et eller annet jeg ser, men nei,
da er jeg plutselig i fjellet igjen, eller over vannet.

Noen tips? Etter som jeg har forstått kan man styre dette selv.

Men jeg fåkkikke tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil!  :exclaim:  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Joda. Du får til!  :biggrin:
En trommereise er ikke noe du behøver å styre. Den årnær seg selv.
Hvis du føler det går for fort mens det står på, sett deg ned etterpå, gå inn i reisa pånytt og legg merke til de detaljene du gikk glipp av underveis. Skriv gjerne ned reisa, da må du tenke gjennom den og da dukker det opp masse  :biggrin:

Det kan også dukke opp ting du ikke så i det hele tatt under selve reisa....det er bonus  :beer: (kaffe)

Klem  :wub:
GjenopprettetMedlem
:innocent2: Det var dette med trommereise ja, det har jeg jo aldri fått prøvd ennå.  :innocent2:

Dette her er når jeg mediterer hime, på sofan min!..Kremt......å gå tilbake er visst noe jeg ikke har tenkt på.
Men å skrive det ned, det gjør jeg jo, å sant så sant...det hender det dukker opp noe da ja!

Vel, øvelse gjør kanskje mester etterhvert! 

Takk Inger Lise..... :wub:
GjenopprettetMedlem
Sier som Inger Lise . Joda. Du får det til  :biggrin:

Jeg hadde det som deg før.
Kan bare komme med tips som hjalp meg, så får du se om det funker for deg.

Hør på hva du sier selv; " jeg vil få med meg alt "....hehe .

Først kan du prøve å føle , isteden for å se.
Hvis du sitter på en fugl f.eks.. Prøv å føle den.

Ha en intensjon om reisen ( vet ikke om du pleier det).
Fokuser på en ting før du reiser.

ikke prøv så hardt å få med alt . la det flyte. Og gå gjennom reisen på nytt etterpå, som Inger Lise sa.
Gjerne si det ut høyt, fortell det til noen. Da må du sette ord på det, og minnene kommer lettere.

Dette er ikke noe som kommer med en gang, du må øve deg....være tålmodig- hehe  ;D

Lykke til ! Gleder meg til å høre.

:wub:
GjenopprettetMedlem
:biggrin:

Reiser du så reiser du...et bedre ord er sjelereise. For det er frisjela di som er på (bær)tur  :lol:
GjenopprettetMedlem
Takk Malakia....Jupp, det kommer vel etterhvert...
Hmm, har en tendens til å glemme dette med å lytte
og føle, er så opptatt av å se... :innocent2:

Takk!  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Reiser du så reiser du...et bedre ord er sjelereise. For det er frisjela di som er på (bær)tur  :lol:

Hmm, hva er forskjell på reiser og sjelereiser? Eller...er det noen forskjell?

:lol: Da er min frisjel heeeelt virrafor.... :lol:
GjenopprettetMedlem
"Silva":

"Inger Lise":

Hmm, hva er forskjell på reiser og sjelereiser? Eller...er det noen forskjell?

:lol: Da er min frisjel heeeelt virrafor.... :lol:

Nei, som jeg sa...en reise er en reise  ;D
Man trenger ikke tromme eller annen lydpåvirkning for å dra på reise. Lie skrev nettopp i en tråd om dette med stille reiser kontra trommereiser.

:innocent2:
Anonymous
Ja og den er HER

Ikke styr... bare reis og opplev :biggrin:

Men... Det er en forskjellen mellom sjelereiser med og uten tromme.
Det er nok på tide å pröve tromme for deg, Silva?  >:(  ;D
GjenopprettetMedlem
Stemmer Inger Lise, hadde glemt den tråden.....Takk for påminnelsen... :wub:

Og takk for linken Lie.....

Det er kanskje på tide ja, jupp.....begynner nok å bli klar for det ja  :wub:
GjenopprettetMedlem
jeg tror jeg har et godt tips til deg...

JORDING.. skapt en kjetting i mellom deg og sjela de.

jeg måtte det :P for gutta mine hadde begynte og see syner av meg dra til himmelene og brenne opp :p vis du er jorda blir det nok mye lettere og bevege seg fritt på tromme tur.
GjenopprettetMedlem
tja...

Å føle at man mister kontroll over reisene man er på er en naturlig ting..
Da man stadig ønsker å få oversikten, se ting fra nye synsvinkler og ikke minst ha styringen..

Men man har hele tiden styringen, ser ting fra nye synsvinkler og har oversikt.. (men på et tilsynelatende ubevist nivå)
..
Det er bare det at det er mere som venter på oss der ute..
og man tror automatisk at man går glipp av det som har vært når man går videre..

Men det er ikke alltid nødvendig å "få med seg alt" slik man tror det skal være..
Vi har alle sjelebiter der ute ventende på oss.. faktisk kallende på oss..
Og de kaller så sterkt på oss at vi blir sugd inn i nye sjelebiter stadig vekk..

Men sjelen vår blir aldri mett på tapte biter før den finner den biten som skal til akkuratt da..
Og inntill den finner denne biten vil den alltid være på leting etter den biten som synger sterkest..

Jeg fristes til å råde deg til å følge med på denne strømmen, som vil ta deg dit dine manglende deler er..
De deler som vil forene deg med resten av reisen.. og skape den helhet du er ute etter..

Jordingen vil du finne i deg selv.. og vil da kunne reise i øst og vest, nord og syd.. opp og ned..
Alt vil henge sammen og du vil oppleve harmoni..
Som en egen kraftstasjon vil du fylle deg selv med den mest fantastiske energi..
Og du vil være herre over din egen skjebne!!

Lykke til!!!  :eusa_pray:

mvh jimango
GjenopprettetMedlem
"Silva":

er plutselig et helt annet sted. Jeg vil stoppe opp og se på
ting, studere dem, men vips, så er jeg i en annen retning igjen.

...et symtom på utålmodighet ?  :biggrin:
Hvis du begynner med trommereiser kan det kanskje hjelpe deg med ditt problem. Vi har som oftest en intensjon med reisen. Noe som kan medføre til en mer strukturert reise samtidig som du "flyr av sted". En av de første intensjonene er jo gjerne å treffe et kraftdyr (som det sikkert står mye om andre steder her på sonen)...videre kan du ha andre intensjoner på reisene som å treffe skytsånden din etc. Du kan gå i trommesirkler eller skaffe deg en trommereise på CD (Oakmann 2 har en fantastisk trommereise han sender til oss gratis) ...lykke til uansett hva du velger som en løsning på problemet...jeg kan ihvertfall garantere deg at trommereiser er fantastiske måter å reise på...ikke forurenser du miljøet med disse reisene heller...  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Takker igjen for svar.

Nja, utålmodig og utålmodig....fru blom, hehehe!
Jeg kan vertfall si at jeg har blitt mye mer avslappa
nå enn før. Sikkert et lite snev igjen, men det
går sæ vel te etterhvert.  :P

Jeg får bare la det flyte og se hva som skjer.
Men jeg skulle så gjerne kunne styre bittelitt.

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
jeg har ennå ikke klart å komme gjennom tunnelen men var der nesten, men er helt enig i hva de andre sier om å lytte, leste i " Shamanic journey beginners guide" av sandra ingerman og ho mente at folk konsentrerte seg for mye på å se istedet for å føle, lukte og høre.
regner med at tålmodighet er alt som skal til. :)
GjenopprettetMedlem
"tigerseye":

jeg har ennå ikke klart å komme gjennom tunnelen men var der nesten, men er helt enig i hva de andre sier om å lytte, leste i " Shamanic journey beginners guide" av sandra ingerman og ho mente at folk konsentrerte seg for mye på å se istedet for å føle, lukte og høre.
regner med at tålmodighet er alt som skal til. :)

...først finner du deg en tunnelinngang, gjerne et sted som er kjent for deg, kanskje et sted der du ferdes mye i naturen. Hvis du har problem med å komme inn i tunnelen kan du jo prøve å visualisere at du tar tak i en stor stein og holder den mens du hiver deg inn i tunnelen...det har hjulpet meg ved flere anledninger... ellers så kan du jo prøve å visualisere noe annet du føler for - det er bare å prøve seg...og ha tålmodighet  :lol:

Boken til Michael Harner "Sjamanens vej" (finnes ikke på norsk men på dansk) er en veldig bra klassiker. Fåes kjøpt på www.tanum.no (så den ihvertfall i butikken der for 14 dager siden). Boken er spekket med "Core shamanism" dvs at teknikkene er blandet, altså hentet "her-og-der"...anbefales på det varmeste...
GjenopprettetMedlem
Takk for gode tips, Geronimo  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
takk for tipset ja, har forresten den fra harner, men på engelsk. veldig god bok. men er desverre ikke så veldig god til å visuelere. blir så mørkt og blurry :(